- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (58 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Co z trzema pasami na obwodnicy? Drogowcy zabrali głos
Najpierw zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej, Obwodnicy Metropolitalnej oraz Drogi Czerwonej, a dopiero później badania ruchu i ewentualna decyzja o rozbudowie obwodnicy do trzech pasów - taki harmonogram przyjęli drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy na naszą prośbę postanowili odnieść się do pomysłu rozbudowy trasy S6 z dwóch do trzech pasów.
- Pytanie nie powinno brzmieć, czy budować trzeci pas na obwodnicy Trójmiasta, tylko kiedy zrealizować tę inwestycję i jak to zrobić, żeby zminimalizować uciążliwość prowadzonych prac dla mieszkańców Aglomeracji Trójmiejskiej - ocenił ten pomysł pytany przez nas dr. inż. Wojciech Kustra z Katedry Inżynierii Transportowej Politechniki Gdańskiej.
Nieco bardziej podzieleni byli nasi czytelnicy w komentarzach pod ubiegłotygodniowym artykułem. Dyskusja była burzliwa, bo pod tekstem zamieszczono prawie 500 komentarzy.
Prawie 4 tys. osób wzięło udział w naszej ankiecie, w której zapytaliśmy, czy na obwodnicy powinien powstać trzeci pas.
66 proc. ankietowanych odpowiedziało, że zdecydowanie tak i że powinno się to odbyć jak najszybciej, bez względu na koszty i ewentualne utrudnienia w ruchu.
Co piąty głosujący wskazał, że trzeci pas jest konieczny, ale decyzje o jego budowie miałyby zapaść dopiero po oddaniu do użytku Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej.
Tylko 13 proc. osób głosujących w ankiecie uznało, że trzeci pas na obwodnicy nie jest potrzebny.
O tym, jak istotna dla poruszania się po Trójmieście jest obwodnica, przekonaliśmy się w środę nad ranem, gdy po kilku dniach dużych utrudnień związanych z wykonywaniem nowej nawierzchni drogowcy wreszcie udostępnili ruch po dwóch pasach w każdym kierunku. Korki zniknęły.
![Bez korków na obwodnicy. Są dwa pasy i asfalt](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3294/150x100/3294234__kr.webp)
GDDKiA: Najpierw trzeba zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Poprosiliśmy, by do pomysłu odnieśli się drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na co dzień zarządzającego Obwodnicą Trójmiasta i realizującego na niej wszelkie inwestycje.
Jak mówi nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA z Gdańska, decyzje o ewentualnej przebudowie ekspresówki zapadną najwcześniej po powstaniu Obwodnicy Metropolitalnej.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że w nieodległym czasie trzeba będzie podjąć decyzje co do przyszłości Obwodnicy Trójmiasta. Obecnie skupiamy się na najpoważniejszym zadaniu dla nas - przygotowaniu i wybudowaniu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej - podkreśla Michalski. - Ta trasa będzie w stanie częściowo odciążyć istniejącą Obwodnicę Trójmiasta oraz zapewnić realną możliwość zarządzania ruchem na obu drogach ekspresowych. Umowy na jej realizację podpisaliśmy jeszcze w kwietniu 2021 r. Dla pierwszego odcinka OMT wojewoda pomorski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) i formalnie rozpoczęły się już prace budowlane. Zapewne jeszcze w tym roku albo na początku przyszłego rozpoczną się roboty na zadaniu 2. Oba odcinki drogi ekspresowej zostaną oddane do użytkowania w 2025 r. Podkreślam, że bez tej drogi nie ma mowy ani o rozbudowie, ani nawet o remoncie Obwodnicy Trójmiasta.
Potrzebne też badania ruchu i... Droga Czerwona
Oddanie Obwodnicy Metropolitalnej, planowane na 2025 rok, nie oznacza jednak automatycznej decyzji o rozbudowie obwodnicy. Najpierw drogowcy będą chcieli przeprowadzić badania ruchu, które wraz z prognozami dadzą odpowiedź, co dalej z obwodnicą.
Ale to nie koniec. Kolejnym warunkiem, który może mieć wpływ na ewentualne decyzje co do przyszłości obwodnicy, jest powstanie planowanej Drogi Czerwonej.
![Droga Czerwona: ruszają prace nad dokumentacją](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3288/150x100/3288761__c_224_0_4003_2890__kr.webp)
- Przed nami kolejna ważna inwestycja związana z tą trasą - przygotowanie dokumentacji dla realizacji Drogi Czerwonej. Dzięki niej tereny portowe zyskają pełnowymiarowe połączenie z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Obecnie kończymy postępowanie na wyłonienie projektanta. Mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku uda nam się podpisać umowę - dodaje Michalski.
Rozbudowa to nie tylko trzeci pas
Przypomnijmy, że obecnie z trzech pasów ruchu na obwodnicy kierowcy korzystają na węźle w Karczemkach, a wkrótce poszerzonym odcinkiem pojedziemy na węźle Wielki Kack w Gdyni. Trzy pasy będą także na węźle Gdańsk-Południe budowanym w ramach Obwodnicy Metropolitalnej.
- Fizycznie ewentualna rozbudowa S6 to nie tylko dobudowanie jednego czy dwóch pasów ruchu, ale przebudowa całej drogi połączona z realizacją nowych obiektów inżynierskich: wiaduktów i przejść dla zwierząt. Bez Obwodnicy Metropolitalnej przeprowadzenie tego procesu budowlanego będzie niemożliwe - zastrzega Michalski.
Miejsca
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2022-10-20 09:48
3 pas nic nie pomoże. Trójmiasto ma fatalnie zaprojektowane drogi. Macie tylko 2 główne drogi. (5)
Pochodzę z Krakowa. Mieszkam w Gdyni i w Krakowie. Raz tu raz tu w zależności jaki mam humor. Mamy/ macie tylko 2 opcje albo obwodnica do Gdańska z Gdyni albo przez Sopot.
Jedna i druga jest fatalna. Dzień w dzień korki i wypadki.
Trójmiasto potrzebuje 3 nowej alternatywnej trasy pomiędzy Gdynia - Sopotem i Gdańskiem.
W Los Angeles maja 8 pasów w jedna stronę dosłownie !!!!!
A i tak wszystko stoi w korkach bo ludzie (czarni, Azjaci, Hindusi, generalnie cały 3 świat który tam mieszka) nie potrafią jeździć. Tam każdy jedzie swoim pasem ze swoją prędkością na tempomacie. Nie ma czegoś takiego ze lewy jest najszybszy a skrajny prawy najwolniejszy.
Podobnie jak w Los Angeles i tu w Trójmieście ludzie nie potrafią jeździć. Większość kobiet boi się prędkości, deszczu, śniegu. Jazda z telefonem na obwodnicy lewym pasem. W przypadku jazdy za taka osoba nie patrzy w lusterka. A jak zobaczy auto na zderzaku to zamiast zjechać nagle wciska hamulec ze strachu. Kobiety jeżdżą fatalnie i nie maja wyobrażenia przestrzennego za kulkiem. Są agresywne na drodze. Oczywiście mamy tez facetów - dziadków którzy tez jeżdżą fatalnie. Obie grupy powinni się skierować na ponowny egzamin z prawa jazdy. Ludzie jeżdżą stanowczo za wolno albo za agresywnie.
Nie ma płynnie jazdy i natychmiastowego ruszania ze świateł.- 8 0
-
2022-10-20 10:05
(1)
... może jednak wybierz Kraków?
- 0 3
-
2022-10-20 10:33
Bartku ale ja już Ci napisałem, że mieszkam i w Krakowie i w Gdyni. Mam dwa apartamenty tu i tam.
Miłego dnia.
- 0 0
-
2022-10-20 10:08
taki samiec beta w pełnej krasie ;-)
- 1 2
-
2023-07-20 13:01
Haha
Bo faceci nie jeżdżą agresywnie? Chyba na innych drogach jeździmy ;)
- 0 0
-
2023-07-20 13:02
A ja często widzę panów co jadą też wolniej i to lubię
Wolniej znaczy bezpieczniej. Prosta zależność.
- 0 0
-
2022-10-20 09:48
Widzę,że większość komentujących potrzebuje nie dodatkowych pasów a bardziej kaftanów bezpieczeństwa
- 4 0
-
2022-10-20 10:03
GDDKiA powiedziała że trzeci pas to może będzie w 2035r.
- 0 0
-
2022-10-20 10:04
Już widze ten paraliż trojmiasta
Przez jakieś 3 lata czasu trwania prac
- 1 0
-
2022-10-20 10:06
wiara (1)
polski naród jest katolicznie głupi
- 0 5
-
2022-10-20 16:03
Awaria?
Pompa nie podaje oleum do głowy...
- 0 0
-
2022-10-20 10:12
Choćby i chcieli po 10 w każda stronę
To populista i manipulator i tylko chce hyc przy żłobie
- 0 0
-
2022-10-20 10:13
Kierowcy są pocieszni
66% w ankiecie odpowiada że chciałoby jeszcze dłużej stać w jeszcze większych korkach.
Bo tylko to będzie skutkiem rozbudowy obwodnicy.stworzenie wygodnego dojazdu do trójmiasta spowoduje jedynie większą suburbanizacje, kolejne dziesiątki tysięcy zamieszkają może już w okolicach Pelplina i zakorkują wszystkie pasy choćby miało ich być 10- 1 2
-
2022-10-20 10:14
Po co trzeci pas? (1)
Kierowcy nie umieją z dwóch pasów poprawnie korzystać to po co trzeci?
Edukacja, edukacja i mandaty za złe zachowania - tego potrzeba aby kolizje i korki zniknęły z obwodnicy.- 3 2
-
2022-10-20 13:36
A co ma brak umiejętności jazdy do awarii pojazdu?
Główna przyczyną korków jest brak pasa awaryjnego
- 0 0
-
2022-10-20 10:16
Wiadukt na AK (1)
jezeli Dulkiewicz wiara nie pozwala tego qybudowac to moze Kaczynski?
- 0 0
-
2022-10-20 10:18
To akurat jest grzech zaniechania
szczególnie w przypadku estakady dla jezdni w kierunku Obwodnicy. Do centrum niekoniecznie.
- 0 0
-
2022-10-20 10:22
Trzeci pas, chyba na d**pe żeby wybić wam z głowy wożenie się wszędzie samochodem.
Cała Europa korzysta z doświadczeń i wprowadza nowoczesne środki zrównoważonego transportu, a Wy - tacy euroentuzjaści wprowadzilibyście nie tylko trzeci ale i trzydziesty trzeci pas, byle tylko pozostać przy swoich przyzwyczajeniach.
Jacy marni i mali w tym swoim kurczowym trzymaniu się kierownicy jesteście.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.