• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czekają na uwagi ws. PKM na południe Gdańska

Szymon Zięba
8 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po uwagach mieszkańców cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice - Świętokrzyska udało się zaprojektować w tunelu. Po uwagach mieszkańców cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice - Świętokrzyska udało się zaprojektować w tunelu.

W poniedziałek, 14.11.2022 r. rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.



Rozkłady PKM i SKM



Czy zamierzasz wziąć udział w konsultacjach ws. PKM?

Trasa PKM Południe to zakrojony na szeroką skalę projekt rozbudowy linii kolejowej na południe Gdańska i dalej m.in. do Pruszcza oraz Kolbud.

W pierwszym etapie, do 2030 r., powstać ma siedmiokilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie sześć przystanków.

Do końca 2023 r. trwać będą prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym, które da odpowiedź, czy można tę inwestycję na tym terenie w ogóle zrealizować.

By wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, kolejarze sukcesywnie przeprowadzają konsultacje społeczne na temat przyszłej trasy PKM.

W poniedziałek, 14.11.2022 r., rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.

Dokładne lokalizacje i terminy poszczególnych spotkań:

O tym, że warto rozmawiać, przekonali się mieszkańcy, którzy zwrócili się z pytaniami do kolejarzy ws. przystanku Gdańsk Madalińskiego.

- Wielu mieszkańców pytało nas, czy jest możliwe, aby linia kolejowa już od planowanego przystanku Gdańsk Madalińskiego przebiegała od razu w tunelu, a nie - jak zakładała pierwotna koncepcja - w wykopie dopiero później przechodzącym w tunel - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Nasi projektanci raz jeszcze pochylili się nad tym problemem i obecnie już cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska udało się im zaprojektować w tunelu - dodaje.
Efekty zobaczyć można na infografice, przewidywane rodzaje obiektów inżynieryjnych na aglomeracyjnym odcinku PKM Południe.

Co warto wiedzieć przed spotkaniem z kolejarzami ws. PKM?



W ramach trwającego obecnie drugiego etapu STEŚ wprowadzono do projektu PKM Południe - względem wersji prezentowanej podczas poprzedniej tury konsultacji - następujące zmiany:

  1. Dostosowano rozwiązania pasażerskie na przystanku "Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska" do koncepcji węzła drogowego.
  2. Zapewniono obustronne dojście na peron w ramach przystanku "Gdańsk Wielkopolska".
  3. Dostosowano stację "Gdańsk Świętokrzyska-Węzeł Kowale" do funkcji kończenia biegu pociągów aglomeracyjnych.
  4. Odsunięto przystanek osobowy "Kowale" o ok. 20 m w kierunku północnym od istniejących zabudowań (postulat mieszkańców podczas II tury spotkań informacyjnych).
  5. Przewidziano parking przy przystanku osobowym Kowale wraz z dojazdem od ul. Ofiar Grudnia 70 przy wykorzystaniu miejskich działek.
  6. Przekroczenie obwodnicy trójmiejskiej nową linią kolejową planowane jest dołem (postulat mieszkańców podczas I i II tury spotkań informacyjnych).
  7. Wprowadzono korektę łuku trasy kolejowej na wysokości ul. Straszyńskiej 15 poprzez odsunięcie się od zabudowań.
  8. Zapewniono dojazd na pola uprawne w rejonie miejscowości Jankowo Gdańskie w postaci obiektu inżynieryjnego.
  9. Na wniosek Miasta Pruszcz Gdański przystanek osobowy "Pruszcz Gdański Kupiecka" został przewidziany jako docelowy do budowy i przekazany do dalszych konsultacji z zarządcą linii PKP PLK.
  10. W zakresie przystanku osobowego "Bielkówko" zmieniono rozwiązanie skrzyżowania linii kolejowej z drogą na przejazd kolejowo-drogowy. Dojście na peron zostało zapewnione z przejazdu. Dokonano relokację peronu na drugą stronę przejazdu.
  11. Zmieniono rozwiązania stacyjne w zakresie posterunków "Goszyn" oraz "Straszyn Prędzieszyn" dostosowując do docelowej oferty przewozowej.
  12. Uwzględniono w rozwiązaniach układy drogowe wynikające z MPZP (konieczna korekta przyjętych założeń w MPZP w zakresie ul . Leszczynowej).


Miejsca

Opinie (174) 2 zablokowane

  • byle by nie odcieli dojścia do zbiornika Augustowska z Kozaczej góry

    • 1 0

  • im dluzej zyje w trojmiescie tym bardziej widze ze trzeba stad uciekac

    • 3 4

  • Naprawdę jest jeszcze miejsce w okolicy ulicy Niepołomickiej na puszczenie PKM czy trzeba będzie burzyć nowe bloki?

    • 5 0

  • Dobrze jest (1)

    Dalej nabierajcie się na mieszkania na Południu, powodzenia. Ta SKMka zanim powstanie to dużo wody upłynie. W tym czasie korki zrobią się takie, że będziecie 24h stać i nawet autobusy i tramwaje co 5 minut nie pomogą. Deweloperzy po cichu wykupią tereny pod budowę PKM Południe i zostanie budowa kolei podziemnej, na co nie będzie pieniędzy... Dopóki ten projekt nie będzie zrealizowany nie ma co wspierać tej patodeweloperki i kupować mieszkania w tych okolicach. Wolę jednak Brzeźno, Suchanino czy Stogi, gdzie już jest pewny i w miarę cywilizowany transport publiczny i brak tej patologii deweloperskiej.

    • 8 2

    • a ceny mistrzu też są takie jak na południu?

      • 1 1

  • Za późno

    Drogie materiały, droga robocizna, droga, coraz droższa elektryczność i przez to inwestycja będzie mocno deficytowa (plus drogie bilety). Zbudować zwykłą ulicę.

    • 5 1

  • Co wy piszecie? xddd

    Najpierw piszecie, że do 2030 ma powstać 7km odcinek na Kowale, a potem piszecie akapit niżej, że do końca 2023 się dopiero okaże czy techniczne można to wybudować ... rozdwojenie jakieś?

    • 11 0

  • Metro pod centrum zrobić

    I nie dawać Kaszubom dotacji bo je zmarnują

    • 2 0

  • Przy Warszawskiej jest już pętla autobusowa i tramwajowa. Po co dodatkowo pociąg? Nie rozumiem. Niech się pomysłodawcy przejdą spod tej pętli na Stężycką, gdzie nic nie dojeżdża. Po cholerę jest dublowanie tras przez różne środki transportu?

    • 5 0

  • a gdzie nowa Świętokrzyska? obiecanki cacanki

    miała być początkowo do 2020 roku, i gdzie jest?
    pozwalacie na zabudowę Gdańska Południe a nie nowych dróg, komunikacja miejska to bubel , tak czy siak stoisz w korku,

    • 13 0

  • Plany

    Kiedyś mówiło się że wróci połączenie Brzeźno Gdańsk a tam takie marzenie

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane