- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Czekają na uwagi ws. PKM na południe Gdańska
W poniedziałek, 14.11.2022 r. rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.
Rozkłady PKM i SKM
W pierwszym etapie, do 2030 r., powstać ma siedmiokilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie sześć przystanków.
Do końca 2023 r. trwać będą prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym, które da odpowiedź, czy można tę inwestycję na tym terenie w ogóle zrealizować.
By wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, kolejarze sukcesywnie przeprowadzają konsultacje społeczne na temat przyszłej trasy PKM.
W poniedziałek, 14.11.2022 r., rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.
Dokładne lokalizacje i terminy poszczególnych spotkań:
O tym, że warto rozmawiać, przekonali się mieszkańcy, którzy zwrócili się z pytaniami do kolejarzy ws. przystanku Gdańsk Madalińskiego.
- Wielu mieszkańców pytało nas, czy jest możliwe, aby linia kolejowa już od planowanego przystanku Gdańsk Madalińskiego przebiegała od razu w tunelu, a nie - jak zakładała pierwotna koncepcja - w wykopie dopiero później przechodzącym w tunel - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Nasi projektanci raz jeszcze pochylili się nad tym problemem i obecnie już cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska udało się im zaprojektować w tunelu - dodaje.
Efekty zobaczyć można na infografice, przewidywane rodzaje obiektów inżynieryjnych na aglomeracyjnym odcinku PKM Południe.
Co warto wiedzieć przed spotkaniem z kolejarzami ws. PKM?
W ramach trwającego obecnie drugiego etapu STEŚ wprowadzono do projektu PKM Południe - względem wersji prezentowanej podczas poprzedniej tury konsultacji - następujące zmiany:
- Dostosowano rozwiązania pasażerskie na przystanku "Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska" do koncepcji węzła drogowego.
- Zapewniono obustronne dojście na peron w ramach przystanku "Gdańsk Wielkopolska".
- Dostosowano stację "Gdańsk Świętokrzyska-Węzeł Kowale" do funkcji kończenia biegu pociągów aglomeracyjnych.
- Odsunięto przystanek osobowy "Kowale" o ok. 20 m w kierunku północnym od istniejących zabudowań (postulat mieszkańców podczas II tury spotkań informacyjnych).
- Przewidziano parking przy przystanku osobowym Kowale wraz z dojazdem od ul. Ofiar Grudnia 70 przy wykorzystaniu miejskich działek.
- Przekroczenie obwodnicy trójmiejskiej nową linią kolejową planowane jest dołem (postulat mieszkańców podczas I i II tury spotkań informacyjnych).
- Wprowadzono korektę łuku trasy kolejowej na wysokości ul. Straszyńskiej 15 poprzez odsunięcie się od zabudowań.
- Zapewniono dojazd na pola uprawne w rejonie miejscowości Jankowo Gdańskie w postaci obiektu inżynieryjnego.
- Na wniosek Miasta Pruszcz Gdański przystanek osobowy "Pruszcz Gdański Kupiecka" został przewidziany jako docelowy do budowy i przekazany do dalszych konsultacji z zarządcą linii PKP PLK.
- W zakresie przystanku osobowego "Bielkówko" zmieniono rozwiązanie skrzyżowania linii kolejowej z drogą na przejazd kolejowo-drogowy. Dojście na peron zostało zapewnione z przejazdu. Dokonano relokację peronu na drugą stronę przejazdu.
- Zmieniono rozwiązania stacyjne w zakresie posterunków "Goszyn" oraz "Straszyn Prędzieszyn" dostosowując do docelowej oferty przewozowej.
- Uwzględniono w rozwiązaniach układy drogowe wynikające z MPZP (konieczna korekta przyjętych założeń w MPZP w zakresie ul . Leszczynowej).
Miejsca
Opinie (174) 2 zablokowane
-
2022-11-08 22:34
Ścieżki rowerowej nie potrafią zrobić
a za PKM-kę się biorą.
- 2 0
-
2022-11-08 23:26
Zdecydowanie łatwiej jest zbudować odcinek od Jasienia do Straszyna i Pruszcza
Bez tuneli, estakad i innych kosztownych zabawek.
Efekt kolosalnie lepszy niż substytut tramwaju na resztach zdefraudowanej rezerwy terenowej w okolicach Wojciecha i Niepołomickiej.
Jeśli coś w tych okolicach, to przez tory tylko razem z drogą i dalej przez Olszynkę...- 2 0
-
2022-11-08 23:58
Szybko budować ! Stoimy w megakorkach!
- 1 0
-
2022-11-09 02:08
Świętokrzyska, Niepołomicka, Kowale, Przywidzka... (2)
Wszystko fajnie, tylko cały Gdańsk-Południe potrzebuje dróg i chodników. Dojazd od Kowal w stronę "Młodego Jasienia;)" czy cała Świętokrzyska to korek. Stawiacie bloki, rozbudowujecie kolejne osiedla a nie ma na nie jak dojechać. (I czym przejść). Brakuje choćby chodników. Od poniedziałku do soboty są takie korki, że trasę 12 minutową jedzie się 48min. Może zadbajcie o drogę? A przepraszam. "Była poszerzana"- miesiąc ruch wahadłowy i kroki wydłużone do 1:10h, a droga poszerzona o jakieś...10 cm :DDD
- 0 4
-
2022-11-09 11:26
Lepiej kolej niż drogę (1)
Zdecydowanie.
- 3 0
-
2022-11-10 06:56
Zamiast do Wrzeszcza powinna doje
żdżać do Gdańska Głownego,jak wczesniej.- 0 0
-
2022-11-09 05:00
Realizacja to chyba już po wejściu do Unii Rosyjsko-Bialoruskiej
- 3 0
-
2022-11-09 07:54
Tramwaj
Zamiast PKM, na tej trasie lepszy był by tramwaj ...
- 4 2
-
2022-11-09 08:17
Ta nowa PKM
To ona też będzie jeździć raz na półtorej godziny? To podstawa sukcesu.
- 1 1
-
2023-01-23 10:54
Rysunki są nie zgodne
Węzeł kowale ma powstać bliżej zalewu Świętokrzyska i droga jest planowana między jednym, a drugim zalewem. Mówiąc szczerze lepiej byłoby zakończyć tą inwestycje na Węźle Warszawska, bo domknelibyśmy całą trasę i tam jest miejsca, aby pociągi mogły stawać w większej ilości niż tylko 2.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.