• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Kokoszki potrzebują więcej autobusów?

Krzysztof Koprowski
22 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb. Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb.

Tzw. obszar Kokoszek Przemysłowych coraz bardziej się rozwija. Zdaniem naszego czytelnika w parze z rosnącym zatrudnieniem nie idą jednak zmiany w komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia jednak, że na bieżąco obserwuje sytuację komunikacyjną, a z dojazdem nie jest tak źle.



Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek. Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek.
Nasz czytelnik twierdzi, że najgorzej jest w godzinach tzw. porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. - W godzinach ok. 6 i 8 oraz 14 i 16 przydałyby się częstsze kursy autobusów z osiedli-sypialni Gdańska np. Żabianki, Przymorza, Zaspy, południowych dzielnic, a także z Wrzeszcza i Śródmieścia. Do przystanku Rakietowa zobacz na mapie Gdańska jeździ obecnie tylko autobus 126 (Wrzeszcz PKP - Banino), a do tego w godzinach, które nie odpowiadają realnemu zapotrzebowaniu. Podobnie jest z linią 157 (Wrzeszcz PKP - Bysewo), która jeździ niepunktualnie, a jej przystanek jest oddalony kilometr od Rakietowej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zwraca jednak uwagę, że na wspomniany przystanek Rakietowa dojeżdża także linia 525 relacji Dworzec Główny - Bysewo. Są to wprawdzie zaledwie trzy kursy dziennie: 5:18, 12:56 oraz 21:18 (z dworca głównego), ale pozwalają na dojazd na godzinę 6, 14 do pracy oraz powrót z niej w godzinach późnowieczornych.

Czy jesteś zadowolony(a) z dojazdu komunikacją miejską do miejsca pracy/nauki?

- W przypadku linii 126 warto zwrócić uwagę na godziny przyjazdu, dopasowane do godzin rozpoczęcia pracy: autobusy dojeżdżające na przystanek o 5:15 pozwalają dotrzeć do pracy na 5:30, 5:45 - na godzinę 6, 6:15 - na godz. 6:30, itd. Odjazdy również są odpowiednio dostosowane do godzin pracowników - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Linia 126 jest także współfinansowana przez gminę Żukowo, a więc każda zmiana wymusza konsultacje z tamtejszymi władzami lokalnymi w zakresie zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych. - Jesteśmy usatysfakcjonowani owocnymi rozmowami z gminą Żukowem, dzięki czemu udało się wypracować istniejącą ofertę na linii 126, tak aby gdańszczanom zabezpieczyć dojazd autobusami tej linii m.in. do miejsc pracy w rejonie ul. Nowatorów - dodaje Zomkowski

Wspomniana przez czytelnika linia 157 będzie natomiast wkrótce objęta badaniami kontrolnymi, które mają wskazać, czy należy zmodyfikować ofertę. Obecnie kursuje on co ok. 20 minut w szczycie, tak by umożliwić dojazd na wszelkie godziny rozpoczęcia pracy z możliwością przesiadki z innych linii autobusowych i tramwajowych.

- Obecnie nie ma podstaw do utworzenia kolejnych połączeń bezpośrednich, gdyż przy niewystarczającym popycie na takie relacje zwiększa się jedynie koszt funkcjonowania całego systemu transportowego. Dla wszystkich gdańszczan oznacza to wzrost cen biletów i redukcję oferty na innych liniach - tłumaczy zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Duże zmiany w ofercie przewozowej w tym rejonie mają nastąpić dopiero wraz z uruchomieniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do przystanku przy porcie lotniczym. Wówczas ma powstać sieć połączeń autobusowych między stacjami PKM-ki a ważnymi miejscami w najbliższej okolicy.

Od poniedziałku T5 do Zaspy

Od poniedziałku, 25 lutego, wydłużeniu ulega trasa autobusowej linii zastępczej T5. Zamiast dojazdu do skrzyżowania Hallera-Nowa Uczniowska, zobacz na mapie Gdańska autobusy pojadą dalej na Zaspę przez Nową Uczniowską - Czarny Dwór - Jana Pawła II - Zaspa SKM.

Jednocześnie korekcie ulegną rozkłady jazdy linii T5 i 188, dzięki czemu poprawiona zostanie koordynacja obu linii wraz z linią 127 w ciągu al. Jana Pawła II. Ponadto (z uwagi na wprowadzenie zmodyfikowanego rozkładu jazdy na linii T5) korekcie ulegnie powszedni rozkład jazdy linii zastępczej T4, po to aby nadal móc utrzymać bardzo wysoką łączną częstotliwość kursowania autobusów linii zastępczych T4 i T5 między punktem przesiadkowym "Mostostal" a Nowym Portem.

Miejsca

Opinie (146) 6 zablokowanych

  • poza tym ze autobusy sie spozniaja, to wszystko jest OK

    • 0 0

  • Coś w tym jest

    Kokoszki bardzo się rozwinęły przez ostatnie lata, jest coraz więcej osiedli i firm, które zatrudniają coraz więcej osób - właśnie z Gdańska i innych południowych osiedli. Warto aby ZKM się temu przyjrzał.

    • 13 0

  • A może by tak pomyśleli o linii łączącej pętle Chełm Witosa z Bysewem? Chełm Witosa-Witosa-Armii Krajowej-Budowlanych Bysewo?
    I węzeł przesiadkowy się do czegoś przyda. Proponuję w zamian zlikwidować linię 195, bo to jest marnotrawstwo pieniędzy. Do tego ZTM mógłby sam od siebie z miejskiej kasy rozszerzyć kursowanie linii 126 poprzez kursy kończące bieg na pętli w Bysewie. Nie każdy musi przecież (choć wiadomo że mógłby) jechać do Banina czy Żukowa. Do przemyślenia proponuję również linię Bysewo-Żukowo. Owszem przesiadek nikt nie lubi, ale linia będzie krótka i umożliwi przesiadkę na linię do Centrum (167)

    • 8 1

  • Kokoszki potrzebują ..

    Tak tak , kokoszki najbardziej potrzebują koguta.

    • 9 5

  • po co ztm?

    Zimą autem np. ja z Zaspy jeźdżę zabieram kumpli dorzucają się do paliwa, a wiosna, lato, jesień rowerem. Z podjazdem pod Słowackiego to zajmowało mi 30 - 40 minut, powrót 20 - 30 minut.

    • 2 4

  • E tam autobus.

    Stadion im wybudujcie !!

    • 11 1

  • jak

    sie mieszka na takim zadupiu, to nie powinno sie marudzić

    • 3 18

  • A JAK DOJECHCAĆ Z CZAPLI DO GDAŃSKA? (2)

    Szkoda, że nikt nie pamięta o mieszkańcach Czapli, nie ma nawet drogowskazu z drogi pomiędzy Leźnem a Pępowem,ani z Kokoszek od strony ulicy Kartuskiej, ani z od strony Kokoszek od strony ulicy Budowlanych. Do przystanku autobusowego na Kokoszkach 2,3 km, do przystanku przy drodze Pępowo Leźno 2,7 km. Droga na terenie gminy Żukowo asfaltowa, od strony Gminy Gdańsk nieutwardzona droga gruntowa w tragicznym stanie.

    • 8 5

    • wiesz co ale o pamięć o mieszkańcach Czapli zwracaj się do tego do którego składasz swoje podatki czyli gmina Żukowo. Niech Żukowo myśli może da kasę i też dostaniecie "czerwony autobus"

      • 8 0

    • Związek metropolitarny

      KR ma rację tu jest skandal. Nikomu nie ubliżam, jestem mieszkańcem Czapli, wybudowałem dom, bo całe życie mieszkałem w domu a nie stać mnie było na grunt w mieście zaś mieszkanie w bloku nie jest dla mnie. Droga, o której wspomina kolega należy do Gdańska, to 800 metrów duktu na którym można urwać koło. Dawno, dawno temu Gdańsk obiecał, że jak gmina Żukowo dociągnie asfalt do swojej granicy to samo zrobi Gdańsk. Asfalt od strony Żukowa jest od kilku lat a nic się nadal nie zmieniło. W moim wypadku argument finansowy - że płacę podatki w Żukowie nie robi bo w każdej chwili jak zajdzie taka potrzeba mogę podatkowo przenieść się do Gdańska (mam nadal tam mieszkanie) a podatki płacę ekstremalnie wysokie. Jakiś czas temu minął rok od utworzenia związku metropolitarnego i właśnie na spotkaniu związanym z rocznicą jego powstania fakt, że drogi się zaczynają w jednej gminie i nie kończą w innej wymieniano jako przykład dysfunkcjonalności metropolii. to co dzieje się w Czaplach jest tego jaskrawym przykładem. To co robi miasto Gdańsk i jego pożal się Boże prezydent to jak próba wsadzenia kija w szprychy postępu. Wielu ludzi nie stać na mieszkanie dlatego budują domy, inni nie chcą mieszkać w mieszkaniu a nie stać ich na grunt w mieście więc wybierają dom za miastem, jeszcze innym to się zwyczajnie podoba i nikomu nic do tego ale dlaczego w XXI wieku ludzie mają być karani za to gdzie chcą mieszkać? na pewno miasto to boli bo tracą podatników ale nie powinni mieć też o to pretensji do zwykłych ludzi (w większości) a do tandemu banki- deweloperzy, którzy sztucznie wywindowali ceny bo każdemu z tego układu zależy by sprzedać drogo. Niedawno słyszałem, że jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitarnej jest odcięcie całego regionu i włączenie go do Gdańska czy Gdyni po to by zyskać podatników, którzy kiedyś wyemigrowali. W tej chwili poza drobnymi niedogodnościami - w postaci np wspomnianych 800 metrów wszystko mi się podoba bo bardzo łatwo się tu można dogadać i to co jest potrzebne w urzędzie załatwić i mam nadzieję, że po włączeniu tych terenów do Gdańska nadal tak będzie i cała operacja nie będzie tylko służyła wyciąganiu reki po podatki.

      • 2 0

  • KARCZEMKI -Wrzeszcz (4)

    Kolejna pustynia komunikacyjna to Karczemki...
    Zero szans na bezpośredni dojazd do Wrzeszcza czy Oliwy...

    • 15 3

    • patrzmy realnie (3)

      Co ile minut taka linia Karczemki-Oliwa mogłaby kursować? Linia kursująca co 10-20 min. o takiej długości wchłonęłaby bardzo dużo pojazdów - zapomnij. Więc realna częstotliwość to 30-60 min. Jeśli będę mógł poczekać do 15 min. na autobus, a następnie max 5 min. na tramwaj, to wolę jechać z przesiadką.

      • 3 1

      • możesz woleć ,ale o kulach czy z wozkiem wole pojechać bez przesiadek (2)

        • 2 2

        • (1)

          Jeśli po drodze są jakieś przeszkody (kładki, tunele bez działających wind) to rozumiem. Jeśli natomiast jest to max 100 metrów po płaskim (a w dodatku w pojazdach też płaska podłoga) to nie widzę problemu.

          • 1 3

          • do czasu kiedy to ciebie nie dotyczy!

            • 0 1

  • linia 157 (2)

    linia 157 mogłaby zostać przedłużona do nowego ronda przy Netto na Karczemkach. Autobusy miały by gdzie zawracać, okolica zyskała by bezpośrednie połączenie do Wrzeszcza o którym teraz można zapomnieć.....

    • 11 4

    • Tak (1)

      A osoby jadące z Bysewa do Wrzeszcza będą z zachwytem podziwiać rozwijające się Kokoszki i Karczemki, dlatego bez słowa sprzeciwu zgodzą się na wydłużony czas przejazdu ;)

      • 2 3

      • to może być odrębna linia i fajnie byłoby jakby zahaczyła o Kiełpino

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane