• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Kokoszki potrzebują więcej autobusów?

Krzysztof Koprowski
22 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb. Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb.

Tzw. obszar Kokoszek Przemysłowych coraz bardziej się rozwija. Zdaniem naszego czytelnika w parze z rosnącym zatrudnieniem nie idą jednak zmiany w komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia jednak, że na bieżąco obserwuje sytuację komunikacyjną, a z dojazdem nie jest tak źle.



Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek. Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek.
Nasz czytelnik twierdzi, że najgorzej jest w godzinach tzw. porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. - W godzinach ok. 6 i 8 oraz 14 i 16 przydałyby się częstsze kursy autobusów z osiedli-sypialni Gdańska np. Żabianki, Przymorza, Zaspy, południowych dzielnic, a także z Wrzeszcza i Śródmieścia. Do przystanku Rakietowa zobacz na mapie Gdańska jeździ obecnie tylko autobus 126 (Wrzeszcz PKP - Banino), a do tego w godzinach, które nie odpowiadają realnemu zapotrzebowaniu. Podobnie jest z linią 157 (Wrzeszcz PKP - Bysewo), która jeździ niepunktualnie, a jej przystanek jest oddalony kilometr od Rakietowej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zwraca jednak uwagę, że na wspomniany przystanek Rakietowa dojeżdża także linia 525 relacji Dworzec Główny - Bysewo. Są to wprawdzie zaledwie trzy kursy dziennie: 5:18, 12:56 oraz 21:18 (z dworca głównego), ale pozwalają na dojazd na godzinę 6, 14 do pracy oraz powrót z niej w godzinach późnowieczornych.

Czy jesteś zadowolony(a) z dojazdu komunikacją miejską do miejsca pracy/nauki?

- W przypadku linii 126 warto zwrócić uwagę na godziny przyjazdu, dopasowane do godzin rozpoczęcia pracy: autobusy dojeżdżające na przystanek o 5:15 pozwalają dotrzeć do pracy na 5:30, 5:45 - na godzinę 6, 6:15 - na godz. 6:30, itd. Odjazdy również są odpowiednio dostosowane do godzin pracowników - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Linia 126 jest także współfinansowana przez gminę Żukowo, a więc każda zmiana wymusza konsultacje z tamtejszymi władzami lokalnymi w zakresie zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych. - Jesteśmy usatysfakcjonowani owocnymi rozmowami z gminą Żukowem, dzięki czemu udało się wypracować istniejącą ofertę na linii 126, tak aby gdańszczanom zabezpieczyć dojazd autobusami tej linii m.in. do miejsc pracy w rejonie ul. Nowatorów - dodaje Zomkowski

Wspomniana przez czytelnika linia 157 będzie natomiast wkrótce objęta badaniami kontrolnymi, które mają wskazać, czy należy zmodyfikować ofertę. Obecnie kursuje on co ok. 20 minut w szczycie, tak by umożliwić dojazd na wszelkie godziny rozpoczęcia pracy z możliwością przesiadki z innych linii autobusowych i tramwajowych.

- Obecnie nie ma podstaw do utworzenia kolejnych połączeń bezpośrednich, gdyż przy niewystarczającym popycie na takie relacje zwiększa się jedynie koszt funkcjonowania całego systemu transportowego. Dla wszystkich gdańszczan oznacza to wzrost cen biletów i redukcję oferty na innych liniach - tłumaczy zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Duże zmiany w ofercie przewozowej w tym rejonie mają nastąpić dopiero wraz z uruchomieniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do przystanku przy porcie lotniczym. Wówczas ma powstać sieć połączeń autobusowych między stacjami PKM-ki a ważnymi miejscami w najbliższej okolicy.

Od poniedziałku T5 do Zaspy

Od poniedziałku, 25 lutego, wydłużeniu ulega trasa autobusowej linii zastępczej T5. Zamiast dojazdu do skrzyżowania Hallera-Nowa Uczniowska, zobacz na mapie Gdańska autobusy pojadą dalej na Zaspę przez Nową Uczniowską - Czarny Dwór - Jana Pawła II - Zaspa SKM.

Jednocześnie korekcie ulegną rozkłady jazdy linii T5 i 188, dzięki czemu poprawiona zostanie koordynacja obu linii wraz z linią 127 w ciągu al. Jana Pawła II. Ponadto (z uwagi na wprowadzenie zmodyfikowanego rozkładu jazdy na linii T5) korekcie ulegnie powszedni rozkład jazdy linii zastępczej T4, po to aby nadal móc utrzymać bardzo wysoką łączną częstotliwość kursowania autobusów linii zastępczych T4 i T5 między punktem przesiadkowym "Mostostal" a Nowym Portem.

Miejsca

Opinie (146) 6 zablokowanych

  • (1)

    Niech zrobią linie z Gdańska, lub wrzeszcza do żukowa przez pępowo-liniska :)

    • 1 1

    • Zamiast liczyć na komunikacją serwowaną przez Budynia

      lepiej zainwestować w swój środek transportu: motonogi, rower, skuter czy jakieś małe żelazko-wozidełko na gaz-jakieś tico czy matiz-wychodzi taniej i szybciej, niż korzystanie z wątpliwych usług ZTM-u :)

      • 0 2

  • (1)

    126 nie jeździ na kokoszki tylko do Banina. Droga Redakcjo.

    • 6 0

    • Ale przez dzielnicę Kokoszki.

      • 0 0

  • Więcej autobusów?

    Tak, oczywiscie. Zeby w weekendy kursowaly przynajmniej raz na godzine.

    • 1 0

  • Proponował bym

    więcej autobusów do dworca głównego problem z większością z nich jest taki że ludzie kończą prace o 22 a autobus jest o 22.13 więc nie zawsze można sie szybciej wyrwać z pracy więc czekamy na autobus do 22.43 a autobus 525 pomija niektóre przystanki np. Unimor n/ż a zazwyczaj tam wysiada i wsiada najwiecej osób

    • 0 0

  • Więcej do Żukowa (1)

    powinno być więcej autobusów do Żukowa, a komunikacja miejska w Gdańsku należy do jednych z gorszych - chodzi mi o punktualność.

    • 4 4

    • Jeżdżę od wielu lat i na wielu trasach. poruszam się w 90% komunikacją miejską wszędzie i nie zgadzam się. Od kilku lat sytuacja jest dużo dużo lepsza. Kiedyś punktualność była na prawdę słaba. Teraz w dużej większości wszystko przyjeżdża jak w zegarku.

      • 4 0

  • Po co autobus?

    Jak se wytjuningujemy z ziomalami nasze Golfy to nam jakiś marny autobus będzie mógł skoczyć.

    • 1 3

  • Trzeba więcej dróg,

    z Kokoszek skrótem w lini prostej na Morenę i podobne.
    Potrzebne też z Kokoszek linie tramwajowe.

    • 2 1

  • A co z Osową? (2)

    Co z dzielnicą Osowa gdzie mieszka 13 tysięcy ludzi??? Co z ulicą Spacerową,która nie jest ulicą tylko swoistym deptakiem dla kierowców!!! Co Panie Prezydencie zapomniał Pan o swoich wyborcach z tej dzielnicy?

    • 2 3

    • zapomniał bo nie zrobil nam kładki do cenrum handlowego

      • 2 0

    • Trzeba było nie protestować.

      Był pomysł na drogę, to go oprotestowano. Był pomysł na kładkę to go oprotestowano. To się nie dziwcie, że już nikt nie chce nawet próbować czegoś wybudować, skoro i tak wiadomo, że projekt po protestach upadnie.

      • 0 0

  • Zdarza mi się jeździć niby mały kawałek z kiełpina do rębiechowa, czyli z kokoszek do kokoszek, to jadę czterema autobusami w sumie ponad godzinę, a każdym około 4 minuty :)

    • 6 0

  • Dlaczego zrezygnowano z tramwaju na trasie ArmiiKrajowej przez KoKoszKI na lotnisko??? (2)

    Przecież były plany które kosztowały.

    • 6 1

    • Nie zrezygnowano.

      • 1 0

    • Bo będzie PKM.

      Więc tramwaj dublowałby trochę tą inwestycję.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane