• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Kokoszki potrzebują więcej autobusów?

Krzysztof Koprowski
22 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb. Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb.

Tzw. obszar Kokoszek Przemysłowych coraz bardziej się rozwija. Zdaniem naszego czytelnika w parze z rosnącym zatrudnieniem nie idą jednak zmiany w komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia jednak, że na bieżąco obserwuje sytuację komunikacyjną, a z dojazdem nie jest tak źle.



Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek. Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek.
Nasz czytelnik twierdzi, że najgorzej jest w godzinach tzw. porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. - W godzinach ok. 6 i 8 oraz 14 i 16 przydałyby się częstsze kursy autobusów z osiedli-sypialni Gdańska np. Żabianki, Przymorza, Zaspy, południowych dzielnic, a także z Wrzeszcza i Śródmieścia. Do przystanku Rakietowa zobacz na mapie Gdańska jeździ obecnie tylko autobus 126 (Wrzeszcz PKP - Banino), a do tego w godzinach, które nie odpowiadają realnemu zapotrzebowaniu. Podobnie jest z linią 157 (Wrzeszcz PKP - Bysewo), która jeździ niepunktualnie, a jej przystanek jest oddalony kilometr od Rakietowej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zwraca jednak uwagę, że na wspomniany przystanek Rakietowa dojeżdża także linia 525 relacji Dworzec Główny - Bysewo. Są to wprawdzie zaledwie trzy kursy dziennie: 5:18, 12:56 oraz 21:18 (z dworca głównego), ale pozwalają na dojazd na godzinę 6, 14 do pracy oraz powrót z niej w godzinach późnowieczornych.

Czy jesteś zadowolony(a) z dojazdu komunikacją miejską do miejsca pracy/nauki?

- W przypadku linii 126 warto zwrócić uwagę na godziny przyjazdu, dopasowane do godzin rozpoczęcia pracy: autobusy dojeżdżające na przystanek o 5:15 pozwalają dotrzeć do pracy na 5:30, 5:45 - na godzinę 6, 6:15 - na godz. 6:30, itd. Odjazdy również są odpowiednio dostosowane do godzin pracowników - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Linia 126 jest także współfinansowana przez gminę Żukowo, a więc każda zmiana wymusza konsultacje z tamtejszymi władzami lokalnymi w zakresie zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych. - Jesteśmy usatysfakcjonowani owocnymi rozmowami z gminą Żukowem, dzięki czemu udało się wypracować istniejącą ofertę na linii 126, tak aby gdańszczanom zabezpieczyć dojazd autobusami tej linii m.in. do miejsc pracy w rejonie ul. Nowatorów - dodaje Zomkowski

Wspomniana przez czytelnika linia 157 będzie natomiast wkrótce objęta badaniami kontrolnymi, które mają wskazać, czy należy zmodyfikować ofertę. Obecnie kursuje on co ok. 20 minut w szczycie, tak by umożliwić dojazd na wszelkie godziny rozpoczęcia pracy z możliwością przesiadki z innych linii autobusowych i tramwajowych.

- Obecnie nie ma podstaw do utworzenia kolejnych połączeń bezpośrednich, gdyż przy niewystarczającym popycie na takie relacje zwiększa się jedynie koszt funkcjonowania całego systemu transportowego. Dla wszystkich gdańszczan oznacza to wzrost cen biletów i redukcję oferty na innych liniach - tłumaczy zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Duże zmiany w ofercie przewozowej w tym rejonie mają nastąpić dopiero wraz z uruchomieniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do przystanku przy porcie lotniczym. Wówczas ma powstać sieć połączeń autobusowych między stacjami PKM-ki a ważnymi miejscami w najbliższej okolicy.

Od poniedziałku T5 do Zaspy

Od poniedziałku, 25 lutego, wydłużeniu ulega trasa autobusowej linii zastępczej T5. Zamiast dojazdu do skrzyżowania Hallera-Nowa Uczniowska, zobacz na mapie Gdańska autobusy pojadą dalej na Zaspę przez Nową Uczniowską - Czarny Dwór - Jana Pawła II - Zaspa SKM.

Jednocześnie korekcie ulegną rozkłady jazdy linii T5 i 188, dzięki czemu poprawiona zostanie koordynacja obu linii wraz z linią 127 w ciągu al. Jana Pawła II. Ponadto (z uwagi na wprowadzenie zmodyfikowanego rozkładu jazdy na linii T5) korekcie ulegnie powszedni rozkład jazdy linii zastępczej T4, po to aby nadal móc utrzymać bardzo wysoką łączną częstotliwość kursowania autobusów linii zastępczych T4 i T5 między punktem przesiadkowym "Mostostal" a Nowym Portem.

Miejsca

Opinie (146) 6 zablokowanych

  • 525 to porażka

    Autobusem 525 zdążyć rano na 6 do pracy to prawdziwy cud. Panowie kierowcy nigdy nie są na czas . W tym czasie rano nie ma korków a autobus na przystanku Nowatorów nigdy nie jest na czas.

    • 0 1

  • 126

    a gdzie połączenie między baninem a miszewem kilka kursów na tydzień a w dni wolne od pracy to na piechotę do gdańska lub do żukowa...

    • 1 0

  • Kowale - Przymorze a nawet Sopot (1)

    najbardziej potrzebne jest bezpośrednie połączenie wsi Kowale (gmina Kolbudy) z Gdańskiem Przymorzem a nawet Sopotem i to nie 1 autobus 4 razy dziennie a co najmniej 3 linie kursujące każda co 15 - 20 minut przez 24 h na dobę 7 dni w tygodniu (w weekendy darmowe przejazdy) !!!!

    i to powinien być priorytet !!

    • 1 2

    • na wsi kowale każdy musi mieć samochód. po co autobusy.

      • 0 0

  • ZADANIE DLA SKAUTA (2)

    Dojechać z OSOWY do KOKOSZEK

    • 8 1

    • a do Kiełpina na całą dobę ! warto logicznie tę sieć komunikacyjną poplątać tak aby pasażerowie byli zadowoleni

      • 0 0

    • A co za problem dojechać 210 na Agrarną i tam przesiadka po drugiej stronie ulicy na 126 i 157?

      • 1 0

  • przede wszystkim bezpieczeństwo

    A może by tak odtworzyć zlikwidowany odcinek dawnej kolei kokoszkowskiej z kokoszek w stronę miasta i wpiąć w linię przyszłej PKM-ki zamiast likwidować odcinek Stara Pila -Kokoszki,bo za mało towarówek tam sie pokazuje.Zwlaszcza,że chodziły słuchy o chęci uruchomienia bezpośredniego połączenia z Pruszcza z lotniskiem wlasnie przez Kolbudy i Starą Piłę (tu potrzebna jest zmiana kierunku jazdy,co przy nowoczesnych szynobusach zajmuje raptem 2 do 4ech minut)Poza tym mieszkańcy miejscowości leżących przy liniach (w/g D29) 239 odcinek Pruszcz GD.-Stara Piła i 234 odcinek Stara Piła -Kokoszki zyskali by szybsze bezpieczne połączenie ze stolicą województwa.moze byc bezpośrednie lub z przesiadką ,np;w Matarni

    • 2 0

  • myslisz gdasnk zkm - mowisz lenin bus adamowicz heh zlikwodowac zkm za duza zarabia ale zostawic pana prezese iwyplacic mu zapomoge 22 molm zlmotych odprawy

    • 0 0

  • oj tam! Kokoszki potrzebują Kogucików!

    ;)

    • 1 0

  • 157

    czy nie mozna przedluzyc petli do zawracania na kartuskiej do krzyzowki kartuska, kalinowa, otominska? to tylko jeden przystanek a zapewnia komunikacje z wrzeszczem setkom mieszkoncow karczemek i kielpina?
    Warto przemyslec

    • 2 0

  • KOWALE,MOJE MARZENIE,PIĘĆ WZGÓRZ

    z tych okolic dojazd autobusami zajmuje prawie 2h trzeba jechac z 3ma lub 4rema przesiadkami to jest tragedia w jedną stronę!

    • 0 0

  • A widzisz (1)

    Anita i tak Cie kocha!

    • 1 0

    • Rozsądny masz rację.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane