• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Kokoszki potrzebują więcej autobusów?

Krzysztof Koprowski
22 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb. Linia 126, zdaniem naszego czytelnika, jeździ zbyt rzadko. Według ZTM rozkłady są idealnie dopasowane do potrzeb.

Tzw. obszar Kokoszek Przemysłowych coraz bardziej się rozwija. Zdaniem naszego czytelnika w parze z rosnącym zatrudnieniem nie idą jednak zmiany w komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia jednak, że na bieżąco obserwuje sytuację komunikacyjną, a z dojazdem nie jest tak źle.



Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek. Kokoszki przemysłowe to teren między lotniskiem w Rębiechowie a mieszkalną częścią Kokoszek.
Nasz czytelnik twierdzi, że najgorzej jest w godzinach tzw. porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. - W godzinach ok. 6 i 8 oraz 14 i 16 przydałyby się częstsze kursy autobusów z osiedli-sypialni Gdańska np. Żabianki, Przymorza, Zaspy, południowych dzielnic, a także z Wrzeszcza i Śródmieścia. Do przystanku Rakietowa zobacz na mapie Gdańska jeździ obecnie tylko autobus 126 (Wrzeszcz PKP - Banino), a do tego w godzinach, które nie odpowiadają realnemu zapotrzebowaniu. Podobnie jest z linią 157 (Wrzeszcz PKP - Bysewo), która jeździ niepunktualnie, a jej przystanek jest oddalony kilometr od Rakietowej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zwraca jednak uwagę, że na wspomniany przystanek Rakietowa dojeżdża także linia 525 relacji Dworzec Główny - Bysewo. Są to wprawdzie zaledwie trzy kursy dziennie: 5:18, 12:56 oraz 21:18 (z dworca głównego), ale pozwalają na dojazd na godzinę 6, 14 do pracy oraz powrót z niej w godzinach późnowieczornych.

Czy jesteś zadowolony(a) z dojazdu komunikacją miejską do miejsca pracy/nauki?

- W przypadku linii 126 warto zwrócić uwagę na godziny przyjazdu, dopasowane do godzin rozpoczęcia pracy: autobusy dojeżdżające na przystanek o 5:15 pozwalają dotrzeć do pracy na 5:30, 5:45 - na godzinę 6, 6:15 - na godz. 6:30, itd. Odjazdy również są odpowiednio dostosowane do godzin pracowników - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Linia 126 jest także współfinansowana przez gminę Żukowo, a więc każda zmiana wymusza konsultacje z tamtejszymi władzami lokalnymi w zakresie zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych. - Jesteśmy usatysfakcjonowani owocnymi rozmowami z gminą Żukowem, dzięki czemu udało się wypracować istniejącą ofertę na linii 126, tak aby gdańszczanom zabezpieczyć dojazd autobusami tej linii m.in. do miejsc pracy w rejonie ul. Nowatorów - dodaje Zomkowski

Wspomniana przez czytelnika linia 157 będzie natomiast wkrótce objęta badaniami kontrolnymi, które mają wskazać, czy należy zmodyfikować ofertę. Obecnie kursuje on co ok. 20 minut w szczycie, tak by umożliwić dojazd na wszelkie godziny rozpoczęcia pracy z możliwością przesiadki z innych linii autobusowych i tramwajowych.

- Obecnie nie ma podstaw do utworzenia kolejnych połączeń bezpośrednich, gdyż przy niewystarczającym popycie na takie relacje zwiększa się jedynie koszt funkcjonowania całego systemu transportowego. Dla wszystkich gdańszczan oznacza to wzrost cen biletów i redukcję oferty na innych liniach - tłumaczy zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Duże zmiany w ofercie przewozowej w tym rejonie mają nastąpić dopiero wraz z uruchomieniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do przystanku przy porcie lotniczym. Wówczas ma powstać sieć połączeń autobusowych między stacjami PKM-ki a ważnymi miejscami w najbliższej okolicy.

Od poniedziałku T5 do Zaspy

Od poniedziałku, 25 lutego, wydłużeniu ulega trasa autobusowej linii zastępczej T5. Zamiast dojazdu do skrzyżowania Hallera-Nowa Uczniowska, zobacz na mapie Gdańska autobusy pojadą dalej na Zaspę przez Nową Uczniowską - Czarny Dwór - Jana Pawła II - Zaspa SKM.

Jednocześnie korekcie ulegną rozkłady jazdy linii T5 i 188, dzięki czemu poprawiona zostanie koordynacja obu linii wraz z linią 127 w ciągu al. Jana Pawła II. Ponadto (z uwagi na wprowadzenie zmodyfikowanego rozkładu jazdy na linii T5) korekcie ulegnie powszedni rozkład jazdy linii zastępczej T4, po to aby nadal móc utrzymać bardzo wysoką łączną częstotliwość kursowania autobusów linii zastępczych T4 i T5 między punktem przesiadkowym "Mostostal" a Nowym Portem.

Miejsca

Opinie (146) 6 zablokowanych

  • STOGI

    piękna plaża,jedyna taka w Trójmieście, ale dojazd!!!!!dramat ,okolica dojazdu dramat, zaplecze usługowe każdej branży i turystyczne dramat, gratulacje dla gminy za nonszalancję i egoizm i brak wyobrazni, a może strach...

    • 1 0

  • ZTM

    A GDZIE ZTM? PAN DOBACZEWSKI, ZOMKOWSKI, GASIOROWSKI TEL. 58 309 13 22

    • 0 0

  • kierunek Szadółki

    Witam, osobiście optowałbym za zwiększeniem częstotliwości kursów autobusów w kierunku Fashion House czy Szadółek, dotyczy to w szczególności dojazdu do ulic Guderskiego, do Osiedli Jasień Park, Leszczynowa, Lawendowe Wzgórza, 2 Potoki czyli ulic Jabłoniowej, Przywidzkiej czy Czermińskiego. W tej chwili częstotliwość rzędu 30-40 minut jest już niewystarczająca.

    • 4 1

  • Żukowo Żukowem (2)

    Obecnie na trasie do Banina jak i w samym Baninie zamieszkuje coraz więcej rodzin. Pełno moich znajomych nie może zrozumieć faktu mieszkania za miastem i nie móc zorganizować sensownej imprezy/zabawy/spotkania z tego powodu, że ludzie nie mają jak wrócić do domów. ... co ja gadam, mają jak ale ostatnim busem o 10 wieczorem? Kto chciałby iść na imprezę i musieć skończyć się bawić przed 22, bo musi zaiwaniać na ostatniego busa.

    Przynajmniej do Banina powinien być doprowadzony nocny jakiś, albo przynajmniej przedłużona jakaś obecna linia.

    Co więcej napiszę z drugiej strony. Ludzie chcą się bawić ale nie mają jak z powrotem wrócić z miasta. Wszystkie kluby, puby, bary i inne miejsca gdzie można się rozerwać znajdują się w mieście. Z tego powodu wypad na jakąkolwiek imprezę wiąże się z tworzeniem wielkiego planu logistycznego lub ciągnięcie zapałki, kto będzie robił za kierowcę (bo nie wszystkich stać na taksę) albo pozostaje tułanie się po mieście jak bezdomny do białego rana w oczekiwaniu na pierwszy poranny 126.
    Ale z tego co wiem, taki nocny doprowadzony nie będzie. Czemu? Bo obecnie mało kto jeździ? Jestem przekonany, że jak taki nocny, byłby doprowadzony, to byłby zawalony po brzegi ludźmi, czy to w jedną czy drugą stronę.
    Obecnie powstała nawet akcja czy to na facebooku, czy w postaci petycji aby ubiegać się o stworzenie takiego "udogodnienia". Cisza...

    • 4 2

    • coole

      rozpalcie sobie ognisko na waszej wiosce beziecie mieli zabawe, albo sami dotujcie nocny autobus z gdanska :)

      • 2 3

    • Namów gminę by się dorzuciła.

      Gdańsk do swojej granicy autobus ma podciągnięty (N3) Starczyłoby mały busik wynająć, co by pomiędzy rondem w Kokoszkach a Baninem/Żukowem ludzi przewoził.

      Tak więc uderzcie do urzędu Gminy, może się zgodzą. Koszta raczej nie będzie niebotyczny, bo jeden mały autobus wystarczy, gdyż zdąży obrócić zanim następny N3 podjedzie.

      • 0 0

  • 126

    linia ta powinna kursowac częściej, korzysta z niej naprawde duza liczba pasazerow. potrzebne sa tutaj rowniez jakies kursy nocne, bo spoznic sie na ostatni aotobuc o 22.30, to wieze sie z wielikm spacerem z ronda... ale wladze maja ta w d*pie bo sie rozbijaja swoimi limuzynami.. pozdrawiam

    • 2 0

  • ztm a ul. Przywidzka

    Dzień Dobry.

    Piszę w sprawie kwestii związanej ze sprawą dotyczącą komunikacji
    centrum Gdańska z dzielnicami znajdującymi się w okolicy Szadółek,
    które coraz mocniej się rozbudowują. Niestety połączenie komunikacyjne
    tych okolic z Gdańskiem jest fatalne. Chodziłoby o zwiększenie
    częstotliwości kursowania linii autobusowych zarówno w kierunku dworca
    PKP jak i w okolice pętli przy ul. Witosa, gdzie mogłaby następować
    przesiadka na linie tramwajowe. Tak przedstawia się teraz rozkład jazdy
    autobusów z tych okolic w kierunku Gdańska z ul. Przywidzkiej:

    174
    Przystanek:
    Przywidzka 1686
    Kierunek:
    Dworzec Główny

    Dni powszednie - okres nauki szkolnej

    5: 13, 59 6: 45 7: 25 8: 25 9: 25 10: 25 11:
    25 12: 25 13: 25 14: 26 15: 26 16: 26 17: 30, 46
    18: 26 19: 26 20: 25 21: 25
    22: 42

    Dni powszednie - ferie i wakacje

    5: 13, 59 6: 45 7: 25 8: 25 9: 25 10: 25 11:
    25 12: 25 13: 25 14: 26 15: 26 16: 26 17: 45
    18: 26 19: 26 20: 25 21: 25
    22: 42

    Soboty, niedziele i święta

    5: 13 6: 31 7: 34 9: 16 10: 46 12:16 13: 46
    15:16 16: 46 18: 46 20: 19 21: 38 22:44

    Jak widać z powyższego zestawienia czas oczekiwania pomiędzy
    poszczególnymi kursami wynosi średnio około 1 godziny a niekiedy
    wydłuża się do ponad 1,5 godz.

    Nawet jeżeli dołożymy kursy linii 156 na Chełm, to i tak wyniesie
    średnio około 30-40 minut, nie wliczając dni świątecznych i sobót.

    156
    Przystanek:
    Przywidzka 1686
    Kierunek:
    Chełm Witosa

    Dni powszednie

    6: 19, 35 7: 05, 35 8: 08, 55 9: 55 10: 55 11: 55
    12: 55 13: 55 14: 41 15: 11, 41 16: 11, 41 17: 16
    18: 16 19: 16 20: 16 21: 18
    22: 17u

    Soboty, niedziele i święta
    11: 38 12: 38 13: 08 14: 38 15: 38 16: 08 17: 08
    18: 08 19: 08

    Powrót do tych osiedli w godzinach wieczornych wygląda jeszcze gorzej,
    pomiędzy godz. 20:20 a 22:30 praktycznie przez wszystkie dni tygodnia
    kursuje tylko 2 autobusy, tj z pętli Witosa o godz: 20:51, 21:51 (
    dni powszednie) oraz ostatni o 18:43 ( w soboty, niedziele i święta),
    natomiast z dworca głównego PKP tylko o 20:27 i o 22:07 w dni powszednie
    oraz o 20:49 i o 22:09 w soboty, niedziele i święta.

    Reasumując - sytuacja komunikacyjna w zakresie komunikacji miejskiej
    dzielnic położonych w pobliżu Szadółek jest straszna, pomimo że jest
    to jedna z najlepiej rozwijających się dzielnic w zakresie budownictwa
    mieszkaniowego. Bardzo duża ilość osób płaci podatki do kasy miasta
    nie otrzymując w zamian chociaż minimum dostępności komunikacji,
    szczególnie w okresie weekendowym. Proszę o interwencję w tej sprawie
    oraz o pomoc w zakresie zwiększenia częstotliwości połączeń
    komunikacyjnych tych okolic z centrum Miasta. Zwiększenie
    częstotliwości do okresu oczekiwania na autobus średnio do 20 min
    rozwiązałoby w znacznym stopniu sytuację, a w godzinach wieczornych
    zwiększenie połączeń co najmniej o dwa-trzy dodatkowe kursy.

    • 4 2

  • Rębowo /Szadółki

    • 0 0

  • smęgorzyno

    A co ze Smęgorzynem, płacimy podatki jakbysmy mieszkali w Gdańsku, a na przystanek do Kokoszek jest co najmniej 2 km. Ja tak chodzę na piechote codziennie w tą i z powrotem. Czy tak ciężko podciągnąć linie autobusową 157 bliżej Smęgorzyna

    • 3 1

  • Ciekawe po co więcej?

    Dojżdżam i mi wystarczy co jest.

    • 1 2

  • No nie powiem

    coś tam no bym dołożył,ale 126 fakt,ciężko,mogli by się wysilić.Pozdrawiam czytelnika

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane