- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (428 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (70 opinii)
Czy dostaniemy tablice elektroniczne na obwodnicy? GDDKiA: wiele nie pomogą
Tablice elektroniczne z informacjami o aktualnej sytuacji drogowej to marzenie kierowców podróżujących po Obwodnicy Trójmiasta. Mogą umożliwiać m.in omijanie korków. Drogowcy z GDDKiA jednak przekonują, że tablice nie zrewolucjonizują ruchu na popularnej ekspresówce. Dlaczego? Nie mamy dróg alternatywnych, które mogłyby obsłużyć ruch 54 tys. aut na dobę.
Kierowcy, którzy jechali w ostatnim czasie "Zakopianką" - drogą krajową nr 7 i 47 między Krakowem i Zakopanym - pewnie chwalą zalety ustawionych na zlecenie krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad elektronicznych znaków i tablic zmiennej treści. Informują one kierujących pojazdami m.in. o czasie przejazdu między punktem A i B, a także o aktualnych warunkach pogodowych.
Wielu kierowców uważa, że taki system idealnie sprawdziłby się na Obwodnicy Trójmiasta. - Trzeba jak najszybciej go u nas uruchomić. Kierujący pojazdami zyskaliby możliwość wyboru. Podróżujący po ekspresówce wiedzieliby, czy mają z niej korzystać, czy wybrać inną drogę - choćby przez miasto - mówi Piotr, który codziennie jeździ Obwodnicą Trójmiasta.
Co innego twierdzą drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA, którzy zarządzają trójmiejską ekspresówką. - Samo zainstalowanie znaków przy obwodnicy nie poprawi sytuacji w ruchu - mówi krótko Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania.
Przedstawiciele GDDKiA podkreślają, że kierowcy, którzy utknęli w korku będą mieć subiektywne odczucia, że innymi drogami dojadą szybciej. Wielu kierowców widząc korek zjeżdżać będzie z ekspresówki i rozpocznie poszukiwania innych dróg dojazdu. W skrajnych przypadkach powoduje to paraliż ulic osiedlowych, rozjeżdżanie się dużych potoków ruchu na drogi wewnętrzne, kluczenie w wąskich uliczkach. Na tym nikomu nie zależy.
Jednak w Małopolsce system działa świetnie. Więc czemu u nas ma nie zadziałać? - System informacji o korkach na "Zakopiance" uwzględnia alternatywne wykorzystania innych szlaków dojazdowych do Zakopanego - choćby dróg wojewódzkich, czy powiatowych. Struktura problemu jest inna niż w przypadku Trójmiasta, bowiem my tu takiej alternatywy nie mamy - mówi zastępca dyrektora do spraw utrzymania.
Czy to eliminuje trójmiejską drogę z ustawienia elektronicznych tablic? - Znaki zmiennej treści stanowią część większej całości, która nazywa się system sterowania ruchem. Wprowadzenie, zatem takiego oznakowania na drogę nie ogranicza się wyłącznie do zakupu i ustawienia elementu na drodze, lecz opracowania strategii zarządzania informacją - wyjaśnia Karol Markowski.
Role wiodącą w procesie przygotowania tej strategii zarezerwowała sobie centrala GDDKiA z siedzibą w Warszawie. Obecnie zlecono opracowanie studium funkcjonalno-przestrzennego przedsięwzięcia. Dokumentacja uwzględniać będzie odcinek autostrady A1 na całym swoim przebiegu oraz odcinek obwodnicy jako odcinek naturalnie wpisujący się w korytarz transportowy państwa w relacji północ - południe.
Wielu kierowcom wydaje się, że ustawienie elektronicznych tablic jest odwlekane przede wszystkim z uwagi po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej potencjalnego przejęcia obwodnicy przez samorządy gminne - m.in Gdańsk i Gdynię. - Nie ma to wpływu na prowadzone prace koncepcyjne. Rozpatrywany jest ciąg komunikacyjny bez znaczenia, kto nim zarządza - tłumaczy Markowski.
Obecnie trudno drogowcom przewidzieć datę rozpoczęcia budowy systemu. Kierowcy muszą więc czekać. Na ten moment wiadomo jedynie, że opracowany przez GDDKiA system będzie mógł współpracować z Tristar-em - systemem zintegrowanego zarządzania ruchem tworzony właśnie przez miejskich drogowców. Istnieje więc możliwość, że jadąc al. Grunwaldzką dowiemy się z tablic co dzieje się aktualnie na trójmiejskiej ekspresówce.
Miejsca
Opinie (139) 5 zablokowanych
-
2011-07-18 12:02
Nalezy polactwu zabrac samochody (1)
bo nie dorosli do nich. Rozwoj mentalny sie zatrzymal na pasztetowej i grillowaniu. Za granica natomiast jezdza jak Swieci albo i lepiej. Chamstwo na drodze jest wszedzie od razu widac kto mieszka w tym kraju. Wam nic nie pomoze
- 6 3
-
2011-07-18 13:40
co ty masz przeciwko grillowaniu?
- 0 0
-
2011-07-18 12:03
kupujcie sobie CB-radia , żadne tablice nie będą wam potrzebne , a i jeszcze mandató nie będziecie płacić. (1)
:)
- 4 3
-
2011-07-19 10:25
Tak, i będziemy słuchąć "fachofcóf" od pchania karuzeli.
- 0 1
-
2011-07-18 12:18
100 lat do tyłu jesteśmy
- 4 0
-
2011-07-18 12:25
Obwodnica powinna byc wyprofilowana i poprawiona (2)
A predkosc maksymalna jak w wielu miejsach w Niemczech - bez ograniczen.
Codziennie jezdzilem obwodowa do Gdyni przez kilka lat i jak bylo mniej samochodow to nie raz cialem 200-250 km/h- 1 9
-
2011-07-18 12:56
Chyba z Trąbek Wielkich, ze wsi jeżdziłeś.
- 1 0
-
2011-07-18 12:59
No i czym ty się chwalisz durniu? Takim jak ty zawsze się wydaje, że wypadki ich nie dotyczą, bo są super kierowcami, a w istocie jest zupełnie odwrotnie. Najczęstszą przyczyna wypadków jest prędkość. Te wszystkie tępaki umysłowe co się zawijają na słupach, walą na czołówki, bo wyprzedza pancernikiem na trzeciego bo 110km/h to dla niego za mało na krajówce, to twoi odpowiednicy. Kiedyś zabijesz siebie i przy okazji kogoś, bo leciałeś 200-250(?taa jasne)km/h Powinieneś się leczyć na nogi bo na głowę to już chyba za późno.
- 6 0
-
2011-07-18 12:43
przydało by sie
zwłaszcza kiedy jest wypadek i można by zjechać jedną przecznicę wcześniej a nie stać w korku z którego nie da się już zjechać
- 3 1
-
2011-07-18 12:55
Sposób dobry ale co z tego jak kierowcy marni a na nich nic nie pomoze
- 0 0
-
2011-07-18 13:04
"Struktura problemu jest inna niż w przypadku Trójmiasta, bowiem my tu takiej alternatywy nie mamy" - Radarową, Gdalaktyczną, Jabłonową, DK20 - rozumiem UFO ukradło w nocy, jak nie pilnowaliśmy?
- 2 1
-
2011-07-18 13:50
Dodatkowe pasy ruchu potrzebne ... (3)
Co za problem zrobić przekrój drogi 3x3 lub nawet 4x4(w wersji przyszłościowej - tak wiem, nierealna wizja w naszym kraju). Przy natężeniu powyżej 50 tys pojazdów na dobę ma to ekonomiczny sens, a że na obwodnicy już jest 54 tys to czas najwyższy zmodernizować trasę, a nie bawić się w jakieś obwodnice metropolitarne ... Do tego jeszcze modernizacja kilku węzłów (np. zakorkowane Kowale) i będzie się żyło lepiej ...
- 4 1
-
2011-07-18 14:37
A za nowe wiadukty zapłaci dobra wróżka. Co za problem? Nie?
- 1 0
-
2011-07-18 15:00
Więcej pasów OK.
Tylko za tym idzie większa ilość debili co jadąc od strony Gdyni,z rozpędu będą
z czwartego lewego pasa zjeżdżać do Matarni przed samą barierką.
Więc to też złe rozwiązanie- 3 0
-
2011-07-19 02:33
2x2 wystarczy w zupełności
natomiast problemem są zjazdy. Jeżeli samochody nie mają jak zjechać, to chociażbyś zrobił 2x20 to i tak staniesz w korku.
- 0 0
-
2011-07-18 13:54
A ja jak już jadę obwodnicą to spokojnie 100-110 i jak czasem muszę zwolnić za ciężarówką do 90 to korona mi z głowy nie spadnie. Co najwyżej będę miał czas o 15 sekund gorszy niż nerwusy, na szczęście mogę sobie na to pozwolić bo nie mam kompleksów.
- 9 2
-
2011-07-18 14:10
Moim zdaniem tablice powinny być. Nawet jeśli nie pomogą ominąć korka (a nie pomogą) to zawsze można coś innego wyświetlić, w stylu "jesus is my lord" albo "imieniy kasi i basi".
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.