- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (422 opinie)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (75 opinii)
Czy dostaniemy tablice elektroniczne na obwodnicy? GDDKiA: wiele nie pomogą
Tablice elektroniczne z informacjami o aktualnej sytuacji drogowej to marzenie kierowców podróżujących po Obwodnicy Trójmiasta. Mogą umożliwiać m.in omijanie korków. Drogowcy z GDDKiA jednak przekonują, że tablice nie zrewolucjonizują ruchu na popularnej ekspresówce. Dlaczego? Nie mamy dróg alternatywnych, które mogłyby obsłużyć ruch 54 tys. aut na dobę.
Kierowcy, którzy jechali w ostatnim czasie "Zakopianką" - drogą krajową nr 7 i 47 między Krakowem i Zakopanym - pewnie chwalą zalety ustawionych na zlecenie krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad elektronicznych znaków i tablic zmiennej treści. Informują one kierujących pojazdami m.in. o czasie przejazdu między punktem A i B, a także o aktualnych warunkach pogodowych.
Wielu kierowców uważa, że taki system idealnie sprawdziłby się na Obwodnicy Trójmiasta. - Trzeba jak najszybciej go u nas uruchomić. Kierujący pojazdami zyskaliby możliwość wyboru. Podróżujący po ekspresówce wiedzieliby, czy mają z niej korzystać, czy wybrać inną drogę - choćby przez miasto - mówi Piotr, który codziennie jeździ Obwodnicą Trójmiasta.
Co innego twierdzą drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA, którzy zarządzają trójmiejską ekspresówką. - Samo zainstalowanie znaków przy obwodnicy nie poprawi sytuacji w ruchu - mówi krótko Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania.
Przedstawiciele GDDKiA podkreślają, że kierowcy, którzy utknęli w korku będą mieć subiektywne odczucia, że innymi drogami dojadą szybciej. Wielu kierowców widząc korek zjeżdżać będzie z ekspresówki i rozpocznie poszukiwania innych dróg dojazdu. W skrajnych przypadkach powoduje to paraliż ulic osiedlowych, rozjeżdżanie się dużych potoków ruchu na drogi wewnętrzne, kluczenie w wąskich uliczkach. Na tym nikomu nie zależy.
Jednak w Małopolsce system działa świetnie. Więc czemu u nas ma nie zadziałać? - System informacji o korkach na "Zakopiance" uwzględnia alternatywne wykorzystania innych szlaków dojazdowych do Zakopanego - choćby dróg wojewódzkich, czy powiatowych. Struktura problemu jest inna niż w przypadku Trójmiasta, bowiem my tu takiej alternatywy nie mamy - mówi zastępca dyrektora do spraw utrzymania.
Czy to eliminuje trójmiejską drogę z ustawienia elektronicznych tablic? - Znaki zmiennej treści stanowią część większej całości, która nazywa się system sterowania ruchem. Wprowadzenie, zatem takiego oznakowania na drogę nie ogranicza się wyłącznie do zakupu i ustawienia elementu na drodze, lecz opracowania strategii zarządzania informacją - wyjaśnia Karol Markowski.
Role wiodącą w procesie przygotowania tej strategii zarezerwowała sobie centrala GDDKiA z siedzibą w Warszawie. Obecnie zlecono opracowanie studium funkcjonalno-przestrzennego przedsięwzięcia. Dokumentacja uwzględniać będzie odcinek autostrady A1 na całym swoim przebiegu oraz odcinek obwodnicy jako odcinek naturalnie wpisujący się w korytarz transportowy państwa w relacji północ - południe.
Wielu kierowcom wydaje się, że ustawienie elektronicznych tablic jest odwlekane przede wszystkim z uwagi po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej potencjalnego przejęcia obwodnicy przez samorządy gminne - m.in Gdańsk i Gdynię. - Nie ma to wpływu na prowadzone prace koncepcyjne. Rozpatrywany jest ciąg komunikacyjny bez znaczenia, kto nim zarządza - tłumaczy Markowski.
Obecnie trudno drogowcom przewidzieć datę rozpoczęcia budowy systemu. Kierowcy muszą więc czekać. Na ten moment wiadomo jedynie, że opracowany przez GDDKiA system będzie mógł współpracować z Tristar-em - systemem zintegrowanego zarządzania ruchem tworzony właśnie przez miejskich drogowców. Istnieje więc możliwość, że jadąc al. Grunwaldzką dowiemy się z tablic co dzieje się aktualnie na trójmiejskiej ekspresówce.
Miejsca
Opinie (139) 5 zablokowanych
-
2011-07-18 23:03
2 pasy to jak w USA w 18 wieku hahahaah oj polsko gdzie ty idziesz ? 2 PASKI A TY NAZYWASZ TO AUTOSTRADA I KARZESZ PLACIC ! (5)
SZOK ! ZA CO ? w USA mialem okazje jechac 16 pasmowa obwodnica los angeles to jest cos ! a tu to zwykla droga ! polacy nigdzie nie jezdza a jak jezdza to widza tylko zmywak i gary i ubikacje do czyszczenia stad MALO WIEDZA I MNIEMAJA TYLKO ZE WIEDZA HE HE
- 3 7
-
2011-07-18 23:38
(1)
W pupie byłeś g*wno widziałeś!
- 3 2
-
2011-07-19 05:15
sam gufno widziales bo nim jestes he he
- 0 2
-
2011-07-19 11:11
(1)
po co nam więcej pasów na obwodnicy skoro drogi dojazdowe do niej mają są jednopasmowe???
- 1 0
-
2011-07-20 13:16
extra
a mnie wystarcza 2 pasy bo az 5 mam w samochodzie to razem 7 jak w los angeles
- 0 0
-
2011-07-19 11:47
"2 pasy to jak w USA w 18 wieku hahahaah oj polsko........."
Chcialbys pewnie zeby w Polsce tez byly takie drogie?
W takim razie trzeba bedzie zaorac i zalac asfaltem 2/3 powierzchni Polski.- 0 0
-
2011-07-19 08:12
bardzo bym chciała ich dozyć
Pewnie , że tablice się przydadzą i są potrzebne. Ale czy ja się ich doczekam mając 24 lata dzisiaj :D Chyba moje wnuki..
- 1 0
-
2011-07-19 08:17
tablice elektroniczne? HALOOOOOO
Na dole Powstańców Warszawskich od około stu lat NIE MA ASFALTU.
Hahaha, jakie tablice elektroniczne?- 1 0
-
2011-07-20 13:14
kiedy platna obwodnica?
kiedy wreszcie obwodnica bedzie platna-teraz tyle samochodow z beretami,ze nie idzie sobie depnac.Mam drogie auto i nie moge sobie sprawdzic ile wyciaga?
- 0 0
-
2011-07-23 15:07
polskie XVIII wieczne drogi....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.