- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Czy gdańszczanie się przesiądą?
Gdańscy urzędnicy chcąc zmienić przyzwyczajenia obywateli i postanowili podwyższyć do maksimum stawki za parkowanie w centrum miasta. Ma to zmusić mieszkańców do rezygnacji z auta na rzecz autobusu. Na zachętę od 1 października staniały po raz kolejny bilety okresowe i miesięczne.
Obie uchwały dotyczące podwyżki i obniżki podjęte zostały już w czerwcu br. O ile pomysł obniżenia cen biletów może zwiększyć ilość osób korzystających ze środków komunikacji miejskiej, o tyle maksymalne podniesienie stawek za parkowanie nie wydaje się mieć na to bezpośredniego wpływu.
Gdańsk jako trzecie miasto w Polsce po Warszawie i Poznaniu wprowadzi maksymalne stawki za parkowanie. Od poniedziałku 20 października ceny wzrosną do górnej granicy, na jaką pozwala rozporządzenie ministra. Pierwsza godzina 3 zł (zamiast 2), druga godzina 3,60 zł (było 2,20), trzecia 4,30 (z 2,30 obecnie), czwarta i każda kolejna tyle samo, co pierwsza.
Nowe ceny mają spowodować również większą rotację na parkingach w centrum. Obecnie Gdańsk dysponuje 1,3 tys. płatnych miejsc parkingowych.
Wielkim orędownikiem takich zmian jest Maciej Lisicki. Zastępca prezydenta Gdańska w sposób jeszcze bardziej radykalny zwiększyłby opłaty za parkowanie, gdyż według niego nawet nowa cena nie okaże się zaporowa i niewiele zmniejszy ruch w centrum.
- Już kilka lat temu w Poznaniu wprowadzono opłatę 5 zł za parkowanie, to pomogło zachować równowagę w centrum miasta - mówi Maciej Lisicki. - Niestety w momencie gdy władze Poznania musiały obniżyć te stawki do maksymalnych obecnie możliwych, to miejsca parkingowe z powrotem się zapełniły.
Niższe ceny biletów mają ułatwić gdańszczanom decyzję o zmianie nawyków przemieszczania się po mieście. Bilet sieciowy na autobusy i tramwaje, ważny we wszystkie dni tygodnia, kosztuje obecnie 98 zł. Jego cena obniżyła się zatem o 12 zł.
Staniały także bilety 30 dniowe i miesięczne ważne we wszystkie dni tygodnia.
Równolegle miasto prowadzi też przygotowania do budowy kilku parkingów podziemnych na około 1,6 tys. aut w oparciu o system BOT Build - Operate - Transfer. Oznacza to, że zbudują je prywatni właściciele podpisujący z miastem koncesje na 50 lat. W tym czasie będą obsługiwać obiekty i czerpać z nich korzyści ustalając stawki za parkowanie.
Podziemne hale powinny powstać w przeciągu trzech lat. Nie sposób nie zauważyć sprzeczności w takim postępowaniu władz Gdańska. Z jednej strony chcą one zniechęcić obywateli do poruszania się samochodami po centrum, z drugiej szykują dla nich w tych miejscach parkingi.
Opinie (231) 3 zablokowane
-
2008-10-14 20:58
Co za syf.
Pomysły godne Hitchocka, chętnie skorzystałbym z autobusu lub tramwaju, jeżeli powstaną parkingi "park&go", a płatne prywatne parkingi w Gdańsku, to już przerabialiśmy. Najbliższy przy multikinie Krewetka, właściwie miejsca wolne na okrągło, ciekawe dlaczego ?
- 0 0
-
2008-10-14 21:31
"gratulujacje"
Gratuluję dobrego samopoczucia. Może by tak spróbować samemu jeździć autobusami np.115, który odjeżdża co 25min, a w środku horor, a gdy jeszcze paręnaście lub dziesiąt osób dobije będzie naprawdę super!!
- 0 0
-
2008-10-14 21:37
każdy pieprz...y urzędas z Lisickim na czele
jedzie do pracy samochodem i parkuje na bezpłatnym parkingu pod urzędem w miejscu numerowanym dla jego samochodu, to po pierwsze, po drugie po przez łapówki w komunikacji miejskiej panuje mafia w postacji renomy, płacąc część doli do kieszeni Lisickiego i Adamowicza (sprawa nie do udowodnienia bo odbywa siię to przysługa za przysługę), po trzecie w komunikacji miejskiej można być okradzionym, pobitym, obrażonym albo wogóle nie wsiąść do środka bo kierowca nas oleje na przystanku w nocy
więc niech te ście...a odpierd...ą się od zwykłych kirowców i nie wymyślają pseudo pierdól aby wywalić nas z samochodów do komunikacji funkcjonującej w układzie MAFIJNYM- 0 0
-
2008-10-14 21:44
Lisicki napisze tak abyś zrozumiał bo w dupie ci się przewraca
pierwsza i JEDYNA żółta kartka, drugiej nie będzie.....
- 0 0
-
2008-10-14 21:46
Ceny cenami
Nie tędy droga panowie władza. Częściej autobusów i obowiązkowy kurs sanitarny dla części pasażerów. Wtedy można będzie pomyśleć o zmianie nawyków. Wolę jechać w korku we własnym samochodzie niż w smrodzie i tłoku w komunikacji miejskiej.
- 0 0
-
2008-10-14 21:50
tramwaje - brud smród tłok
Panie Lisicki kiedy ostatni raz jechał Pan tramwajem.
Najpierw doprowadźcie tramwaje do takiego stanu żebym się nie brzydził.
Takiego syfu nigdzie w europie nie widziałem. Bardzo ciekawe podejście zamiast zwiększyć ilość kursów, żeby nie było tłoku, lub poprawić warunki w tramwaju - generalnie posprzatać. To nie najlepiej nic nie robić tylko znaleźć dobrą wymówke na podwyżki za parkowanie.
Ceny wzrosną Pan Lisicki może dostać podwyżkeę- 0 0
-
2008-10-14 21:53
Kamuflaż
Ogólnie bez zmian, pod pozorem porządku zwiększenie opłat. Ot cała polityka
- 0 0
-
2008-10-14 21:56
co by nie gadać
to ten lisicki odważny jest, trzeba mu to przyznać (pomijając fakt że bezczelny jak nikt ale odważny)
- 0 0
-
2008-10-14 22:01
Nawet jakbym miał zardzewiałego poloneza
wolę go niż zardzewiałego ikarusa i ludzi w nim
- 0 0
-
2008-10-14 22:03
to może...
Niech Pan Lisicki wsiądzie do komunikacji miejskiej któregoś pięknego poniedziałkowego poranka z powieszoną na szyi kartką jak się nazywa i opisem, że odpowiada między innymi za komunikację. W czasie krótkiej i przyjemnej podróży pasażerowie na pewno udzielą mu stosownych konsultacji w temacie transportu miejskiego...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.