- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (220 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Czy komunikacja publiczna może być za darmo?
Podczas gdy kolejne europejskie miasta eksperymentują z darmową komunikacją publiczną, u nas bilety wciąż drożeją. - Nie musi tak być - przekonują niektórzy gdyńscy radni i wskazują sposoby jak to zrobić.
Czy takie udogodnienie można wprowadzić w Gdyni? Policzmy. Miasto dopłaciło w 2011 roku ponad 52 mln zł do funkcjonowania komunikacji publicznej. Reszta wydatków została zbilansowana wpływami z biletów. Dla porównania koszt budowy IV etapu Drogi Różowej, czyli 700 metrów dwupasmowej ulicy, wyniósł 30 mln zł. Rozbudowa ul. Janka Wiśniewskiego pochłonęła ponad 72 mln zł, a Trasy Kwiatkowskiego aż 255 mln zł. Z prostego rachunku wychodzi, że bez tych trzech dróg komunikacja publiczna mogłaby być darmowa przez ok. 7 lat.
Utopia? Trochę tak, bo koszty komunikacji publicznej rosną wraz ze wzrostem cen paliw.
- W ubiegłym roku ceny benzyny wzrosły o 21 proc. Dlatego wpływy z biletów pokryły koszty funkcjonowania komunikacji tylko w 44 proc. A warto pamiętać, że nie było żadnych innych dodatkowych kosztów, np. wzrost płac pracowników transportu o 1 zł za godzinę, spowodowałby zwiększenie się kosztu o kolejne 5 mln zł - wylicza prof. Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Gdyby komunikacja była darmowa, byłaby jeszcze droższa, bo ze względu na większy popyt, trzeba by było zainwestować w tabor. Dlatego władze Gdyni takiego pomysłu nawet nie rozważają.
- Jeszcze nas na to nie stać - podkreśla wiceprezydent Marek Stępa.
O wyliczenie ile można zaoszczędzić na likwidacji korków oraz mniejszej emisji spalin nikt się nie pokusił. Liczą się twarde dane i bezpośredni bilans ekonomiczny.
- Komunikację finansujemy przecież przez gdynian, bo dopłacamy do niej z podatków lokalnych. Trudno jednak połączyć wodę z ogniem, czyli taniość z utrzymaniem i podnoszeniem jakości. Nowoczesne pojazdy, spełniające wymogi ekologiczne to stały trend w Gdyni, ale wyższy standard życia musi kosztować - przekonuje radny rządzącej Gdynią Samorządności Marcin Wołek.
Czy musi jednak kosztować tak dużo? Bilety jednorazowe właśnie zdrożały z 2,80 zł do 3 zł, bilet godzinny zdrożeje z 3,40 do 3,60 zł. Ceny biletów 24-godzinnych wzrosną z 11 zł do 12 zł. O 20 gr zwiększą się też ceny biletów nocnych. Zmiany wchodzą od czerwca.
Poziom samorządowej dotacji przekroczył już w Gdyni 56 proc. kosztów komunikacji, ale w Polsce niczym szczególnym nie jest pokrywanie 70 proc. kosztów przez gminy. Według niektórych podobnie powinno być w Gdyni.
- Jeśli chcemy zachęcać ludzi do komunikacji publicznej, to musimy zachować konsekwencję. Jak ma się ktoś do niej przekonać, jeśli nie będzie tania, wygodna i względnie tak samo szybka jak samochód? Gdy kierowca usłyszy, że w kiosku za cztery bilety dla rodziny wyda 16-24 zł, to podziękuje i wróci do domu po kluczyki. Ostatnia podwyżka ma dać 2 mln zł wpływu do budżetu, a to ledwie 0,33 Infoboksa. Nie musimy dodatkowym kosztem obarczać pasażerów, budżet Gdyni na to stać - zauważa Marcin Horała, radny PiS.
Zgadza się z nim Łukasz Cichowski z Platformy Obywatelskiej. I wskazuje inne miejsce, w którym można szukać oszczędności. - Komunikacja powoli przestaje być tania i dostępna dla wszystkich. Powinniśmy więc ograniczyć zbędne wydatki z tegorocznego budżetu, a może przeorganizować przewozy. Nie musimy utrzymywać trzech komunalnych spółek przewozowych, można je połączyć i stworzyć jedną. W ten sposób na pewno oszczędzimy sporo pieniędzy - zauważa Łukasz Cichowski.
Opinie (320) 2 zablokowane
-
2012-04-03 06:02
(22)
Darmowa? Tak i tak ktoś za to zapłaci :) ktoś czyli my.
- 235 26
-
2012-04-03 06:17
My zapłacimy i my będziemy jeździć a tak płacimy dwa razy. (4)
- 68 12
-
2012-04-03 06:49
i tak płacimy więcej na takiego Wołka, Szczurka, Stępę i ekipę (3)
"- Komunikację finansujemy przecież przez gdynian, bo dopłacamy do niej z podatków lokalnych. Trudno jednak połączyć wodę z ogniem, czyli taniość z utrzymaniem i podnoszeniem jakości. Nowoczesne pojazdy, spełniające wymogi ekologiczne to stały trend w Gdyni, ale wyższy standard życia musi kosztować - przekonuje radny rządzącej Gdynią Samorządności Marcin Wołek. "
Panie Wołek, rozumiem że Pan jest kolejną tubą propagandową W.Szczurka? Stan taboru w Gdyni jest gorszy od wielu miast. Co z tego że nie mamy Ikarusów... u nas jeżdżą o wiele gorsze autobusy Jelcz-Mercedes. Średnia wieku pojazdów w Gdyni jest gorsza niż w W-wie czy Gdańsku także BRAWO- 25 13
-
2012-04-03 11:36
płacimy na miasto i dorzucamy... (2)
...do ZTM czy ktoś jeździ komunikacja czy autem i tak za to płaci, wiec dla mnie nie ma logiki żeby dopłacać do tej spółki która tak naprawde akurat w gdańsku drwi i to bardzo sobie drwi z pasażerów - zresztą jaka spółka tacy kierowcy, miałem uszkodzony samochód po jeździe po naszych "rewelacyjnych" i to nawet niedawno wyremontowanych drogach którym studzienki juz sie na tyle zapadły że powstały niezłe doły to stwierdziłem że na czas naprawy czyli mniej wiecej 2-3 dni przesiąde sie na komunikację-za każdym razem jak to robie w ogóle nie widzę by cokolwiek ruszyło z jakimkolwiek kulturą kierowców autobusów czy motorniczych, nadal palą fajki podczas jazdy, nadal pyskują i robią łaskę że w ogóle bilet ci dadzą, JESTEM ZA CAŁKOWITYM ROZBUDOWANIEM INFRASTUKTURY DROGOWEJ I ZWIEKSZENIA RUCHU W INNYCH CZESCIACH MIASTA BY ROZŁADOWAC KORKI W CENTRUM KTÓRE I TAK SĄ JUZ MNIEJSZE NIŻ JECHAĆ TRAMWAJEM CZY AUTOBUSEM I PODEJŚĆ W OGÓLE DO KIEROWCY. TAKIE MAM WRAŻENIE O ZTM I ZKM PO KILKU RAZACH JAK BYŁEM ZMUSZONY DO SKOŻYSTANIA Z TRANSPORTU MIEJSKIEGO.
- 6 4
-
2012-04-03 17:54
a ile milionów kosztuje obsługa biletów, drukowanie, urzędnicy, pracownicy, kontrolerzy (1)
ha!?
do tego kasowniki plus ich serwis, czas kierowcy, cała sprawa z punktami sprzedaży, dzierżawą lokali pod tę działalność? Jakie to są koszty? Ile czasu i ludzi marnujemy na cały ten biznes. Ile godzin pierdzą w stołek urzędnicy ustalając nowe ceny co pół roku? Szczur kurka, pobudka!- 7 3
-
2012-04-03 20:13
Zamiast ustalać ceny biletów będą ustalali kwotę podatku
czyli urzędnik dalej będzie pierdział w stołek.
- 1 0
-
2012-04-03 07:26
dosłownie co to znaczy "za darmo" - ludzi mają za totalnych głupków.... (3)
co miesiąc pod przymusem zabierają mnie ok 2 tyś pln z mojej pensji (ciężko wypracowanej) !!
- 34 6
-
2012-04-03 09:29
to ile ty masz tej pensji????!
u mnie znaczna czesc dochodow to 300 pln
- 3 0
-
2012-04-03 10:10
hm no tak to stoj dalej w korku... (za ktory tez sam placisz) (1)
i lodz sie ze wybudują ci droge(za twoje pieniadze) ktora po roku spęka
- 3 7
-
2012-04-03 18:04
ale mówimy o Gdyni więc skąd ta zmiana tematu na Gdańsk?
- 1 1
-
2012-04-03 08:31
a redaktor napisał jaka Tallin dostaje dotacje z Państwa?
- 4 4
-
2012-04-03 08:48
Tytuł tego artykułu, to totalna porażka redakcji i redaktora.
- 8 6
-
2012-04-03 09:27
tak i tak juz placimy nawet gdy nia nie jezdzimy.
wystarczy wiec zeby byla za symboliczna oplata dla mieszkancow
- 4 0
-
2012-04-03 10:00
za przysłowiową złotówkę.. (6)
Bilet dla każdego małego czy dużego, młodszego i starszego.... fajnie by było... może nie za darmo, ale duża grupa ludzi myślę spokojnie przesiadłaby się z samochodów i czekania w korkach, na komunikacje miejska za 1 zł za przejazd tym bardziej ze dzisiaj ona jest na wysokim standardzie (mowa o Gdyni, Gdańskowi troszkę jeszcze brakuje), a do tego pomiędzy godzinami 7:00 a 10:00 wprowadzić pas specjalny dla busów ... lewy pas wolny od samochodów... Pas winien byc przeznaczony dla zkm oraz rowerów.
- 8 3
-
2012-04-03 10:02
no , może prawy wolny nie lewy ale jestm za:-) (2)
no , może prawy wolny nie lewy ale jestem za:-)
- 3 0
-
2012-04-03 10:39
(1)
Zal d*pę ściska jak czytam te posty...
przecież jesteście zadowoleni z ekipy Szczurka (największe poparcie w skali całego kraju)
to teraz macie to co chcieliście i przestańcie stękać że wszystko drogie bo sami to wybraliście...
mieliśmy mieć darmowe parkingi w centrum i najnowocześniejsza komunikację w Polsce tak nam obiecywał a co mamy??? drożynę, drożynę, drożynę, drożynę......- 4 5
-
2012-04-03 18:08
zadowolonym można być ale wybraną władze trzeba kontrolowac i nią kierować, od tego ona jest aby słuchać i wypełniać polecenia
nie to co w Gdańsku, gdzie grupas i szczerbaty łysol rąbią was w d*pę aż kurz leci.
- 1 2
-
2012-04-03 11:01
(1)
a cóż to za kretynizm aby zedrzeć z ludzi podatki po to aby im dotować ich własne zakupy?
- 8 0
-
2012-04-03 18:15
zwykłe oszustwo
i tworzenie sztucznych miejsc pracy dla znajomych
- 3 1
-
2012-04-03 11:23
złotówkę?
szkoda kasy na drukowanie biletów, automaty z biletami i firmę z kanarami
- 7 0
-
2012-04-03 10:46
Kierowcy w Belgii mogli przesiąść się do komunikacji miejskiej, ponieważ
oni w przeciwieństwie do Polaków nie muszą manifestować swojego statusu materialnego posiadanym samochodem.
W PL to nierealne- 11 9
-
2012-04-03 12:59
Tylko samochód !
Zachęcam wszystkich do korzystania z własnego samochodu. Jedziesz wygodnie kiedy chcesz i gdzie chcesz. Nie muszisz liczyć na to, że jakiś urzędnik czy polityk zorganizuje tobie transport. Samochodem jest szybciej.
- 11 2
-
2012-05-01 18:38
może być daromowa, wystarczy oddać krew kilkakrotnie,a wtedy otrzyma się legitymację honorowego dawcy krwi
i za free komunikację miejską
- 0 0
-
2012-04-03 06:06
Przykro mi ale do przyszłej zimy miesiecznego nie kupie bo chodze do pracy pieszo (7)
- 109 3
-
2012-04-03 06:21
kup sobie rower
- 12 4
-
2012-04-03 06:48
(4)
a ja rowerem :)
- 13 3
-
2012-04-03 08:49
(3)
chodzisz rowerem?
- 7 3
-
2012-04-03 09:02
a co, prowadzi rower
Awangarda!
- 9 2
-
2012-04-03 09:37
dyluje noznie (1)
kminisz?
- 4 0
-
2012-04-03 15:59
uwielbiam kminek
- 2 0
-
2012-04-03 21:42
komunikacja darmowa? Jestem za! Kasia Tusk chyba tez...ale....ona lata samolotem! :)
- 3 0
-
2012-04-03 06:09
komunikacja nawet będzie za darmo - dla posiadaczy biletu na mecz EURO 2012 (4)
nie bardzo to rozumiem , ale takie są chyba standardy
- 47 4
-
2012-04-03 07:11
(2)
Nie w polsce :):)
Popatrz kto rzadzi...wlodaze pozal sie boze,gotowi sa wprowadzic podatek od uzywania chodnika,na nic im standardy,oni ich nie znaja :D- 15 5
-
2012-04-03 08:22
tabletki odstawiłeś? (1)
- 4 9
-
2012-04-03 09:21
ty może jakaś zarzyj, może się nauczysz pisać pełnym zdaniem
ograniczony jełopie.
- 5 5
-
2012-04-03 09:36
SKM -ka bez dodatkowych oplat !
za organizacje i budowe peronow i tak to my zaplacilismy.- 4 0
-
2012-04-03 06:16
Komunokacja musi być bezpłatna (18)
i prędzej czy później do tego i tak dojdzie. Dlaczego bo inaczej ludzi posiadających samochód nigdy nie zachęcicie do jeżdżenia w tej waszej śmierdzącej komunikacji miejskiej.
- 149 31
-
2012-04-03 07:36
zgadzam sie! (8)
przy zwiekszonej ilosci osob podrozujacych przy zakupie dodatkowych taborow, podroz bedzie wygodna i szybka! bo nie bedzie trzeba stac w korkach! o ekologii nie wspomne! widac w esstoni maja glowe na karku!
ok wiadomo "bezplatna" bo i tak kasa idzie z naszych podatkow! ale przecierz podroz autem codziennie do pracy tez kosztuje i to duzo duzo wiecej! szczerze mowiac gdybym miala pewnosc iz jadac komunikacja miejska nie stane w korku to przeciadlabym sie! OCZYWISCIE zaraz bedzie wrzesk ze w samochodzie tez stoje w korku! ALE wowczas zyskuje czas ktorym autobus zajezdza na przystanki!- 25 6
-
2012-04-03 08:01
plusy korków
w korku w aucie możesz sobie porawić urodę. Miłego dnia
- 3 9
-
2012-04-03 09:57
(6)
Jak ja nie znoszę socjalistycznego podejścia do sprawy. Otóż zrozumcie szanowni ludzie, że są tacy, którzy zwyczajnie nie mogą korzystać z komunikacji miejskiej, bo na przykład mają nieregularne godziny pracy, dużo jeżdżą po mieście etc. i muszą jeździć samochodem. Dlaczego to oni mają płacić (w podatkach) za coś, z czego nie korzystają? To jest ta wasza "sprawiedliwość społeczna" ?
- 17 13
-
2012-04-03 12:23
(1)
Jeżdżący samochodem wcale nie są poszkodowani, ponieważ więcej korzystają z dróg. I tak naprawdę ta większa potrzebna ilość dróg kosztuje więcej niż dotowanie z podatków komunikacji zbiorowej.
- 11 4
-
2012-04-03 20:09
Ależ sa poszkodowani
Bo kasa z akcyzy na paliwo przewyższa wydatki na infrastrukturę drogową!
- 2 3
-
2012-04-03 18:22
zapomniałeś, że ci ludzie jeżdżący komunikacją miejską dają ci zarobić na chleb (2)
weźmy mój przykład, jestem inżynierem, wytwarzam jakieś urządzenia na które stać każdego. Kto chce kupuje, kto nie chce nie kupuje, w każdym razie ja daję ludziom coś za co chcą mi zapłacić i mam co jeść. Jakbym się wypiął na całe miasto i kazał każdemu za swoje jeździć do pracy to ludzie nie mogliby dojechać do pracy, potraciliby posady, nie stać by ich było na posyłanie dzieci do szkoły, mobilność czyli przepływ krwi w mieście by ustał i miasto by umarło. I komu miałbym sprzedawać moje urządzenia jak ludzie by całą kasę wydali na bilety i jedzenie? W d*pie bym się znalazł sam. Dlatego komunikacja miejska to życie dla miasta i dobro nas wszystkich. W ogóle to jeżdżę samochodem ale z pełną świadomoscią dotuję komunikację z moich podatków bo istnienie komunikacji to również i istnienie i miasta i moje.
- 3 3
-
2012-04-03 20:07
z drugiej strony "darmowa" komunikacja miesjka to wyższe podatki (1)
Bo przecież kasa na dodatkowy tabor nie spadnie z nieba. trzeba zabrać podatnikom. A im mniej kasy pozostaje podatnikom, tymmniej przeznaczają na konsumcję. "I komu miałbym sprzedawać moje urządzenia jak ludzie by całą kasę wydali na..." podatki.
- 0 0
-
2012-04-03 23:46
no to pomyśl i przeczytaj wszystko jeszcze raz a potem podziękuj panu za dobrą radę
tylko czytaj uważnie ile kosztuje podatnika utrzymanie Komunikacji Miejskiej i jaki udział w tych kosztach ma administaracja całego tego pitolnika od "biletów".
- 0 0
-
2012-04-03 22:25
coz ja nie mm auta i płace za budowe drog ktorymi nie vjezdze
- 2 0
-
2012-04-03 07:44
i piwo musi być bezpłatne (1)
inaczej nigdy nie przestanę mieszać
- 14 4
-
2012-04-03 18:24
mam nadzieję , że jesteś z Gdańska
bo nie chce mi się wierzyć, że w Gdyni takie tłumoki się rodzą. Ale to na pewno przyjezdny chomąt jakiś.
- 0 2
-
2012-04-03 10:38
(4)
Jak bezpłatna? Nie ma czegoś takiego jak darmowe obiady - powiedział noblista z ekonomii Milton Friedman. A jeżeli władze zrobią coś takiego jak "bezpłatne" to znaczy że zapłacą za to podatnicy - więcej niż normalnie
- 7 3
-
2012-04-03 18:25
weź się dzieciaku zastanów następnym razem zanim coś pitolniesz równie głupiego (3)
- 1 4
-
2012-04-03 20:04
(2)
bo przecież w darmowej służbie zdrowia lekarze pracują za darmo, podobnie jak pielęgniarki, a z wypłaty Polaków nie znika co miesiąc suma pod tytułem: "składka zdrowotna".
POzdrawiam pożytecznych idiotów, takich jak: Nadszyskownik- 2 2
-
2012-04-03 23:50
a dlaczego porównujesz służbę zdrowia do transportu miejskiego? (1)
to tak jakbyś porównywał rolnictwo do astronomii. Bez sensu. Na starośc będziesz mi mówił mistrzu połamana deseczko.
- 0 0
-
2012-04-05 00:19
a jaka jest różnica? jedno i drugie jest usługą, jedno i drugie kosztuje. musisz być wyjątkowym mózgiem aby sądzić że istnieje coś za darmo
- 0 0
-
2012-04-03 14:36
napisz ten post jeszcze raz
jak ropa bedzie po 8
- 1 0
-
2012-04-03 15:13
Od dwóch lat o tym piszę przy każdej możliwej okazji. Że to jest i za granicą działa, a do tego przynosi korzyści. Ale oczywiście my jak zawsze w tyle.
- 1 0
-
2012-04-03 06:16
(2)
Panie Prezydencie Szczurku weź zrób autobusy za darmo , to będzie mniej korków itd
- 59 8
-
2012-04-03 07:41
W tym świecie komunikacja miejska nie może być za darmo.
- 3 2
-
2012-04-03 10:11
Cały ten artykuł to mydlenie oczu
na nieudolność ekipy Wyszomirskiego.
Jak to jest, że przy rosnących cenach biletów spadają mu wpływy i liczba pasażerów, podczas gdy na SKM i w Gdańsku obie wartości rosną?
No, ale co się dziwić, gdy kontrola biletowa w Gdyni pracuje od 7 do 15, a na Szmeltę czy do J w ogóle się na zapuszcza... Bez porównania z Gdańskiem, gdzie o 5 rano kark idzie do autobusu bilet kupić, bo Renoma lubi od 4.00 jeździć...- 6 1
-
2012-04-03 06:19
Tu nie chodzi tylko o koszt biletu. Tu chodzi również o warunki przewozu. (10)
Czy komunikacja funkcjonuje zgodnie z rozkładem jazdy, czy jest czysta, czy jest bezpieczna. No i czy nie jest nadmiernie zatłoczona. Niestety te warunki często nie są spełnione a to sprawia, że znacznie częściej korzystam z samochodu niż z komunikacji. Mimo, że narażam się na stanie w korkach.
- 74 15
-
2012-04-03 07:38
(3)
komunikacja miejska bywa opozniona ze wzgledu na fakt, iz stoi w korku! a kto brudzi i syfi te wszystie autobusy? oczywiscie ludzie podrozujjacy w nich!
- 22 0
-
2012-04-03 11:12
(2)
racja to właśnie pasażerowie zostawiają po sobie taki syf! dajmy na to ze autobus wyjeżdża o 6rano z bazy, po 6h pracy niektóre pojazdy są już bardzo mocno zanieczyszczone, a gdzie tu koniec? śmierdzi? taka niestety jest kultura osobista niektórych pasażerów!
- 7 0
-
2012-04-03 13:59
Podzielić autobusy na niebieskie i czerwone (1)
W niebieskich za darmo syf, w czerwonych za opłatą czysto. Wybór należy do pasażera.
- 3 1
-
2012-04-03 18:27
i dam głowę, że wszyscy zaczną po sobie sprzątać :)
taka natura ludzka, żeby tylko nei płacić :)
- 0 0
-
2012-04-03 08:26
Napisz proszę kiedy ostatnio jechałeś do pracy komunikacją
- 2 0
-
2012-04-03 08:46
(1)
ja dużo jeżdżę komunikacją miejską w Gdańsku, i jedynym jej problemem jest ew czas podróży - żeby się dostać do mojej pracy, potrzebuję gdzieś tak 40 min do godziny; samochodem to z reguły nawet i 15-20 min (jak nie ma jakichś strasznych korków). Biorę wtedy książkę czy jakąś robotę ze soba i jest w porządku! A tramwaje i autobusy są przyjemne i czyściutkie.
- 9 2
-
2012-04-03 18:28
oczy- kurka - wiście
ty łysy, szczerbaty, budyniowy przydupasie. Z kilometra poznaję twoją nieudolną propagandę.
- 1 0
-
2012-04-03 14:38
nie kumam (1)
jak jezdzisz autobusem to sie nie narazasz na stanie w korkach ?
- 1 0
-
2012-04-03 18:29
może jakimś latającym lata, albo Catbusem, takim onirycznym z Totoro
- 0 0
-
2012-04-03 15:42
napewno
myślę, że skoro nie jeździsz autobusem to napewno jest zdrowsze powietrze ...
- 0 0
-
2012-04-03 06:20
Komunikacja miejska za darmo i wprowadzić opłaty dla wygodnickich (13)
przemieszczających się samochodami. I oto at-hoc wymyśliłem ekologiczny sposób finansowania.
- 54 46
-
2012-04-03 06:22
ty to lepiej nie wymyslaj nic nowego (2)
- 22 6
-
2012-04-03 08:50
Zgadzam się! Kary, kary, kary! Za posiadanie samochodu, kara wartości połowy jego ceny, za używanie częściej niż raz w tygodniu, kara jednorazowa wysokości całości jego ceny (już nie bądźmy tacy, niech będzie aktualna cena rynkowa).
- 9 7
-
2012-04-03 09:32
a wymysle
Kary za niechodzenie do kina i darmowe bilety na filmy dla reszty
- 14 0
-
2012-04-03 09:14
wow!! wow!! wow!!!!!!
- 1 0
-
2012-04-03 09:23
Gdybym pracował 8 godzin w biurze... (2)
... chętnie korzystałbym z ZKM. Jednak mam firmę w której jeżdzę po klientach po całym trójmiescie oraz okolicy i uwierz że płacenie 1000 zł za paliwo miesięcznie jest zarąbistą karą, więc nie cwaniakuj z jakimiś opłatami
- 12 2
-
2012-04-03 09:33
nie tlumacz sie bo i tak zaplacisz (1)
kto Ci powiedzial ze nie mozesz zmienic pracy i zatrudnic sie np na poczcie?
- 4 10
-
2012-04-03 12:01
w celu korzystania z komunikacji publicznej?!
No tak najlepiej równać w dół, żeby "plebs" był zadowolony. Myślenie w stylu: "ja mam nie najlepiej, ale najważniejsze, że sąsiad ma gorzej".
- 5 1
-
2012-04-03 09:40
AD hoc, nie at hoc. W dodatku nie do konca oznacza "na poczekaniu" jak sporo osob mysli.
- 6 0
-
2012-04-03 11:50
może łukaszenka będzie zainteresowany ?
- 2 1
-
2012-04-03 11:59
Nie wiem, czy wiesz, ale... (2)
.. to dzięki wpływom z akcyzy i innym "opłatom dla wygodnickich" pokrywane są koszty ZUSu, mieszkań socjalnych, zasiłków dla nierobów i innych.
Powinieneś dziękować, że ktoś w tym kraju "bierze na siebie" finansowanie całego otaczającego nas "ładu publicznego". Kierowcy więcej dopłacają niż wyciągają z budżetu państwa. Gdyby nagle zabrakło kierowców to w celu ratowania "dziury budżetowej" rząd "musiałby" wprowadzić nowe podatki obciążające takich pro-ekologicznych pożytecznych idiotów, jak Pasażer.- 7 2
-
2012-04-03 12:21
jako jednostka duzo nie mogę, ale staram sie jak najlepiej wspomóc ZUS, socjal i zasiłki
codziennie fajki, alkohol
a autobusem to jeżdżę w kółko, jak zasnę (ale zawsze płacę za bilet!)
gdyby więcej ludzi poszlo za moim przykładem, zlikwidowalibyśmy dziurę budżetową- 6 0
-
2012-04-03 14:45
póki co kierowcy nie udowodnili
że koszty leczenia kalek powypadkowych, raków od zanieczyszczonego powietrza, stawiania barier dźwiękoszczelnych, odśnieżania, czyszczenia, malowania, budowania, lepienia, znakowania ulic są niższe niż wpływy z akcyzy
- 2 1
-
2012-04-03 23:17
Czterdzieści pięciu wygodnickich
zminusowało, hehe
- 1 0
-
2012-04-03 06:20
Ale news z rana..ło matko (6)
i te marzenia..7 lat darmowej komunikacji bez kluczowych dróg w Gdyni...poziom absurdu sięgnął niebezpiecznego poziomu.
- 61 21
-
2012-04-03 06:58
(4)
pomysl z darmową komunikacją w zamian za rezygnację budowy dróg jest totalną porażką, głupotą, a pan Sielski jest "miszczem" atrykułów bez sensu, więc dalej, do dziela czekamy na następne
- 9 6
-
2012-04-03 07:22
(3)
ale michciu ma pewnie kredyt i miłą młodą żonę to i musi klecić artykuły co by zarobić. A że bez sensu pisze ? a co tam
- 3 5
-
2012-04-03 08:50
szkoda, że nikt nie przeczytał i nie zrozumiał artykułu... (2)
ten "bezsens" stoje bowiem wiele miast w Europie - także biedniejszych od nas
- 4 0
-
2012-04-03 09:27
tak, a potem będziemy mieli drugą Grecję albo Portugalię
nie dziękuję..darmowe autobusy...a za chwilę rekę po kasę zaczną wyciągać kolejarze. Nie mówiąc o wpływie na konkurencyjność: czy się pojedzie czy się nie pojedzie kasa i tak wpadnie...
- 1 0
-
2012-04-03 10:55
akurat ta obecna europa to najlepszy przykład jak stać się socjalistycznym bankrutem z roszczeniowym społeczeństwem bolszewików.
Ludzie czy wy jeszcze nie rozumiecie? Państwo które wszystko "daje za darmo" się właśnie kończy. Po 50 latach rosnącego socjalu właśnie teraz co niektórym ignorantom w UE otworzyły się oczy że tak już nie można- 4 0
-
2012-04-03 10:48
Nie becz anonimie
kupiłeś auto i teraz beczysz, że dróg brak?
Jak zwykle mundry Polak PO szkodzie- 2 1
-
2012-04-03 06:22
(4)
Darmowa być nie może - z takimi tekstami to proszę na pudelka. Może być natomiast w całości finansowana z podatków zamiast z biletów. A że taki wariant ma również wady, to moim zdaniem najlepsza możliwość to symboliczne opłaty za przejazd na poziomie na przykład 1zł. A brakujące środki można uzyskać chociażby z egzekwowania kar za nieprzepisowe parkowanie - miliony leżą na ulicach tylko trzeba chcieć się po nie schylić.
- 84 8
-
2012-04-03 07:55
Popieram!
Gdy polski użytkownik zapłaci 50 groszy lub złotówkę, a nie skorzysta za darmo, to bardziej doceni usługę. Taka nasza postsowiecka mentalność, rzeczy darmowych nie trzeba szanować oraz to co należy do wszystkich to niczyje, więc po co o to dbać.
- 17 2
-
2012-04-03 09:00
Niby racja, ale przy całkowicie darmowej komunikacji (czyt. 100% dopłaty z podatków, zamiast obecnych 50%) odpadają koszty sprzedaży biletów i kontroli - a na tym zapewne kilka mln zł udałoby się zaoszczędzić.
- 13 1
-
2012-04-03 09:43
A co z wplywem z reklam ?
Nie mam nic przeciwko temu, zeby w zamian za zniesienie oplat za przejazdy pozwolic firmom reklamowac sie zarowno 'w' jaki i 'na' autobusach i tramwajach, o przystankach nie wspominajac. Czemu o tych srodkach nie ma infromacji z artykule ?
- 12 1
-
2012-04-03 16:39
Dla wielu osób już problemem, żeby użyć komunikacji publicznej jest to, że nie ma biletu, musi gdzieś kupić, a nie ma drobnych, itp. I przez to nie chce się. A tak nie trzeba myśleć - jest darmowa i już.
Po drugie, zazwyczaj porównujemy koszt samej benzyny z kosztem biletu, gdzie jest pełna amortyzacja, ubezpieczanie, itp. Przy darmowej komunikacji, mimo wszystko samochód nie ma szans.- 2 0
-
2012-04-03 06:25
przeprowadzić konkretne badania natężenia ilości pasażerów w (2)
danych porach dnia, wysłać WIĘCEJ SPRAWNYCH tramwajów i autob. - i wtedy mozna podnieść ceny paliw nawet 3 razy i ile kom.miejs. będzie atrakcyjną alternatywą.
- 21 20
-
2012-04-03 07:13
(1)
Czy aby dobrze sie czujesz? :o
- 7 6
-
2012-04-03 21:31
3 x droższe paliwo
A do baku autobusu wlejesz 3 razy droższą ropę?? ...mało przemyślane !
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.