• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?

Katarzyna Moritz
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych. Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych.

Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.



Czy tunele pod Podwalem Przedmiejskim powinny zniknąć?

Podczas wrześniowej sesji powołano dziesiątą już komisję w Radzie Miasta. Ma zająć się rewitalizacją, do jej zadań będzie należało koordynowanie programów z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, ekonomii i polityki społecznej.

W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku zobacz na mapie Gdańska, kolejny przy Chmielnej zobacz na mapie Gdańska i ostatni przy Łąkowej zobacz na mapie Gdańska.

Co jest z nimi nie tak?

- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Co radny proponuje w zamian?

- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.

Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.

Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.

- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.

Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.

Miejsca

Opinie (534) ponad 10 zablokowanych

  • Dariusz Słodkowski! Wyborcy, zapamiętajcie to nazwisko!

    Temu panu już dziękujemy!

    • 14 9

  • NIGDY NA SŁODKOWSKIEGO

    kolejny szkodnik dla Gdanska

    • 12 7

  • tunel

    czy te MATOLY Z PO KOMPLETNIE ZWARIOWALI

    • 8 9

  • jezdnie puśćmy górą

    wystarczy przedłużyć wiadukt od budowanego Teatru do Elbląskiej

    • 4 3

  • kto to wymyskil

    czy przypadkiem tego atykulu nie pisal red Natret ?

    • 3 6

  • wystarczy sciany tuneli podlaczyc do pradu - po jakims czasie nie beda zasikane

    • 8 4

  • Nie zgadzam się

    Cytat 1
    Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze.

    Śmierdzące i wilgotne zapewne z powodu zasikania. Nie byłyby zasikane gdyby SM zamiast dawać mandaty kierowcom, zajęła się patrolowaniem miasta.

    Cytat 2
    Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta.

    Ciekawe co robią ludzie którzy przestali korzystać z tuneli. Byłoby miło zobaczyć konkretne liczby ale proponowałbym też obserwacje liczby korzystających z przejść po pasach w tym rejonie.

    Cytat 3
    Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji.

    Dla kogo są wygodniejsze, czy na pewno tańsze i nie zapomnijmy o bezpieczeństwie ? Na przejściach ludzie giną i nie ważne kogo była wina.

    Cytat 4
    Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać.

    Są inne rejony miasta gdzie faktycznie jest problem z wjazdem na ulice. Na Podwalu jest to marginalna sprawa

    Cytat 5
    Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

    Najpierw niech pan Słodkowski scali Ograną z Długą. Na Długiej stada turystów a na sąsiedniej Ogarnej pustki.

    • 21 9

  • A ktoś pomyślał, że na wylocie z miasta mogą robić się korki?

    • 6 2

  • kolejny po planowanej likwidacji żółtego wiaduktu pomysł nie do końca przemyślany

    jak na ten moment.Opinii zwolennikow likwidacji tuneli i scalenia miasta,rewitalizacji itp nie uważam za z niesłuszne ale mamy wciąż mega rozkopane i zakorkowane miasto.Wszelkie nowe nie do końca przemyslane decyzje,kontrowersyjne a niekonieczne zwiększające korki,chaos i bałagan komunikacyjny uważam w danej chwili za wybitnie szkodliwe.Trzeba pokończyć to wszystko co zaczęte,rozpakować ruch w mieście tak aby było to realnie odczuwalne(Słowackiego,zielone drogi,obodnice itp) a potem myśleć o kolejnych rewolucjach.

    • 7 5

  • Podwyższyć jakość tuneli, ładne sklepiki, pmalować i wyposażyć w nadzór kamer. (1)

    • 16 7

    • policz, ile to będzie kosztowało

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane