• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?

Katarzyna Moritz
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych. Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych.

Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.



Czy tunele pod Podwalem Przedmiejskim powinny zniknąć?

Podczas wrześniowej sesji powołano dziesiątą już komisję w Radzie Miasta. Ma zająć się rewitalizacją, do jej zadań będzie należało koordynowanie programów z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, ekonomii i polityki społecznej.

W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku zobacz na mapie Gdańska, kolejny przy Chmielnej zobacz na mapie Gdańska i ostatni przy Łąkowej zobacz na mapie Gdańska.

Co jest z nimi nie tak?

- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Co radny proponuje w zamian?

- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.

Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.

Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.

- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.

Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.

Miejsca

Opinie (534) ponad 10 zablokowanych

  • piękne, zachęcające do zmian zdjęcie ;) (2)

    Tylko jaki związek jest wydzieleniem pasu dla autobusów i pasu dla rowerzystów z tunelem??

    • 2 2

    • taki (1)

      że usprawnia komunikację miejską i powiększa sieć dróg rowerowych. a zwężenie pasów ogranicza sprzyja ograniczeniu prędkości. ludzie w samochodach powinni być zadowoleni, że mogą jeździć do 70 kmph po mieście. Nie rozumieją, że średnia i tak wynosi mniej niż 30, a chcieliby zapieprzać 90. śmieszni.

      • 4 5

      • Usprawnia komunikację nie pas dla autobusów, ale punktualne, częste kursy autobusów i tramwajów. Niestety, w Gdańsku zapewnia się wyłącznie buspasy.

        • 1 0

  • Pomysł z gatunku czarnego humoru, lansowany przez człowieka umysłowo niepełnosprawnego. (3)

    Jest to JEDYNY komentarz, jaki przychodzi mi do głowy.

    • 14 12

    • współczuję

      • 4 2

    • Słabo z głową wtedy.

      • 4 3

    • znaczy, rodzice za często wozili samochodem do szkoły

      lub teraz zbyt często nim jeździsz - to strasznie ogranicza wyobraźnię.

      • 2 2

  • ciemni ciemni ludzie za kółkami (1)

    byleby ze swojej sypialni w południowej dzielnicy jak najszybciej przejechać do roboty i z powrotem, po drodze zahaczając o lidla.

    robić jak na wizualizacji. miasto dla ludzi, nie dla samochodów! inaczej to nigdy nie będzie metropolia! tylko wąskie centrum, starówka ograniczona do paru ulic, zamknięta między 3 pasmowymi ulicami. żenada.

    • 10 6

    • popieram zamknięcie Podwala Przedmiejskiego

      Jak budowali te tunele i drogę w latach 70-tych, to kilka lat w ogóle nie było tam ruchu samochodowego. I wszystkim było dobrze - a nawet dużo lepiej.

      na dodatek zaoszczędzimy na kosztach budowy sygnalizacji i remontów drogi.

      • 5 2

  • Wywalić połowę radnych! ...Ich utrzymanie kosztuje, a wiele (u) z nich jest niepotrzebnych.. (3)

    Będziemy mieli na utrzymanie tuneli, które są normalnym standardem w każdym większym europejskim mieście. To są typowe dla obecnego rządu pomysły i nie dziwi mnie, że wnioskował radny PO. Po co nam latarnie, skoro samochody mają światła? Po co nam poczty, posterunki policji itd?

    • 10 8

    • nie wiem o jakich ty miastach mówisz (2)

      bo ja nie przypominam sobie, żebym chodził pod ulicami w dużych miastach w Europie. Nawet wschodniej i południowej.

      • 5 2

      • (1)

        Berlin, Londyn, Paryż. Piszę tylko o tych w których byłem. Wszędzie są tunele pod dużymi ulicami. Tylko, że są utrzymane w przyzwoitym stanie. Jak ktoś siedzi przed telewizorem całe życie i ogląda TVN, to łyka wszystkie bzdety o tzw. "modernizacji" jak młody pelikan. Tymczasem, tu się likwiduje wszystko, bo się nic nie opłaca utrzymywać. ".. Nie będzię niczego..", że zacytuję klasyka. Ku chwale Kochanego Wodza!

        • 2 2

        • i co? korków tam nie ma?

          a samochodów na mieszkańca jest mniej, niż w Gdańsku. takie biedne te polaki. kryzys, Paaaanie!

          • 1 1

  • Przecież w godzinach szczytu sa tam korki to co będzie po wprowadzeniu przejść dla pieszych i świateł?

    • 5 9

  • No i ludzie będą ginąć w wypadkach

    Brawo!

    • 9 9

  • A kto odpowiada za stan tych tuneli? (1)

    Chyba radni i ich decyzje o finansowaniu "nocnika im. budynia" zamiast remontów infrastruktury miejskiej...

    • 5 3

    • radni odpowiadają nie tylko za stan tuneli, ale za sensowność wydatków z kasy miejskiej

      • 0 1

  • No tak, zamiast zmniejszać korki to buduje się kolejne przejścia albo sygnalizację (np na Jana Pawła II co 50m) Genialne (1)

    A tunele trzeba wyremontować, zamontować monitoring i wtedy będzie bezpiecznie.

    • 10 6

    • wszystko pod kontem samochodów

      taka jest polityka komunikacyjna tego miasta. nawet przy nowej słowackiego nie można było zbudować drogi rowerowej na całej długości po jednej stronie, a przejścia dla pieszych są dwuetapowe. korki i tak będą, jeśli wszyscy będą chcieli jeździć samochodami.

      • 1 2

  • Gdyby ludzie podnieśli poziom kultury osobistej (1)

    Kamery w tunelu byłyby niepotrzebne, brzydkie grafiti zostałoby zastąpione na przykład ładnym oszczędnym oświetleniem, no i trzecia sprawa brud i siusianie,brak koszy na śmieci - ale to wymaga pracy nad społeczeństwem.

    • 7 3

    • tu się zgadzamy, warto pracować nad myślącymi tylko o jednym:

      przyjemności z szybkiej jazdy samochodem. To we współczesnych miastach kłóci się z komfortem życia wszystkich.

      • 3 2

  • I jeszcze ścieżka rowerowa obok buspasa. (3)

    już widzę jak kierowca autobusu będzie za każdym razem patrzył w lewe lusterko przez wjazdem na przstanek czy rowerzysta nie jedzie

    • 6 3

    • miałeś na myśli prawe? (1)

      ;]



      poza tym, czy potrzebne są zatoczki, jeśli cały pas jest tylko dla autobusów? inna sprawa, to taka, że wtedy powstawałaby kolizja między r******i rowerów a pieszymi, wysiadającymi i wysiadającymi z autobusów.

      • 0 0

      • należy więc zlikwidować scieżkę rowerową skoro może powstać kolizja

        • 0 2

    • przepraszam, miałem na myśli prawe lusterko

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane