• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy ta Fala nas zaleje? Nowy system biletów niepokoi

Michał Stąporek
5 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (1038)
Bilet miesięczny w systemie Fala będzie nieco tańszy, gdy podczas podróży dwukrotnie odbijesz go w walidatorze. Co się stanie, gdy tego nie zrobisz? W kolejnym miesiącu cena twojego biletu wzrośnie. Bilet miesięczny w systemie Fala będzie nieco tańszy, gdy podczas podróży dwukrotnie odbijesz go w walidatorze. Co się stanie, gdy tego nie zrobisz? W kolejnym miesiącu cena twojego biletu wzrośnie.

System biletów Fala miał uprościć przejazdy komunikacją miejską po Trójmieście i Pomorzu. Na razie podniósł ich ceny i skomplikował taryfy.



Czy system Fala uprości twoje podróże?

Zapowiadany od lat system elektroniczny biletów Fala miał unowocześnić i uprościć podróże po Trójmieście i ościennych gminach. Każdy pasażer miał mieć elektroniczną kartę, z wgranym biletem miesięcznym lub portmonetką, z której pobierana byłaby opłata za pojedyncze przejazdy. System miał być na tyle mądry, by z karty pasażera pobrać najkorzystniejszą dla niego opłatę.

Sęk w tym, że z pierwszej prezentacji systemu Fala, która odbyła się w czwartek, 5 stycznia, mieszkańcy zapamiętają tylko trzy rzeczy: ceny biletów idą mocno w górę, pasażer będzie musiał dwukrotnie odbić swój bilet w terminalu, wracają skomplikowane bilety przystankowe. Korzyści dla pasażerów nie widać.

Droższe bilety na komunikację w systemie Fala Droższe bilety na komunikację w systemie Fala

I naprawdę na to właśnie wydajemy 130 mln zł, z czego 100 mln zł z unijnej dotacji?

OK, rozumiem, że twórcy systemu Fala nie odpowiadają za wzrost cen prądu, kosztów pracy i inflację.

Ale w imię czego utrudniamy korzystanie z komunikacji, zmuszając pasażerów z biletem miesięcznym do dodatkowej pracy? Dwukrotne przykładanie karty do walidatora - przy wejściu i wyjściu z pojazdu - nie jest im do niczego potrzebne.

Ceny biletów miesięcznych wzrosną dla wszystkich. Nieco mniej dla tych, którzy będą odbijać swoje bilety dwukrotnie w walidatorze na początku i na końcu podróży. Ceny biletów miesięcznych wzrosną dla wszystkich. Nieco mniej dla tych, którzy będą odbijać swoje bilety dwukrotnie w walidatorze na początku i na końcu podróży.
Skorzystają na tym wyłącznie organizatorzy transportu, którzy dzięki temu zyskają wiedzę o ich podróżach. Teoretycznie dzięki temu będzie im łatwiej dostosować tabor do liczby pasażerów, ale przecież i bez tego wiadomo, że autobusy jeżdżą raczej przepełnione niż puste, a więcej tramwajów i tak nie uruchomimy, bo ich nie ma.

Z jakiegoś powodu uznano też, że powinny wrócić bilety na konkretną liczbę przystanków. W sumie powód jest znany, bo to jedyny sposób, by chwalić się, że odtąd najtańszy bilet będzie kosztował "tylko" 4,80 zł.

  • Dla podróżujących okazjonalnie i na krótkich dystansach przywrócono bilety, których cena zależy od liczby przystanków.
  • Kompletną nowością będą pakiety biletów 75-minutowych lub jednoprzejazdowych, które po kupnie trzeba wykorzystać w ciągu 90 dni.
Warto jednak przypomnieć, że zanim je zlikwidowano przed dekadą, to właśnie one były najczęstszą przyczyną sporów podróżnych z kontrolerami. Czy od kwietnia wrócą obrazki pasażerów wsiadających do pojazdu z biletem w ręce, ale kasujących go dopiero po kilku przystankach?

O systemie wybierającym najkorzystniejszą opłatę dla pasażera podróżującego kilkoma pojazdami rożnych przewoźników na razie w ogóle nie wspomniano. Może to i lepiej...

Opinie (1038) ponad 50 zablokowanych

  • Nowy podział biletów

    Jestem emerytką, dotychczas płaciłam za przejazd 2,40zł/75min, niezależnie czy jechałam z Jelitkowa do Gdańska, czy na Chełm czy w innym kierunku. Każdy z takich przejazdów zamykał się w tych 75 min, kto po i**otycznej modernizacji biletowej będzie określał ten czas i na jakiej podstawie?! Doskonale pamiętam czasy dojazdów do pracy, kiedy obowiązywały takie właśnie i**otyzmy czasowo-biletowe i wieczne wykłócanie się pasażerów z ,,kanarami"! Ja mając bilet mies. miałam to w nosie, ale pasażerowie jeżdżący sporadycznie, na biletach jedorazowych - nie! Ile razy tramwaj czy autobus stał w korkach, bardzo częste awarie tramwajowe powodujące postoje i przesiadki na komun.zastępczą (autobusy) sprawiały, że czas przejazdu wydłużał się nawet do 1,5 godziny!!! (dojeżdżałam z Pomorskiej aż do Gd.Lipiec). Tramwaj do Gdańska i od dworca autobusy - kto nie jeździł, nie ma pojęcia o dojazdach na durnych zasadach. Pozdrawiam tych ,,myślących inaczej"

    • 30 0

  • Wszystko popsują.

    A co mevo?

    • 9 0

  • Z prostej rzeczy zrobili parodię.

    Pojeździjecie trochę po świecie i zobaczcie barany z UM jak to prosto wszędzie działa.

    • 26 0

  • Wszystko dla twojego dobra (1)

    Zrozumcie ludzie. Tak cisną małymi krokami do przodu. ( do celu agenda 2030)Aby cię kontrolować, aby ograniczyć twoje prawa, aby cię zniewolić itd. Pod przykrywką, wszystko dla twojego dobra.

    • 23 0

    • ale ich

      korzyści...

      • 4 0

  • Bareja lepiej by nie wymyślił

    teraz to już bardzo poważnie myślę o własnym transporcie a nie o uzależnieniu od fali zkm pkm skm i tego całego burdlu , ostatnio dojazd do pracy 18 km zajmuje mi 1,5 godziny ! kuźwa 1,5 godz !!!! w jedną stronę !!! najpierw liczylem na pkm miało być tak pięknie tylko wyszło h.... ! po co komu ta pkm ? ciągle spóźniona rano tak napchana że wleźć nie można i to tempo żulwie i ten rozkład ktory do niczego nie pasuje.. ot taki geszefcik. teraz grzebanie w komunikacji gdanskiej po co !? po co ta fala .. to też taki geszefcik ? a gdzie w tym wszystkim są ludzie starasi nieporadni przyjezdni obcokrajowcy co to tego nowoczesnego technicznego jezyka i tych urzadzen nie są w stanie zrozumieć ? a to bedą ci frajeży co to bedą płacić mandaty ! coż za hipokryzja naszych włodaży nazywanie trójmiasto metropolią .

    • 20 0

  • Było tak...

    1.Na początku prezesem Innobaltiki został niejaki Rudziński, znany ze skutecznego zasysania unijnej kasy na spektakularne projekty, które nie za dużo dają mieszkańcom (stadion, PKM)
    2. Jeździł po firmach związanych z komunikacją i opowiadał, że to jest jakiś obłęd ciężki do realizacji, że check in - check out jest jedyną opcją, ale ludzie tego słusznie nie kupią...
    3. Potem Rudziński zmarł, a innobaltica została z gorącym zgniłym kartoflem, bez ludzi którzy się na tym znają, ale nie było opcji wycofania bo połowa unijnych pieniędzy rostała już przejedzona...
    4. Wstępne efekty zobaczyliśmy wczoraj.
    5. Walidatory będą tak samo usuwane z pojazdów jak niedawno rowery z ulic. Kwestia czasu.

    • 29 0

  • Kolejny krok do totalnej inwigilacji

    Komuś bardzo zależy, żeby kontrolować nasze życie! A ja nie chcę, żeby jakieś kolejne systemy sprawdzały, gdzie i kiedy jeżdżę! Zaczęło się od tych kart zapisanych w ich systemie. Kiedyś wystarczyło kupić bilet miesięczny i włożyć go do swojego miesięcznego i tyle. Oprócz kanara, który mnie sprawdzał, nikt w zkm nie wiedział, jak się nazywam. A teraz mają moje dane, bo musiałam je podać, żeby sobie wyrobić miesięczny. Teraz chcą wiedzieć kiedy i gdzie jadę! A niech se w d... wsadzą tę fale. Na pewno nie skorzystam!

    • 23 0

  • Otwórz oczy!

    Uważam, że Prezydent miasta jak i osoby jej podległe powinny wylecieć ze stołka, mamy ciężkie czasy, tracimy pracę, a oni chcą jeszcze bardziej nam uprzykrzyć życie. Gdańskiem nie potrafią zarządzać, tworzą inwestycje nikomu nie potrzebne, a nowa świętokrzyska za 70 mln to nie wypal, chcą ja wybudować aby przy budowie pkm ja zniszczyć?

    • 28 0

  • Dla kogo ta banda jest? Dla ludzi, czy dla siebie? Jeśli tego poronionego pomysłu nie zmienia czas może zorganizować referendum o odwołanie prezydenta.

    • 17 0

  • Ta Fala to już zalała, ale tych którzy ją promują (1)

    Powodzenia w kolejnych wyborach :D

    • 19 0

    • wybór nazwy fenomenalny

      Kojarzy się z powodzią i gnębieniem w wojsku

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane