- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (468 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (60 opinii)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (60 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (47 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (206 opinii)
Czy ta Fala nas zaleje? Nowy system biletów niepokoi
System biletów Fala miał uprościć przejazdy komunikacją miejską po Trójmieście i Pomorzu. Na razie podniósł ich ceny i skomplikował taryfy.
Sęk w tym, że z pierwszej prezentacji systemu Fala, która odbyła się w czwartek, 5 stycznia, mieszkańcy zapamiętają tylko trzy rzeczy: ceny biletów idą mocno w górę, pasażer będzie musiał dwukrotnie odbić swój bilet w terminalu, wracają skomplikowane bilety przystankowe. Korzyści dla pasażerów nie widać.
![Droższe bilety na komunikację w systemie Fala](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3349/150x100/3349159__kr.webp)
I naprawdę na to właśnie wydajemy 130 mln zł, z czego 100 mln zł z unijnej dotacji?
OK, rozumiem, że twórcy systemu Fala nie odpowiadają za wzrost cen prądu, kosztów pracy i inflację.
Ale w imię czego utrudniamy korzystanie z komunikacji, zmuszając pasażerów z biletem miesięcznym do dodatkowej pracy? Dwukrotne przykładanie karty do walidatora - przy wejściu i wyjściu z pojazdu - nie jest im do niczego potrzebne.
Skorzystają na tym wyłącznie organizatorzy transportu, którzy dzięki temu zyskają wiedzę o ich podróżach. Teoretycznie dzięki temu będzie im łatwiej dostosować tabor do liczby pasażerów, ale przecież i bez tego wiadomo, że autobusy jeżdżą raczej przepełnione niż puste, a więcej tramwajów i tak nie uruchomimy, bo ich nie ma.
Z jakiegoś powodu uznano też, że powinny wrócić bilety na konkretną liczbę przystanków. W sumie powód jest znany, bo to jedyny sposób, by chwalić się, że odtąd najtańszy bilet będzie kosztował "tylko" 4,80 zł.
Warto jednak przypomnieć, że zanim je zlikwidowano przed dekadą, to właśnie one były najczęstszą przyczyną sporów podróżnych z kontrolerami. Czy od kwietnia wrócą obrazki pasażerów wsiadających do pojazdu z biletem w ręce, ale kasujących go dopiero po kilku przystankach?
O systemie wybierającym najkorzystniejszą opłatę dla pasażera podróżującego kilkoma pojazdami rożnych przewoźników na razie w ogóle nie wspomniano. Może to i lepiej...
Opinie (1038) ponad 50 zablokowanych
-
2023-01-07 12:46
Brak zgody na podwyżkę ceny biletów
Z tego co pamiętam to miasto nie wyraziło zgodny na to żeby została wprowadzona kolejna podwyżka biletów. Tak więc wierchuszka ZTM wymyśliła bilety przystankowe ?
To powinno być chyba zgłoszone do magistratu bo sobie panowie w kulki lecą, a tutaj to już na granicy prawa.- 17 0
-
2023-01-07 13:32
Niedlugo bedziemy mieli najdrozsze bilety w Polsce, nie wiem czy nie w UE
za ktore bedzie odpowiadal system stworzony za 130mln, ktory zamiast ulatwic jazde komunikacja miejska, tylko to utrudni. Kto to wymyslil?
- 13 0
-
2023-01-07 13:40
Moze lepiej jakby za kazdy przystanek placic 40 gr
Wtedy bylby sens odbijania karty przy wejsciu i przy wyjsciu z pojazdu. A jakby ktos zapomnial to bylby automatycznie naliczany calodzienny. Proste i sensowne
- 8 1
-
2023-01-07 16:23
W godzinach szczytu w tramwaju nie da się nic odbić. Cudem jest wejście do środka.
- 19 0
-
2023-01-07 16:26
System fala komfortowo jechać nie pozwala
Wszystko na gorsze. Wszystko źle. I jeszcze jakie podejście, jaka buta, straszenie i propozycje nie do odrzucenia dla "stałych klientów".
To się nie może udać... i... mam nadzieję że się nie uda.
Jak na takim Hucisku czy Dworcu gdzie jest niewygodnie i problematycznie przecisnąć się przez ludzi (szczególnie glonojadów) i zdażyć na przesiadkę jak trzeba się wymeldować? To nie Londyn i siatka połączeń/tabor eliminujące tłoki i nerwowe przesiadki.
Wszystko źle. A najgorsze podejście do pasażera.- 18 0
-
2023-01-07 17:12
Polak
d**ilizm. Tylko pogratulować innowacji .
Ale sami wybraliśmy to teraz mamy.- 11 0
-
2023-01-07 17:23
w czyim interesie działa Borawski? (1)
czy w imieniu mieszkańców jako viceprezydent?
czy firmy InnoBaltica, odpowiedzialnej za wdrożenie Fali skąd Borawski również pobiera wynagrodzenie?- 19 0
-
2023-01-08 00:28
działa w interesie:
urzędu - łatwiejsze rozliczenia dotacji, bo wiadomo kto ile wozo-kilometrów zrobił.
przewoźników - oczywiście tych, których dopuści się do tortu. Bo wsadzają swoje cenniki i szybko dostają kasę. To nie jest wspólny (!!!) bilet.
firmy utrzymującej - musi wytrwać przez "okres trwałości projektu" na który dostała dotację i sowicie se pożyła. Trzeba przeczekać, aby Unia nie zażądała zwrotu kasy, ale przecież nie będzie sobie krzywdować. Utrzymanie ma być "godne"...
Renomy - nowe stada łosi do wyłapania
Mieszkańców interes nie jest uwzględniany. Mieszkańcy mają kasę w zębach przynosić.- 4 0
-
2023-01-07 19:49
ktos powinien za to beknąć
- 10 0
-
2023-01-07 20:51
a jeśli zechcę podróżować rydwanem?
czy rydwan też posiada walidator?
- 7 0
-
2023-01-07 21:00
mam nadzieję, że to odbijanie się komuś odbije
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.