- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (45 opinii)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (62 opinie)
- 3 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (172 opinie)
- 4 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 5 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (142 opinie)
- 6 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (255 opinii)
Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?
Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.
- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką . Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.
- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.
Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.
- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.
Analiza może być gotowa w maju.
- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (188)
-
2015-04-11 17:34
czemu ??? (4)
czemu nikt nie potrafił o tym pomyśleć kiedy most był budowany???
- 14 4
-
2015-04-11 17:50
Wszyscy mieszkańcy myśleli, że będzie chodnik ale dla urzędników było to wtedy za trudne.
- 10 2
-
2015-04-11 23:21
(1)
Bo nikt tamtędy nie chodzi.
- 3 2
-
2015-04-11 23:55
proponuje zburzyć ten most
a potem mowic że byl niepotrzebny
bo teraz po zburzeniu nikt nim nie jezdzi- 2 1
-
2015-04-13 11:47
wielu myślało, ale nie było woli słuchania
konsultacje społeczne dopiero teraz nabierają rumieńców. Gdy prezydent nie wygrywa w pierwszej turze, zwykle zaczyna myśleć, jeśli drugi (druga) kandydat (kandydatka) potrafi zrozumieć oczekiwania mieszkańców i opinie nowatorsko myślących ekspertów.
- 2 0
-
2015-04-11 17:36
1. Zdjąć znak "zakaz ruchu pieszego".
2. Piesi mogą chodzić po moście wantowym.
3. Profit.- 9 3
-
2015-04-11 17:49
Ja już wiem jaki będzie wynik pracy urzędników. Podzielą się premiami za te badania, w których stwierdzą, że wychodzi za drogo i w najbliższych latach nie będzie na to pieniędzy.
A wystarczyło myśleć przy budowie mostu.- 9 3
-
2015-04-11 17:55
(6)
Jak nie będzie dokąd jechać. Miasto planuje w tym roku budowę drogi rowerowej na ul. Elbląskiej która będzie fragmentem rowerowej trasy R10 i WTR poza tym byłoby to przedłużenie istniejącej ddr na Sucharskiego
- 12 3
-
2015-04-11 17:56
(5)
No i dokąd dalej, do rafinerii?
Bo jak do centrum, to przecież jak do tej pory najkrócej jest przez Most Siennicki.- 7 1
-
2015-04-11 18:28
(4)
Można będzie tędy jechać właśnie z Westerplatte do Sobieszewa ale można by było dalej gdyby był pozostawiony po otwarciu tunelu prom skróciłaby się podróż na trasie Sopot - Sobieszewo
- 6 2
-
2015-04-11 23:22
To ilu pojedzie na tej trasie? Liczyles razem z tobą?
- 4 2
-
2015-04-12 06:18
(2)
Argument chorego idioty.
Trzeba tak zrobić, bo a nóż. widelec, jedna czy dwie osoby na taką traskę się zdecydują.- 2 2
-
2015-04-12 10:16
(1)
Sam jesteś pisowskim idiotą
- 0 3
-
2015-04-12 11:05
Z to ty POwskim złodziejem kasy samorządowej.
- 0 3
-
2015-04-11 17:58
Szkoda kasy na analizy czegoś, czego w efekcie i tak "nie da się zrobić" ;) (1)
Było myśleć przy budowie mostu, zabrakło wyobraźni, a teraz musztarda po obiedzie. Miejmy nadzieję, że chociaż na Siennickim pomyślą i puszczą pieszych jedną, a rowerzystów drugą stroną.
- 4 3
-
2015-04-11 18:11
To jest możliwe
Zwłaszcza, że na tym moście jest już chodnik. Wystarczy go tylko trochę poszerzyć.
- 3 3
-
2015-04-11 18:07
Lubię tą gdańską władzę
Widać, że dbają o miasto w przeciwieństwie do innych polskich metropolii.
- 4 5
-
2015-04-11 18:47
(2)
Brak chodnika i ścieżki rowerowej świadczy o wyobraźni i kompetencjach tych którzy o tym decydowali.
- 11 1
-
2015-04-11 23:24
(1)
Ale czy ktoś policzył czy będzie tam potrzeba? Bo budowa dla 15 osób dziennie na spacerek chyba nie teges?
- 3 2
-
2015-04-11 23:35
pytanie na ile ten most został zbudowany lat?To że jakiemuś debilowi nie kalkulowało się w 2001 roku nie oznacza że w 2020 nie będzie potrzebne przy takich budowach trzeba patrzeć na 20-30 lat w przyszłość albo nawet więcej a nie na dzień po zbudowaniu
- 5 3
-
2015-04-11 19:41
A nie można puścić rąban.ch rowerów pod prąd? Są po dwa pasy w kazda stronę. rąb.ńce sie zmieszczą. Zabrać po pasie i po kłopocue.
- 2 2
-
2015-04-11 19:54
To samo z Nową Walowa. Po 15 latach nadal oszczędza się na 1,5 metrowym chodniku, budując pasy po 3,5 m (dla ruchu autobusów i tirow wystarczą 3 m).
- 9 4
-
2015-04-11 19:56
Celowe działanie
Przecież to celowe działanie, zbudowało się most było dofinansowanie z unii, teraz będzie kładka będzie następne dofinansowanie i następna możliwość skubnięcia czegoś do prywatnych portweli rządzących decydentów
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.