- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (48 opinii)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (72 opinie)
- 3 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (173 opinie)
- 4 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 5 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (146 opinii)
- 6 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (257 opinii)
Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?
Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.
- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką . Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.
- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.
Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.
- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.
Analiza może być gotowa w maju.
- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (188)
-
2015-04-12 21:03
a po co
od razu było pomyśleć o zrobić przejście dla ludzi i rowerzystów ?
- 1 1
-
2015-04-13 09:52
Zdecydowanie tak!
Jest tam taki dość wąski chodniczek odgrodzony barierą od jezdni, z którego kiedyś skorzystałem, ale są też kamery i przy zejściu oczekiwała mnie pani ze straży miejskiej i ukarała mój karygodny czyn - tak wziąć i przejść! - mandatem w wysokości 50 zł. Nie potrafiła mi wyjaśnić, na czym polegało zagrożenie, które spowodowałem. W razie awarii Siennickiego niezmotoryzowani mieszkańcy Stogów staną się Robinsonami Crusoe.
- 1 0
-
2015-04-13 10:18
odpowiadam na pytanie pierwsze
nie uda sie
- 0 1
-
2015-04-13 10:33
Brak myślenia perspektywicznego
Oto widzimy skutki braku takiego myślenia, jeszcze dodajmy, że super most całkowicie odciął Gdańsk od Wisły. Koszty takich decyzji będą się odbijać jeszcze przez kilka pokoleń.
- 1 0
-
2015-04-13 18:21
To jest dbałość o miejsce pracy
budowali most analizowali wybudowali i dalej analizują, mistrzowie analiz, to przy okazji kładka nad obwodnicą w węźle Wysoka
- 0 0
-
2015-04-14 20:36
jak zwykle bubel urzędniczy
Każdy wie - poza urzędnikami-baranami - że przeróbka znacznie podraża inwestycję. Trzeba było od razu pomysleć o rowerzystach i pieszych.Czy jakaś firma ma wolne moce przerobowe i chętnie weźmie pieniądze od miasta, czyli z naszej kieszeni, na kolejny bubel?
- 0 0
-
2015-04-15 22:23
A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.
slalomem między tirami
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.