- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (44 opinie)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (59 opinii)
- 3 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (172 opinie)
- 4 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 5 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (142 opinie)
- 6 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (255 opinii)
Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?
Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.
- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką . Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.
- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.
Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.
- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.
Analiza może być gotowa w maju.
- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (188)
-
2015-04-11 20:13
W jakim celu?? (2)
Wracałem wczoraj rowerem z Westerplatte. Czyli Sucharskiego... Uważam że zdecydowanie lepiej zrobić dobrą ścieżkę przez Przeróbkę i Most Siennicki niż Wantowy. Jaki sens jechać z centrum w kierunku Westerplatte i z powrotem dookoła, czyli przez Wantowy?? W dodatku przy zapieprzających setkach Tirów...
A jak otworzą Tunel,. to myślę że koło tysiąca ciężarówek będzie jechało właśnie Wantowym.
Ale mi rekreacyjna ścieżka....- 10 6
-
2015-04-11 20:22
1000 ciezarowek (1)
Zaczynam sie bac otwarcia tego Tunelu....
- 5 0
-
2015-04-12 00:24
park Reagana przerobią na drogę dla tych dwudziestu tirow na krzyż
a resztę na parking
Przymorze przemianują na Przydrodze
już za rok, najwyżej dwa- 5 1
-
2015-04-11 20:14
Ja p....ę
i co jeszcze dla tych oszołomów, może specjalny tunel.....
- 5 4
-
2015-04-11 20:23
znowu łatanina zamiast przemyślanego projektu (6)
potrzeby pieszych i rowerzystów chyba łatwo przewidzieć- coś się zmieniło od rozpoczęcia budowy??
- 4 2
-
2015-04-11 20:37
Potrzebą pieszego jest dołączenie do klubu kierowców. (5)
Potrzebą rowerzysty jest klatka w ludzkim zoo.
- 2 5
-
2015-04-11 20:56
(3)
Do pisu won tam na takich kretynów jak ty czekają
- 3 3
-
2015-04-11 20:57
Ponieważ? (2)
- 2 3
-
2015-04-11 21:02
Ponieważ.
- 2 1
-
2015-04-12 10:18
Ponieważ jest to partia oszłomów właśnie takich jak ty
- 3 1
-
2015-04-13 11:44
nie karmić trolla - zmienił nick z matematyka, do tego kierowcy
- 0 0
-
2015-04-11 21:22
Poproszę jeszcze o ścieżkę dla rolkarzy, niepełnosprawnych na wózkach i quadów.
- 6 4
-
2015-04-11 21:22
(2)
Przede wszystkim ktoś powinien "beknąć" za to, że most od razu nie był przystosowany do ruchu pieszego.
- 9 4
-
2015-04-11 23:25
Tak jak autostrada i estakada kwiatka.
- 1 0
-
2015-04-12 06:14
Można było przewidzieć, to prawda ale z drugiej strony ruch pieszy czy rowerowy na tym kierunku, to mocno naginana histeria.
- 3 2
-
2015-04-11 22:05
A tunel to co ?
Trzeba już zacząć prace nad projektem rozbudowy tunelu o ścieżkę rowerową i pieszą !
- 2 3
-
2015-04-11 22:08
W Warszawie jest identyczny i można chodzić oraz jeździć rowerem (5)
A u nas w Gdańsku absurd,brak możliwości ruchu pieszego i rowerowego
- 5 3
-
2015-04-11 23:27
(3)
Bo u nas jest ścieżka przez przerobke. Ale czy byłeś, czy tylko klapiesz dziobem?
- 3 3
-
2015-04-11 23:41
i co z tego że jest?Przy budowie takiego mostu trzeba zrobić żeby był funkcjonalny maksymalnie i odpowiadał realiom przyszłości bo tego mostu nie zbudowano na 5 czy 10 lat używania.Most Świętokrzyski w Warszawie jest bardzo podobny i ma duże wydzielone chodniki
- 5 0
-
2015-04-11 23:51
(1)
a rowerzysci i piesi moga nadkladac drogi
bo nie spalaja cennej wachy
a ich czas jest mniej cenny niz twe hemoroidy?
znowu pociag zabil czlowieka w Oruni
przez takich samych bucow jak ty- 3 4
-
2015-04-12 06:25
Ale skąd i dokąd mają niby nadrabiać drogi.
Tak może pisać jedynie kretyn, zupełnie nie znający topografii Gdańska i machający szabelką nie znający w ogóle tamtejszych okolic.
Tu nie chodzi o obronę tego mostu i kiepskich decyzji podjętych kilkanaście lat temu ale o bezsens rozbudowy tego mostu czyli zbędnego wydawania publicznej kasy.- 3 2
-
2015-04-12 06:21
Argument bez sensu, bo tam w Wawie jest most typowo przeprawowy, lewa - prawa strona miasta a tu tak nie ma, jest tylko tranzyt TIR-ów + samochody osobowe, akurat teraz obciążające most bardziej z względu na remont Mostu Siennickiego.
- 3 0
-
2015-04-11 22:15
takich oto tępych projektantów , architektów i urzędasów w tym durnym kraju mamy (2)
- 5 3
-
2015-04-11 23:29
(1)
Jasne. Jak zrobią i okaże się, że nikt tamtędy nie jeździ, to powiesz to samo? Ścieżka kes przez przerobke, zapraszam zamiast gledzenia o narzekania.
- 2 1
-
2015-04-11 23:44
a skąd głąbie możesz wiedzieć czy za 5 lat nie będzie potrzeby żeby taka ścieżka tam była?Mądry inwestor i inżynier buduje z głową na lata raz wyda sie nieco więcej a uniknie się wydatków w przyszłości popatrz pajacu ile same ekspertyzy i koncepcje tych ciągów pieszo-rowerowych będą kosztować a gdzie budowa?W tamtych latach za te kasę zbudowano by te ścieżki ze złota
- 3 1
-
2015-04-11 22:24
ANALIZA (1)
"zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego" - przez DRMG to chyba nieporozumienie!!!!!!
- 4 1
-
2015-04-13 11:45
lepiej późno niż wcale
- 0 0
-
2015-04-11 22:30
bezsens (1)
Miasto ma ważniejsze potrzeby
- 5 2
-
2015-04-11 23:17
chyba nie dzielnice słoikowe?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.