- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (47 opinii)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (69 opinii)
- 3 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (173 opinie)
- 4 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 5 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (145 opinii)
- 6 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (257 opinii)
Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?
Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.
- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką . Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.
- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.
Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.
- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.
Analiza może być gotowa w maju.
- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (188)
-
2015-04-11 22:36
Wykonawca budowy mostu już na etapie budowy oferował dobudowę kładki (3)
Jeżeli spytaliby wykonawcy mostu, to bez problemu podaliby jakie są możliwości dobudowy kładki i przedstawili ewentualną ofertę.
To, że można o dobudować to wiem od kierownika tej budowy, rozmawiając z nim wiele lat temu o tym więc chyba wiedział co mówił.Nie pamiętam jakie rzędu to był koszt na etapie budowy, lecz były to bardzo małe pieniądze przy całym zadaniu- 7 3
-
2015-04-11 23:32
Klamczuszek. Wykonawca robił wg projektu, niczego nie może zmieniać, ani dobudowac na etapie budowy. A już na pewno niczego wyceniac dodatkowo.
- 5 1
-
2015-04-11 23:33
Dziwna masz pamięć. Taka wybiorcza...
- 2 1
-
2015-04-12 06:00
Ty w ogóle trzeźwy byłeś jak to pisałeś?
- 2 1
-
2015-04-11 22:40
Nie uda sie.
- 2 1
-
2015-04-12 01:02
Toż to jeden z pierwszych ponmików Pawła o dźwięcznym nazwisku "A" (1)
mostu nie buduje deweloper........ Niestety!
- 3 1
-
2015-04-12 05:56
Dokładnie tak było, o czym wielu nie pamięta lub nie chce pamiętać.
- 1 0
-
2015-04-12 07:38
popaprańcy w urzędzie
jak widać mamy debili w całym tym rządzie pełnym nieudaczników urzędników i tak jest w Gdańsku
- 2 0
-
2015-04-12 07:46
Most wantowy im. Jana Pawła II w Gdańsku (6)
Dlaczego na tym portalu nie podajecie patrona tego mostu, a kiedy jest artykuł o gdańskim lotnisku to ZAWSZE podkreślacie, że lotnisko to jest im Lecha Wałęsy, czyli potocznie "Bolka".
Dlatego, bo jest to portal lewacki?- 9 16
-
2015-04-12 08:56
(4)
Więc zapieprzaj do kościoła a nie siedzisz przed kompem ! Przecież według Twojego prezesa Jarosława ,internauci to coś "odrażającego" .Tylko by pili piwsko i oglądali "niegrzeczne " filmiki .
- 8 3
-
2015-04-12 10:33
Kiedy lewak nie chce poruszać jakiegoś niewygodnego tematu to zawsze mówi o czymś innym (1)
- 2 6
-
2015-04-12 16:30
Ale z ciebie naiwny oszołom pisowski .Pozdrowienia dla Dudy byłego członka Unii Wolności !
- 4 4
-
2015-04-12 11:02
(1)
Właśnie IPN umorzyła śledztwo w sprawie rzekomych "fałszywych teczek" TW Bolka oraz słynnej taśmy z bratem nagranej w Arłamowie, jakie miała sprokurować SB-cja.
Umorzono z braku jakichkolwiek dowodów na to, że materiały zgromadzone w IPN a sporządzone przez SB i inne służby wobec Lecha Wałęsy po roku 1976, były kiedykolwiek sfałszowane.
Zatem skoro lotnisko w Rębiechowie ma dalej mieć tego samego patrona co to tymy rencyma zatrzymał komune, to można bez problemu zwać je już Lotniskiem im. TW "Bolka".- 4 4
-
2015-04-12 16:12
"Bolek" wszystkie dowody/teczki zniszczył będąc prezydentem - jest to bezsporny, historyczny już fakt. W Polsce takowych "na piśmie" pewnie już nie ma, ale są w Czechach, na Węgrzech i zwłaszcza w Rosji.
- 2 4
-
2015-04-12 18:49
Patron mostu, zawsze przychylny ludziom, przewraca się w grobie gdy słyszy,że przy setkach milionów wydanych na te inwestycję problemem było poszerzenie go o 2 metry i udostępnienie przejścia. Poza tym martwi się jako wielki patron zardzewiałej wieży, nota bene w Wieżycy, czy znajdą się pieniądze by ją zakonserwować zanim się zawali.
- 2 2
-
2015-04-12 08:53
Trzeba w końcu "ożywić" Przeróbkę,Stogi . Żeby to się stało potrzebna jest infrastruktura ! Bez niej nie ma rozwoju miast,dzielnic czy osiedli mieszkaniowych!
- 5 0
-
2015-04-12 08:58
Ile pasów (3)
Nieszczęściem budowniczych dróg i mostów w 3-mieście jest kompletny brak myślenia perspektywicznego. Przykładem niech będzie odcinek między Grunwaldzką a Ergo-Areną, gdzie kosztem milionów zł zbudowano pojedyncze nitki zamiast podwójnych. Przecież jeśli myślimy o transporcie na dolnym tarasie i o tunelu pod Pachołkiem, to MUSIMY brać pod uwagę nie to, co będzie jutro, a to, co będzie za 20-30 lat, czyli o drodze szybkiego ruchu, albo wręcz autostradzie, prawda? W tym układzie również most wantowy został zbudowany krótkowzroczne, bezmyślnie i ktoś będzie musiał za to zapłacić. Pewnie wiecie kto...
- 4 5
-
2015-04-12 10:34
Gdzie ty masz tam pojedynczą nitkę?!
Chyba jesteś niedoinformowany, gdyż ten fragment drogi zielonej ma dwie jednie a nie jedną. Jezdnie, a nie żadne nitki tak poza tym.
- 4 0
-
2015-04-12 10:55
Twoje myślenie jest niestety zbyt ... wyasfaltowane.
- 3 0
-
2015-04-13 11:42
za parę lat liczba osób jeżdżących rowerami wspomaganymi elektrycznie będzie tak duża
że sieć drogowa i uliczna Trójmiasta okaże się mocno przewymiarowana. Przewymiarowane szerokości jezdni prowokują do szybszej jazdy, co z kolei zwiększa koszty utrzymania ulic. Tak nie musi być: liczba samochodów nie musi nadal rosnąć: obecnie w Trójmieście na 1000 mieszkańców jest więcej samochodów niż w Berlinie.
- 0 1
-
2015-04-12 09:25
Wystarczyłoby udostępnić gotowa ścieżkę po bokach obu dróg i problem z głowy
- 0 0
-
2015-04-12 10:26
a kładka przy nowo powstajacym moscie kolejowym ?
- 1 0
-
2015-04-12 12:40
Chodniki na wiaduktach.
Takich bubli umysłowych u projektantów lub zlecających jest więcej.Brak jest na wielu wiaduktach w Gdańsku np. na wiadukcie nad obwodnicą w Osowej. Zbyt niski wiadukt w Sopocie na ul. Grunwaldzkiej gdzie nie mogą jeździć autobusy. itd.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.