• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka ostrzega: dałam się nabrać jak dziecko

Milena
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł. Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł.

Kobieta samotnie wychowująca niepełnosprawną córkę padła ofiarą oszustów podszywających się pod konsultantów z jej banku. Straciła 8 tys. zł, które - jak mniema - są nie do odzyskania. Nasza czytelniczka swoją historią chce ostrzec innych przed podobnymi sytuacjami.



Oto jej list:

Prośba o ostrzeżenie innych osób przed oszustwem. Piszę do państwa jeszcze pod wpływem dużych emocji. 7 grudnia zostałam ofiarą cyberoszustów. Myślałam, że mnie ten problem nie dotyczy, jednak dałam się nabrać jak dziecko. Jak to wyglądało?

Najpierw dzwoni bot, potem konsultant oszust



Gdy dzwoni nieznany numer:

Dzwoni telefon z Warszawy, w słuchawce słyszę "bota", że jest próba włamania na moje konto z Bełchatowa, jeżeli to ty, powiedź "tak", jeżeli nie - odpowiedz "nie". Oczywiście pomyślałam sobie, że to nie o mnie chodzi i się rozłączyłam.

Czytaj też:Gdy dzwoni pan z banku i prosi o hasło...

Po chwili dzwoni konsultant z mojego banku. Pan się przedstawia, mówi, że rozmowa jest nagrywana. Wie, jak się nazywam, i mówi, że już wiedzą, kto chciał mi się włamać na konto i zawiadomią policję.

A potem prosi już tylko o dwie rzeczy, o zmianę hasła do logowania i pobranie aplikacji, żeby mogli sprawdzić, skąd się wziął wyciek danych z mojego telefonu i czy nie mam na nim wirusów.

Znikają pieniądze, dzwonię do banku z drugiego telefonu



Rozmowa trochę trwa, a ja widzę, że pieniądze znikają z konta.

Z drugiego telefonu zaczynam dzwonić na infolinię banku, jednak linia jest zajęta, słyszę komunikat "zadzwoń później", bo jest dużo osób na linii. Po 20 minutach udaje mi się.

Pana z infolinii proszę o sprawdzenie rozmowy z poprzednim konsultantem, bo już mam niemal pewność, że to jest oszust. Prawdziwy konsultant każe mi wyłączyć telefon, blokuje moje konto i kartę, mówi, że mam jechać na policję.

Pytam, czy może zablokować transakcje, które wyszły niedawno. Niestety, nie ma takiej możliwości.

Od razu jadę na policję, oczywiście dowiaduję się, że się nie odbiera takich telefonów.

Utrzymujemy się z zasiłku i alimentów



Następnego dnia złożyłam reklamację na te przelewy w banku razem z protokołem policji. Jednak z tym problemem zostałam sama, bo każdy mówił, że to moja wina.

Wiem, że to moja wina, tylko czemu bank nie informuje o przypadkach takich oszustw, a zamiast tego za każdym razem dostaję powiadomienia, że mogę wziąć pożyczkę?

Zobacz też: Straciła 100 tys. zł, nabrała się na "spoofing"

Dałam się nabrać, ale też szybko zrobiłam wszystko, żeby to odkręcić. Czemu na infolinii nie mogli cofnąć chwilę wcześniej puszczonego przelewu? Czemu gdy przelewam pieniądze na rachunki, to są one księgowane po godz. 12 czy 15 następnego dnia, a tu nic nie dało się zrobić?

Straciłam 8 tys. zł i są pewnie nie do odzyskania. Sama wychowuję niepełnosprawną córkę, więc wartość tych pieniędzy jest dla nas bardzo duża, bo utrzymujemy się z zasiłku pielęgnacyjnego i alimentów na córkę, która potrzebuje lekarstw i monitoringu 24 godziny na dobę.
Milena

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (391) ponad 20 zablokowanych

  • Świętokrzyskie dba o zdrowie w całym kraju! (2)

    Baba dzwoniła już do mnie trzy razy, ale nie mam czasu zgłosić tego na policję. Zablokowałem tylko połączenia od niej. Słyszałem, że dba też o innych w pomorskim.

    • 7 0

    • Do mnie dzwoni w sprawie zdrowia w Podlaskiem, a chodzi o spotkanie handlowe na którym będą wciskać pulsoksymetry , baba strasznie nachalna wydzwania od kilku miesiecy

      • 1 0

    • L

      To ta z Kielc?

      • 0 0

  • Do mnie dzwoniła osoba z Siedlec (numer nie był ukryty) i podawała się za pracownika Alior Banku

    Facet znał moje imię , nazwisko, dzień i miesiąc urodzenia. Zapytał tylko o rok urodzenia , w celu weryfikacji . Faktycznie w Alior Banku mam pożyczkę , więc jak facet podał moje dane , uwierzyłem że dzwoni z banku. Chciał mnie namówić na kolejny kredyt. Nie miałem czasu z nim gadac więc się po chwili rozmowy rozlaczylem. Peselu czy numeru dowodu bym mu nie podał. Ale rok urodzenia podałem , bo skoro znał moje dane, to uznałem że rok też zna, chciał się tylko upewnić czy ja to ja. Gdy ten numer telefonu wpisałem w wyszukiwarkę, pokazało się pelnomkomentarzy że do nich też dzwonił ktoś z Alior, pytał o dane itd. A do prawdziwego Aliora ciężko się dodzwonić. Teraz już wiem, żeby nawet roku urodzenia nie podawać.

    • 1 0

  • Banki informują.

    Współczuję. Ale proszę nie udawać bo banki informują o takich sprawach. Na stronie zaraz po zalogowaniu. Tylko trzeba czytać takie informacje a nie zlewać i interesować się tylko czy wplynela kasa z alimentów czy nie. Ludzie. Nie czytacie nic konkretnego tylko pudełek was interesuje i dlatego tak macie.

    • 5 0

  • Bank informuje wielokrotnie o oszustwach. Padłaś jak pelikan.

    • 0 1

  • namierzenie oszusta bardzo proste (1)

    w Polsce jest 100% identyfikowalność rrozmów telefonicznych 100% inwigilacja, wystarczu uruchomić analizator połaczenia i namierzyc rozówcę, kazdy głos ma sój slad papilarny, i potem ustawi się 2 program do sledzenia online kazdego płaczenia w polsce , wystarczy, zę ten człowiek zadzwoni z jakiejkolwiek innej linii telefonicznej i ju z go można namierzyć w kiolkanascie sekund. Jak policja go nie złapie to nie chce i tyle w temacie. Zobaczcie, żę przy kazdym fałszywym alarmie bombowym , łapią kazdego

    • 1 0

    • VoIP

      Mowi to cos panu? Polaczenie nie idzie w ogole z polskich adresow.
      Jak sie chce i umie to takiego dzwoniącego sie nienamierzy a przynajmniej nie w xx minut a tym bardziej sekund.

      • 0 0

  • a kto dał dane z banku do oszusta

    przecież oszust miał wstepne dane z abanku , pytam jak

    • 1 0

  • As

    Jak można dać sie oszukać w taki głupi sposób???:D

    • 0 0

  • Zrozumiała wściekłość ale to nie wina banku

    Wina przestępców którzy powinni za to siedzieć.
    Nie ma też znaczenia czy Pani jest emerytką, osobą młodą czy wychowuje sama córkę.
    Pieniądze to pieniądze

    • 0 0

  • Mi wyświetla się "spam", i od razu blokuję numer

    • 2 0

  • Współczuje naiwności..

    Tyle sie o tym mówi, pisze i nadal sa tacy co daja sie tak oszukać.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane