• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka ostrzega: dałam się nabrać jak dziecko

Milena
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł. Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł.

Kobieta samotnie wychowująca niepełnosprawną córkę padła ofiarą oszustów podszywających się pod konsultantów z jej banku. Straciła 8 tys. zł, które - jak mniema - są nie do odzyskania. Nasza czytelniczka swoją historią chce ostrzec innych przed podobnymi sytuacjami.



Oto jej list:

Prośba o ostrzeżenie innych osób przed oszustwem. Piszę do państwa jeszcze pod wpływem dużych emocji. 7 grudnia zostałam ofiarą cyberoszustów. Myślałam, że mnie ten problem nie dotyczy, jednak dałam się nabrać jak dziecko. Jak to wyglądało?

Najpierw dzwoni bot, potem konsultant oszust



Gdy dzwoni nieznany numer:

Dzwoni telefon z Warszawy, w słuchawce słyszę "bota", że jest próba włamania na moje konto z Bełchatowa, jeżeli to ty, powiedź "tak", jeżeli nie - odpowiedz "nie". Oczywiście pomyślałam sobie, że to nie o mnie chodzi i się rozłączyłam.

Czytaj też:Gdy dzwoni pan z banku i prosi o hasło...

Po chwili dzwoni konsultant z mojego banku. Pan się przedstawia, mówi, że rozmowa jest nagrywana. Wie, jak się nazywam, i mówi, że już wiedzą, kto chciał mi się włamać na konto i zawiadomią policję.

A potem prosi już tylko o dwie rzeczy, o zmianę hasła do logowania i pobranie aplikacji, żeby mogli sprawdzić, skąd się wziął wyciek danych z mojego telefonu i czy nie mam na nim wirusów.

Znikają pieniądze, dzwonię do banku z drugiego telefonu



Rozmowa trochę trwa, a ja widzę, że pieniądze znikają z konta.

Z drugiego telefonu zaczynam dzwonić na infolinię banku, jednak linia jest zajęta, słyszę komunikat "zadzwoń później", bo jest dużo osób na linii. Po 20 minutach udaje mi się.

Pana z infolinii proszę o sprawdzenie rozmowy z poprzednim konsultantem, bo już mam niemal pewność, że to jest oszust. Prawdziwy konsultant każe mi wyłączyć telefon, blokuje moje konto i kartę, mówi, że mam jechać na policję.

Pytam, czy może zablokować transakcje, które wyszły niedawno. Niestety, nie ma takiej możliwości.

Od razu jadę na policję, oczywiście dowiaduję się, że się nie odbiera takich telefonów.

Utrzymujemy się z zasiłku i alimentów



Następnego dnia złożyłam reklamację na te przelewy w banku razem z protokołem policji. Jednak z tym problemem zostałam sama, bo każdy mówił, że to moja wina.

Wiem, że to moja wina, tylko czemu bank nie informuje o przypadkach takich oszustw, a zamiast tego za każdym razem dostaję powiadomienia, że mogę wziąć pożyczkę?

Zobacz też: Straciła 100 tys. zł, nabrała się na "spoofing"

Dałam się nabrać, ale też szybko zrobiłam wszystko, żeby to odkręcić. Czemu na infolinii nie mogli cofnąć chwilę wcześniej puszczonego przelewu? Czemu gdy przelewam pieniądze na rachunki, to są one księgowane po godz. 12 czy 15 następnego dnia, a tu nic nie dało się zrobić?

Straciłam 8 tys. zł i są pewnie nie do odzyskania. Sama wychowuję niepełnosprawną córkę, więc wartość tych pieniędzy jest dla nas bardzo duża, bo utrzymujemy się z zasiłku pielęgnacyjnego i alimentów na córkę, która potrzebuje lekarstw i monitoringu 24 godziny na dobę.
Milena

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (391) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    Podstawowa zasada...nie odbieram obcych numerów.,tylko te zapisane .Nie klikam w jakiekolwiek podejrzane linki.A przelać kasę na jakieś konto?Bez jaj.Podobnie można łatwo takiego złodzieja zagiąć.Niech Pan przeleje ze swojego konta...odpowiedź...z mojego Banku?Tak...z Pekao?Tak....Ale ja tam nie mam konta...rozłączenie heheh....

    • 31 33

    • Widać, że nie masz pojęcia, jak działa to oszustwo...

      • 27 6

    • Odbierasz tylko znane numery? (2)

      No to sie mozesz raz zdziwic, bo wiesz niewiele

      • 21 4

      • Ja też blokuję i wszystkim zalecam (1)

        Spokój na 100%

        • 1 7

        • Ja już zablokowałem wszystko i wyrzuciłem telefon.
          Będą czipy wszczepiać

          • 1 0

    • Nie zrozumiałeś. (1)

      Oszuści znaleźli nową metodę okradania kont bankowych. Dzwoniąc z numeru, który wygląda na prawdziwy, np. twój kontakt "mbank infolinia" podszywają się pod pracownika banku i nakłaniają klientów do instalacji oprogramowania lub podanie danych dostępowych. Kończy się na wyczyszczeniu konta bankowego. Sama tak miałam.

      • 4 0

      • Instalują timwiułera lub enydesk

        Mogą zrobić ekran czarny i w miedzyczasie resetuja haslo do banku ktore autoryzowane jest
        smsem który widzą loguja sie na nowe hasło robią przelew który też autoryzuje smsem i konto puste. Nadal za mało się o tym mówi. W internetach są filmy które demaskują proceder ale nie wszyscy są na bieżąco i woląa oglądać tv.

        • 4 0

    • A jeżeli ktoś z Twojej rodziny ulegnie wypadkowi , straci telefon i będzie dzwonił do Ciebie ze szpitalnego telefonu?

      Albo policja zadzwoni że dana osoba została zatrzymana i poprosiła o kontakt z Tobą? Numery zastrzeżone mam zablokowane ale nieznane zawsze odbieram

      • 4 2

  • Złodzieje są coraz bardziej kreatywni i bezczelni (11)

    Trzeba być czujnym, aby w ciągu paru minut nie stracić dorobku swojego życia.

    • 96 6

    • "Trzeba być czujnym, aby w ciągu paru minut nie stracić dorobku swojego życia." (6)

      Trzeba być mało mądrym, aby oszczędności swojego życia (jeżeli mówimy o kwotach większych niż kilkumiesięczna wypłata) trzymać w jednym banku na jednym koncie.

      • 5 6

      • Nie każdy jest tak mądry i bogaty jak Ty (1)

        Wyobraź sobie, że niektórzy ludzie nie mają tyle pieniędzy, aby ulokować sobie na różne konta.

        • 12 2

        • A ile wg. ciebie kosztuje "ulokowanie" pieniędzy na drugim koncie? Bo ja płacę 0 zł.

          • 3 4

      • Dzbanku nawet majac 500 zł mozesz je trzymanc na kilku kontach bo są bezpłatne (3)

        nie trzeba byc bogatym ale rozum miec

        • 2 2

        • W bankach (2)

          nie ma nic bezpłatnego, Dzbanku.

          • 10 4

          • bezmózgowcu to mi bank płaci a to dlatego ze doi takich frajerów jak ty

            • 0 5

          • Konto najczesciej jest bezplatne

            Karty są płatne

            • 0 1

    • (3)

      Przde wszystkim trzeba byc d**ilem zeby sie na cos takiego dzisiaj nabrac. Nie jest to nowy typ oszustwa i praktycznie nie ma mozliwosci zeby ktos juz o tym nie slyszal. Zastanawia mnie w tej sprawie cos innego. Jak wiadomo polska bankowosc jest zacofana technologicznie i wciaz przelewy oparte o sesje miedzybankowe (Elixir) o ustalonych porach dnia. Jedyna mozliwosc, ze kasa fizycznie nie wyszla z banko to taka, ze zlodziej przelal kase na konto lub konta w tym samym banku.

      • 4 5

      • (1)

        2 złodziej stał pod bankomatem i wypłacił blikiem. Ostatnio takiego odbiercza w Łodzi złapali. Obywatel Ukrainy

        • 3 0

        • Nie chcę stygmatyzować, ale do mnie też dzwonił z "infolini" banku gościu o wschodnim akcencie.

          Powiedziałam, że też nagrywam i się rozłączył.

          • 0 0

      • Nic o bankowości nie wiesz

        Zacofane to są zachodnie banki. Karta mało gdzie zapłacisz. Nie ma aplikacji Bankowych na telefony. Nie ma czegoś takiego jak BLIK itp.

        • 1 0

  • (4)

    Niestety życie w coraz większym stopniu przenosi się do sieci więc oszuści i ich metody również...

    • 43 1

    • Do czytelniczki: (3)

      Pieniądze są do odzyskania jak najbardziej. Doszło do nieautoryzowanej transakcji. W dużym skrócie, zgodnie z prawem, pieniądze, które powierza Pani w banku, nie należą do Pani, tylko to bank tymi pieniędzmi zarządza - natomiast na każde zawołanie bank powinien Pani zwrócić powierzoną kwotę. Dlatego z prawnego punktu widzenia w tym wypadku to bank stracił pieniądze , a nie Pani. Należy natychmiast zgłosić reklamację o przywrócenie salda. Następnie iść do dobrego prawnika albo samemu złożyć pozew przeciwko bankowi. I tu mam 2 wiadomości: 1. Pieniądze są jak najbardziej do odzyskania. 2. Może to potrwać nawet pięć lat....

      • 5 0

      • (1)

        W jaki sposob doszlo do nieautoryzowanej transakcji skoro samodzielnie zainstalowala jakas aplikacje i wpisala dane dostepowe, a nastepnie podala zlodziejowi kody z SMS.

        • 3 0

        • Wiemy, że coś zainstalowała i nic więcej. O kodach sms nic nie wiadomo.

          Z pewnością wiemy, że czytelniczka nie autoryzowała żadnego przelewu na kwotę 8 tys ...

          • 0 0

      • Dała pełny dostęp obcej osobie do konta, bank szybko zbankrutuje jak w takiej sytuacji by kasę zwracał

        • 0 0

  • Tak to jest jak się klika wszystkie zgody na przetwarzanie danych (7)

    • 59 21

    • a co ma piernik do wiatraka? (3)

      myślisz, że zgodą na przetwarzanie danych ściągnęli jej kasę z konta?

      • 12 16

      • Wiatrak miele zboże na mąkę, z mąki się robi piernik. (2)

        • 11 4

        • cienias XD (1)

          oba słowa mają po tyle samo liter.

          wszyscy, palce i liczymy ;)

          • 4 0

          • Odybwa kończą się na k

            mają drugie i, taką samą ilość samogłosek

            • 0 0

    • (2)

      To nic do tego nie ma, oszust dzwoni i stosuje socjotechnike. Obstawiam, ze udaje mu sie oszukac jedna na 100 osob z czego 90 osob pewnie nawet nie odbierze telefonu.

      • 11 0

      • Sugerujesz, że dzwoni do losowych osób i przy pomocy socjotechniki ustala dane osobowe i banku? (1)

        Sci-fi normalnie.

        • 0 4

        • Oczywiscie. Gdyby stal za tym pracownik banku to po pierwsze kazde sprawdzenie salda klienta jest logowane w systemie, a po drugie rypali by takich co maja po kilkadziesiat/kilkaset tys PLN na koncie, a nie emerytki co maja raptem dwie srednie krajowe na koncie.

          • 3 0

  • (11)

    Nie odbieram numerów, których nie mam w kontaktach. Żadnych

    • 51 33

    • (5)

      od tygodnia dzwonię żeby Ci podać mój nowy numer telefonu a Ty nie odbierasz

      • 36 5

      • (3)

        HAhahhaha jasne.a wystarczy wysłać SMS)

        • 11 5

        • (2)

          wyślij mi SMS ze stacjonarnego...
          zapłacę

          • 11 3

          • z czego ? ;) (1)

            • 0 1

            • ależ możesz wysyłać SMS na tel.stacjonarny

              i to bez problemu

              • 1 0

      • to wyślij mu SMS-a

        • 6 5

    • No to ci sie wyswietla infolinia twojego banku zapisana w twojej ksiazce telefonicznej. Slaba ta twoja weryfikacja... (1)

      • 8 3

      • Ale wiesz, ze zlodziej moze numer zespoofowac w VoIPie na Ukrainie i zadzwonic do ciebie nawet z numeru 112?

        • 15 0

    • Niezbyt to mądre

      Chyba że masz książkę telefoniczną w głowie

      • 2 0

    • Fajnie, że możesz sobie na to pozwolić

      Ja niestety pracuję w zawodzie, w którym odbieranie obcych numerów jest konieczne bo nigdy nie wiadomo, czy nie jest to propozycja. Ba, większość zawartych umów zaczynała się od odebrania nieznanego numeru

      • 2 0

    • Wyświetla się nr infolinii banku jak dzwoni złodziej

      • 0 0

  • (10)

    Nie ma informacji , czy ta Pani zainstalowała aplikację, domniemam, że tak.
    Czy tylko samo odebranie telefonu wystarczyło do wyczyszczenia konta

    • 72 5

    • No właśnie, ja też nie rozumiem

      przecież samo połączenie telefoniczne nie mogło skutkować wyczyszczeniem konta.

      • 40 3

    • (2)

      Bo zainstalowała aplikację przez którą złodzieje przejęli jej telefon. Naprawdę trzeba być niespełna rozumu by takie coś robić.

      • 41 6

      • W dodatku domyślnie system nie pozwala instalować (1)

        aplikacji spoza sklepu play. Musiała kliknąć zgodę przy instalacji. Tam jest na 100 % ostrzeżenie.

        • 6 1

        • Ale to legalna aplikacja że sklepu Play, Team Viver

          • 3 0

    • (2)

      Przecież w artykule jest napisane , że kazali zmienić hasło i pobrać aplikację. W inny sposób nie dałaby dostępu do konta.

      • 25 0

      • (1)

        Obstawiam, że najpierw było pobrać aplikację a potem zmienić hasło - tym sposobem apka przechwyciła login i hasło i kasa poszła.

        • 11 0

        • Przejęli jej hasło i login. Ona podając hasło jednorazowe do zmiany

          hasła podała je faktycznie złodziejom, ktorzy już siedzieli na jej koncie.

          • 1 0

    • Głupi artykuł (1)

      Zamiast skupić się na detalach tej patologii i dokładnym mechanizmie, co krok po kroku się stało to więcej jest o emocjach i wyrzutach sumienia.

      • 24 1

      • Ale większość i tak nie zrozumie detali. Najważniejsze info, na świecie są złodzieje i trzeba uważać

        • 1 0

    • Zainstalowała...

      A rozmowa trwała pewnie z pół godziny. Niestety, naiwność...

      • 5 0

  • Mnie Bank co chwilę informuje o próbach takich oszustw (29)

    W mediach tez często się o tym mówi. Naprawdę dziwię się, że ludzie nadal dają się na to nabierać.

    • 159 21

    • (8)

      Również nie rozumiem obwiniania banku, że nie informuje o próbach oszustwa. Przecież w kółko się mówi o oszustwach na wnuczka, policjanta, rosyjskiego oligarchę czy arabskiego księcia. Każdy obcy numer telefonu można sprawdzić w internecie czy są jakieś opinie. Jeśli to spam/ oszustwo zawsze jest pełno takich opinii.
      Są dedykowane portale typu Niebezpicznik, a i na trójmiasto.pl często pojawiają się artykułu o udanych lub nieudanych próbach oszustwa. Wszyscy mają internet, ale mało kto wie jak do używać w celu zapewnienia sobie bezpieczeństwa.

      • 21 6

      • Banki nie są bez winy, mają generalnie wywalone, bo wg prawa to nie ich wina. (1)

        Ta pani i tak miała szczęście, że zwinęli jej tylko pieniądze z konta, a nie wzięli szybkiego kredytu.
        W wielu krajach możesz zrobić blokadę wzięcia kredytu, a u nas nie.
        To znaczy możesz w BIK, który był założony przez banki, ale oficjalnie banki nie potwierdzają że honorują takie zastrzeżenie.
        Podami Ci przykład z użyciem karty z w przybytku, który był reklamowany przez panie z parasolkami. Gdy wyczyścili kartę pewnemu Norwegowi to ichni sąd większą winę przypisał bankowi. Gdy kartę obrobili jednej z szych z KGHM to cała wina spadła na niego, bank czysty.
        Dlaczego nie można ustwić, że przelewy idą nie wcześniej niz dzień po deklaracji? Ta pani byłaby uchroniona. Dlaczego w niektórych bankach tak wiele można zrobić przez aplikację, a większości ludzi wystarczą bardzo ograniczone funkcje. Pomijam już fakt, że przeciętny użytkownik, który korzysta z telefonu do różnych rzeczy nie jest w stanie zabezpieczyć swojego telefonu w 100%. Zdecydowanie powinna być możliwość ograniczenia funkcji aplikacji dla tych którym to wystarcza.
        8 tys to pikus, ale w kraju mamy osobiste dramaty i nie można tych rzeczy lekceważyć i zrzucać bezpieczeństwa w dużej mierze na użytkownika.
        Dowodem, że nie są to pojedyncze sprawy jest to, że UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji - postępowanie z tego roku.

        • 10 2

        • Kolejne brednie

          Jakim cudem Bank ma wiedzieć że ktoś kto loguje się podając poprawne dane jest złodziejem? W banku jasnowidz siedzi? Bank nikomu hasła do czyjegoś konta nie dał. Kobieta sama to zrobiła, na głupotę Klienta żaden Bank nie zaradzi...

          • 1 0

      • ktokolwiek podeślę SMSa, maila, zadzwoni i prosi o dane do konta czy logowanie, instalacje aplki (1)

        lub kliknięcie w link - nie róbcie tego. Jak zadzwoni bank w takiej sprawie to odłóżcie słuchawkę mówiąc, że sami zadzwoniie do banku potwierdzić o co chodzi (choć pewnie za jakiś czas nauczą się przekierowywać wasz telefon tak, żeby po wybraniu numeru banku, tak naprawdę dzwonił do złodziei - powinno się takich złodziei fizycznie eliminować, albo do ciężkich robót).

        • 12 0

        • Taki urok postępu techniki. A złodziej zawsze krok przed nami ...i policją. Trochę się dziwię, że ludzie tak bardzo ufają takiemu małemu urządzonku, w którym tak na prawdę niewiele widać. Nawet adres strony się nie mieści w całości, co wykorzystują hakerzy. Druga sprawa, że każdy działa pod wpływem chwili i emocji. Złodziej zaskakuje informacją, a człowiek zaczyna irracjonalnie działać. Nie mniej żal każdego oszukanego i okradzionego. Każdego to może spotkać, gdy będzie miał gorszy dzień ...dziadek się śmiał i to samo miał :(

          • 6 0

      • Uważaj. Też się nabierzesz. Nie zrozumiałaś. (3)

        Dzwoni ZNANY numer! Numer twojego banku który masz w kontaktach! Oszuści mogą poszyć się pid każdy numer.

        • 2 2

        • (1)

          A teraz sie zastanow czy bank do ciebie zadzwoni informujac cie o tym, ze ktos chce cie okrasc i bedzie ci kazal instalowac aplikacje z nieznanego zrodla wczesniej cie instruujac jak na to zezwolic w telefonie. To jest taki sam absurd jak ktos dzwoniacy udaje policjanta i mowi, ze chca cie okrasc i masz wszystkie pieniadze wyrzucic przez okno.

          • 3 0

          • Dobrze to podsumowałeś, z tym że analogia nie do końca trafiona. W świecie cyfrowym wyrzucanie pieniędzy przez okno to instalowanie apki do dostępu zdalnego + podanie hasła jednorazowego przestępcom. To tak jakby ktoś nie wiedział co to jest okno, i że pieniądze za oknem nie trafiają od razu do policji, tylko do kogokolwiek XD

            Swoją drogą jak głupi musi być ktoś żeby wyrzucić pieniądze za okno?

            • 1 0

        • nr

          Banki nigdy nie dzwonią z nr swojej infolinii

          • 2 0

    • (3)

      Dokładnie,no i wystarczy na koncie zmienić sobie limity przelewów czy wypłat.....

      • 14 2

      • (2)

        nie wystarczy, mojemu znajomemu zmienili limity przed transferem pieniędzy. Gdyby nie powiadomienie o zmienionym limicie, to by nawet nie widział, że mu się na konto dostali.

        • 12 0

        • (1)

          A to ciekawe bo limity jak zmieniasz jest weryfikacja smsem na twój telefon))

          • 2 0

          • pewnie tak jak inni - zainstalował apkę, która zrobiła wszystko za niego

            • 1 0

    • Do mnie też co chwilę piszą, że stopy procentowe znowu poszły w górę. (3)

      • 7 1

      • (2)

        Jak stopy poszły w górę wystarczy kupić większe buty)

        • 18 7

        • To dobrze lokaty w górę (1)

          Dzbany co wycofały lokaty

          • 0 0

          • napisz jeszcze jakie masz oprocenowanie na lokacie i podaj mi wysokosc inflacji.

            • 0 0

    • A dlaczego bank nie może cofnąć przelewu skoro wyszedł 5 minut wcześniej? (8)

      A dodatkowo pracownik zdaje sobie sprawę z faktu, ze to była kradzież, skoor sam kieruje na policję??
      Gdzie uczciwosć tych banksterów ja się pytam! Swoja drogą, nawet jeśli nie jest się ofiarą oszusta, to zwyczajnie moge się pomylić wpisując numer konta innej osoby i co wtedy?
      Też strace kasę? To jawna kradzież! I dlaczego banki nie pozwola cofnąc skoro jeszcze nie jest rozliczone?

      • 25 7

      • (5)

        Jest coś takiego jak przelew natychmiastowy i pewnie taki zrobili, który kosztuje klika zeta.

        • 9 0

        • Albo przelew do tego samego banku i szybka wypłata z bankomatu (1)

          Albo płatność / przelew kartą w internecie.
          Sposobów jest kilka. Oszust wie jak wyciągnąć łup.

          • 6 0

          • Robisz przelew, ściągasz potwierdzenie tego przelewu i wysyłasz kontrahentowi. Kontrahent wysyła ci towar, a ty cofasz przelew i masz i towar, i pieniądze. Ale jest jakiś bank, który wstrzymuje na chwilę przelewy i możesz je jeszcze cofnąć. Może to działa tylko w weekendy lub w nocy przed pierwszą sesją. Nie pamiętam, który to bank, ale się z tym spotkałem. Dobrym pomysłem byłoby wstrzymanie przelewów do kolejnej sesji. Złodziej musiałby robić operację chwilę przed sesją. Zawsze byłaby jakaś szansa.

            • 2 1

        • wszystko można cofnąć i załatwić (2)

          kwestia kto prosi i kto za tym kimś stoi.

          • 14 4

          • (1)

            Wiesz ile byłoby zamieszania i ile oszustw na puszczony i cofnięty przelew. Płacisz skarbówce, drukujesz potwierdzenie i cofasz przelew ;) Panie władzo, przecież mam potwierdzenie.

            • 2 1

            • a my nie mamy pieniedzy, prosze przyniesc potwierdzenie wydrukowane w banku z pieczatka i podpisem. nie pisz glupot.

              • 0 1

      • Bo złodzieje nie robią przelewów! Wypłacają natychmiast kasę BLIK'iem w bankomatach. (1)

        Dzięki temu nie da się niczego cofnąć ani ich namierzyć. Wypłaty BLIK'iem autoryzują na urządzeniu mobilnym. Mam nadzieję, że pomogłem.

        • 3 0

        • Nie jestem pewien ale chyba nie wypłacisz 8000 zł blikiem z bankomatu.

          • 0 1

    • technologia nie dla wszystkich (1)

      tak samo samochody nie powinny być dla wszystkich

      • 9 1

      • Dokładnie, miliardy osób używają smartfonów i komputerów przez wiele godzin dziennie, ale wcale używać ich nie umieją.

        • 4 0

    • Pierwsza zasada takich złodzieji

      Celowanie w głupiego klienta. Przecież mogli by zrobić stronę 100 procent identyczną jak Banku, nie robić tych wszystkich błędów w tłumaczeniach itp. ale nie o to tu chodzi. Chodzi o złapanie głupiego, bo głupiego nie ma co się bać, bo nie ogarnie zgłoszenia do prokuratury. Oszuści celowo się nie starają, bo kumata osoba na drugiej linii mogła by rozmawiać już z policją i przeciągać rozmowę do jej namierzenia. Taka jest rzeczywistość. A nasz poszkodowana jak dziecko, obwinia innych o swój błąd. To wina Banku że ona dała się okraść... Nie, to jest tylko jej wina, do tego nawet nie wie że na każdym kroku banki ostrzegają przed oszustwem. Sto procent że ma na skrzynce wiadomości ma ostrzeżenie od Banku lub kilka. Po zalogowaniu się też jej wyskakują komunikaty. Ale jak mówiłem, w takich celują.

      • 0 0

  • tarcza (3)

    Zasada 1. Nigdy nie instaluj oprogramowania bankowego, lub każdego innego z nieautoryzowanej strony.

    • 61 3

    • zasada 2 (2)

      jak ktoś dzwoni i mowi że jest z banku i ma super pilną sprawę (np. włamanie na konto) to się rozłącz i oddzwoń na infolinię banku (pewny numer tj. taki, który będzie na stronie internetowej lub dokumentach z banku). Przy rzeczywistym włamaniu każdy konsultant zobaczy tę informację przy informacjach o twoim koncie.

      • 22 0

      • zasada 3

        Płać gotówką, póki ją jeszcze mamy. Smartphon to wymysł kapitalizmu na zgubę proletariatu.

        • 5 2

      • tjaaa oddzwoń na nr banku ... i czekaj pół godziny na połączenie

        - tak to tylko w Polsce mają.
        np. w banku oPiSowo czysto polskim - oczekuje kilkunastu klientów 8-okienek - ale czynne tylko 2 !!!
        albo chcesz wypłacić kilkanaście tys i pani z banku robi się problem! ... o czym z pełną pretensją MUSI cię poinformować !!!.

        • 1 0

  • czemu bank nie informuje o przypadkach takich oszustw, a zamiast tego za każdym razem dowiaduję się, że mogę wziąć pożyczkę ? (5)

    Jak to czemu ?
    Temu, że bank nie jest po to, żeby komuś robić dobrze, tylko po to, żeby sobie robić dobrze.
    I nie zawracaj głowy :)

    • 54 19

    • ale to bzdura, przecież informują i to dość często

      • 13 2

    • Do mnie mój bank kilka razy w miesiącu przysyła wiadomości aby uważać na oszustów podszywających się pod bank i żeby być ostrożnym.

      • 12 1

    • Informuje cały czas. (1)

      Masz na stronie każdego banku ( jak się logujesz) czerwone ostrzeżenie o oszustach.

      • 3 0

      • dali takie czerwone ostrzeżenie i zamiast usprawnić system autoryzacji - umyli ręce

        no szacun!

        • 0 0

    • Sprawdź pocztę

      Plus zaloguje się do banku. Będziesz miał pełno taki powiadomień, ale żadnego z nich nie czytasz jak widać po tym co piszesz

      • 0 0

  • Chętnie przyjmę od naiwnych i głupków sporą sumkę pieniędzy - propozycje proszę kierować do ...... ale można inaczej. (2)

    Jest jeszcze jeden sposób na wyciąganie kaski. Oszust dzwoni z Afryki lub innego zapomnianego przez Boga miejsca na ziemi i po 2 sygnałach się rozłącza licząc na to że oddzwonimy - koszt takiego połączenia jest gigantyczny. Kolejny sposób jest na pocztę głosową - nigdy nie nagrywajcie się na pocztę na nieznajomy numer telefonu. Miłego dzionka :)

    • 54 5

    • Zasada jest prosta. Jak ktoś do ciebie dzwoni lub przychodzi ze "świetnym interesem", to interes taki jest, ale nie dla ciebie. Zmieniło się tylko medium, zamiast Cygana z pierścionkiem jest oszust z telefonem.

      • 19 0

    • hahah dokladnie ja taki niebede chetnie zorganizuje szkolenie dla głupków by sie uchronili przed własna głupota :)

      naturalnie nie za darmo za 500zł za 3 godziny to tanio w porównaniu ile tysiecy moga stracic.!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane