• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka ostrzega: dałam się nabrać jak dziecko

Milena
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł. Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł.

Kobieta samotnie wychowująca niepełnosprawną córkę padła ofiarą oszustów podszywających się pod konsultantów z jej banku. Straciła 8 tys. zł, które - jak mniema - są nie do odzyskania. Nasza czytelniczka swoją historią chce ostrzec innych przed podobnymi sytuacjami.



Oto jej list:

Prośba o ostrzeżenie innych osób przed oszustwem. Piszę do państwa jeszcze pod wpływem dużych emocji. 7 grudnia zostałam ofiarą cyberoszustów. Myślałam, że mnie ten problem nie dotyczy, jednak dałam się nabrać jak dziecko. Jak to wyglądało?

Najpierw dzwoni bot, potem konsultant oszust



Gdy dzwoni nieznany numer:

Dzwoni telefon z Warszawy, w słuchawce słyszę "bota", że jest próba włamania na moje konto z Bełchatowa, jeżeli to ty, powiedź "tak", jeżeli nie - odpowiedz "nie". Oczywiście pomyślałam sobie, że to nie o mnie chodzi i się rozłączyłam.

Czytaj też:Gdy dzwoni pan z banku i prosi o hasło...

Po chwili dzwoni konsultant z mojego banku. Pan się przedstawia, mówi, że rozmowa jest nagrywana. Wie, jak się nazywam, i mówi, że już wiedzą, kto chciał mi się włamać na konto i zawiadomią policję.

A potem prosi już tylko o dwie rzeczy, o zmianę hasła do logowania i pobranie aplikacji, żeby mogli sprawdzić, skąd się wziął wyciek danych z mojego telefonu i czy nie mam na nim wirusów.

Znikają pieniądze, dzwonię do banku z drugiego telefonu



Rozmowa trochę trwa, a ja widzę, że pieniądze znikają z konta.

Z drugiego telefonu zaczynam dzwonić na infolinię banku, jednak linia jest zajęta, słyszę komunikat "zadzwoń później", bo jest dużo osób na linii. Po 20 minutach udaje mi się.

Pana z infolinii proszę o sprawdzenie rozmowy z poprzednim konsultantem, bo już mam niemal pewność, że to jest oszust. Prawdziwy konsultant każe mi wyłączyć telefon, blokuje moje konto i kartę, mówi, że mam jechać na policję.

Pytam, czy może zablokować transakcje, które wyszły niedawno. Niestety, nie ma takiej możliwości.

Od razu jadę na policję, oczywiście dowiaduję się, że się nie odbiera takich telefonów.

Utrzymujemy się z zasiłku i alimentów



Następnego dnia złożyłam reklamację na te przelewy w banku razem z protokołem policji. Jednak z tym problemem zostałam sama, bo każdy mówił, że to moja wina.

Wiem, że to moja wina, tylko czemu bank nie informuje o przypadkach takich oszustw, a zamiast tego za każdym razem dostaję powiadomienia, że mogę wziąć pożyczkę?

Zobacz też: Straciła 100 tys. zł, nabrała się na "spoofing"

Dałam się nabrać, ale też szybko zrobiłam wszystko, żeby to odkręcić. Czemu na infolinii nie mogli cofnąć chwilę wcześniej puszczonego przelewu? Czemu gdy przelewam pieniądze na rachunki, to są one księgowane po godz. 12 czy 15 następnego dnia, a tu nic nie dało się zrobić?

Straciłam 8 tys. zł i są pewnie nie do odzyskania. Sama wychowuję niepełnosprawną córkę, więc wartość tych pieniędzy jest dla nas bardzo duża, bo utrzymujemy się z zasiłku pielęgnacyjnego i alimentów na córkę, która potrzebuje lekarstw i monitoringu 24 godziny na dobę.
Milena

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (391) ponad 20 zablokowanych

  • do przelewu jest potrzebna autoryzacja kodem (6)

    czy ten kod autoryzacyjny przyszedł na nr tel tej Pani ?? i podała go złodziejom, żeby te przelewy robili ??

    • 8 1

    • pewnie tak, tylko o tym już nie napisano

      • 1 0

    • Nie potrzeba kodu (4)

      Nie potrzeba kodu, jeśli mamy autoryzacje mobilną przez aplikacje.

      • 4 0

      • Bank od dawna przy każdym logowaniu wciska mi tę aplikację. (3)

        A ja olewam :)

        • 4 0

        • Ja też - nie płacę kartą ani telefonem (2)

          tym bardziej blikiem - bzikiem

          • 6 0

          • Czyli jesteś jeszcze łatwiejszym celem, bo ewidentnie widać, że nie znasz technologii.

            • 3 3

          • To słabo

            Blik jest najbezpieczniejszą metodą płatności. Nigdzie się nie logujesz, niczego nie podajesz, niczego Co nie zeskanują i nie zabiorą. Kto raz coś kupił w necie BLIKiem już nigdy inaczej zakupów robić nie będzie

            • 0 0

  • W clubach cocomo w calej polsce co noc kogos okradaja na 100 tys i wiecej pieniedzy i wedlug id.. z policji to nie przestepstwo (1)

    • 8 0

    • Tam drinki są po 10tys. za sztukę. Każdy to wie, ale jak się ma ochotę zabawiać z dziewczynkami pod okiem gangusów to taki jest finał.

      • 2 0

  • (1)

    Jak to banki nie informują o takich oszustach? Ja przynajmniej co 2tyg dostaje taką informację xD

    • 9 1

    • racja i jeszcze tysiące artykułów choćby na tym portalu

      • 3 0

  • Naiwnych nie sieja sami sie rodza ich zawsze bedzie pełno identycznie jak oszustów nanich zarabiajacych. (1)

    Jest coraz wiecej mozliwosci zabezpecznia sie przed własna głupota ,tylko chodzi oto ze przewaznie taki dzbanek twierdzi ze nim nie jest swiadczą o tym wyborcy POKOzycji :)

    • 5 13

    • Ty od Mejzy czy od pani premierowej?

      • 3 0

  • Kolejna kobitka oszukana, coś musi być na rzeczy .

    • 3 2

  • współczucie i rada

    Po pierwsze współczuję.
    Po drugie rada dla wszystkich, telefon z banku czy z policji o tym że jest próba okradzenia konta to zawsze oszustwo. Banki ponoszą odpowiedzialność za wyłudzenia bez, świadomego, czy niewiadomego udziału klienta. Każdą taką rozmowę należy natychmiast rozłączać i infomowac policję i macierzysty bank

    • 9 0

  • Halo ? Kolega własnie włamał sie na pani konto jak pani mi poda hasło i login to przekonam zeby kolega z konta pobrał tylko

    zeby kolega z konta pobrał tylko 500zł :)

    • 8 2

  • jak widze ze to zagranica to WAŁ na 99% i ollefam tel. (2)

    Nie trawie złodziei - wszystkich bym pod.......................wiadomo.do kopalni na zawsze.

    • 6 0

    • a niby dlaczego zagranica? dzwonią z wielu krajwych (1)

      mało tego mogą podszywać się i na wyświetlaczy będzie że dzwoni bank

      • 0 0

      • ze wschodnim akcentem zawsze mówią

        • 0 0

  • oszustwa na telefon

    W ciągu jednego dnia miałem 14 prób połączenia z moim numerem z różnych numerów. Nie odbierałem ich ,tylko za 15 razem w bardzo wulgarny sposób powiedziałem jej co o niej myślę/to była jakaś naciągaczka/ i mam spokój.

    • 3 0

  • pytanie skąd wiedzieli imię i nazwisko i jaki bank (2)

    to nie jest powiedziane w tekście ale na 100% jestem pewien że ta Pani sama to podała oszustom

    • 12 2

    • (1)

      Mało to wycieków danych? Sklep morele net, mówi to coś? Toż tam w swiat poszło wszystko łącznie z informacjami kredytowymi.

      • 2 2

      • Ostatnio włam do Mediamarkt.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane