• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka ostrzega: dałam się nabrać jak dziecko

Milena
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł. Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł.

Kobieta samotnie wychowująca niepełnosprawną córkę padła ofiarą oszustów podszywających się pod konsultantów z jej banku. Straciła 8 tys. zł, które - jak mniema - są nie do odzyskania. Nasza czytelniczka swoją historią chce ostrzec innych przed podobnymi sytuacjami.



Oto jej list:

Prośba o ostrzeżenie innych osób przed oszustwem. Piszę do państwa jeszcze pod wpływem dużych emocji. 7 grudnia zostałam ofiarą cyberoszustów. Myślałam, że mnie ten problem nie dotyczy, jednak dałam się nabrać jak dziecko. Jak to wyglądało?

Najpierw dzwoni bot, potem konsultant oszust



Gdy dzwoni nieznany numer:

Dzwoni telefon z Warszawy, w słuchawce słyszę "bota", że jest próba włamania na moje konto z Bełchatowa, jeżeli to ty, powiedź "tak", jeżeli nie - odpowiedz "nie". Oczywiście pomyślałam sobie, że to nie o mnie chodzi i się rozłączyłam.

Czytaj też:Gdy dzwoni pan z banku i prosi o hasło...

Po chwili dzwoni konsultant z mojego banku. Pan się przedstawia, mówi, że rozmowa jest nagrywana. Wie, jak się nazywam, i mówi, że już wiedzą, kto chciał mi się włamać na konto i zawiadomią policję.

A potem prosi już tylko o dwie rzeczy, o zmianę hasła do logowania i pobranie aplikacji, żeby mogli sprawdzić, skąd się wziął wyciek danych z mojego telefonu i czy nie mam na nim wirusów.

Znikają pieniądze, dzwonię do banku z drugiego telefonu



Rozmowa trochę trwa, a ja widzę, że pieniądze znikają z konta.

Z drugiego telefonu zaczynam dzwonić na infolinię banku, jednak linia jest zajęta, słyszę komunikat "zadzwoń później", bo jest dużo osób na linii. Po 20 minutach udaje mi się.

Pana z infolinii proszę o sprawdzenie rozmowy z poprzednim konsultantem, bo już mam niemal pewność, że to jest oszust. Prawdziwy konsultant każe mi wyłączyć telefon, blokuje moje konto i kartę, mówi, że mam jechać na policję.

Pytam, czy może zablokować transakcje, które wyszły niedawno. Niestety, nie ma takiej możliwości.

Od razu jadę na policję, oczywiście dowiaduję się, że się nie odbiera takich telefonów.

Utrzymujemy się z zasiłku i alimentów



Następnego dnia złożyłam reklamację na te przelewy w banku razem z protokołem policji. Jednak z tym problemem zostałam sama, bo każdy mówił, że to moja wina.

Wiem, że to moja wina, tylko czemu bank nie informuje o przypadkach takich oszustw, a zamiast tego za każdym razem dostaję powiadomienia, że mogę wziąć pożyczkę?

Zobacz też: Straciła 100 tys. zł, nabrała się na "spoofing"

Dałam się nabrać, ale też szybko zrobiłam wszystko, żeby to odkręcić. Czemu na infolinii nie mogli cofnąć chwilę wcześniej puszczonego przelewu? Czemu gdy przelewam pieniądze na rachunki, to są one księgowane po godz. 12 czy 15 następnego dnia, a tu nic nie dało się zrobić?

Straciłam 8 tys. zł i są pewnie nie do odzyskania. Sama wychowuję niepełnosprawną córkę, więc wartość tych pieniędzy jest dla nas bardzo duża, bo utrzymujemy się z zasiłku pielęgnacyjnego i alimentów na córkę, która potrzebuje lekarstw i monitoringu 24 godziny na dobę.
Milena

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (391) ponad 20 zablokowanych

  • Ale chyba nie trzeba tej pani powtarzać, jak bardzo skrewiła...

    Ona to już doskonale wie i zapamięta na całe życie.

    Bardzo Pani współczuję.

    • 4 2

  • Współczuję. (3)

    Ciekawe, jaki to bank?

    • 2 5

    • A co za różnica?

      • 5 0

    • Na pewno nie mbank. Bo jak oni dzwonią to (1)

      weryfikacja konsultanta przychodzi jako powidomienie w aplikacji w trakcie rozmowy - a takiego włamu byle siurki nie zrobią.

      • 1 0

      • millennium tez raczej nie

        Bo wprowadzili dodatkowe weryfikacje do zmiany limitu wyplat blikiem

        • 0 0

  • (1)

    Po pierwsze bank informuję żeby uważać, ile razy było to już opisywane... bu drugie, fakt że banki nie potrafią cofnąć tych przelewów też powinno podpadać pod paragraf...

    • 11 3

    • Czemu banki nie potrafią cofnąć, a to dobre. Jak ja uwielbiam jak laicy się wypowiadają w temacie o którym nie mają zielonego pojęcia. Cofnąć to ty możesz się w czasie ewentualnie.

      • 3 1

  • ja mam dwie karty jedną dla znajomych zapisanych i nie odbieram tgz nieznanych numerów

    • 1 1

  • (1)

    Szkoda mi jej. Dla wielu z nas taka łatwowiernosc moze byc niewyobrażalna, ale wystarczy nieco empatii. Osoba samotnie wychowująca niepelnosprawne dziecko jest po prostu przemęczona i zestresowana - wiadomo, jak w tym kraju zyje sie np. na wozku inwalidzkim, albo jak wygląda uzeranie sie z lekarzami i tak dalej - i zwyczajnie moze nie starczyc juz w glowie miejsca na czujność i roztropność w niektorych sprawach. Owszem popelnila bląd, ale kierowanie w jej strone wyzwisk czy gardzenie takimi ludzmi swiadczy o ogromnym braku empatii. Gdyby wszyscy ludzie byli zaradni, to nie bylby w ogole potrzebny taki twór jak państwo, który w swej naturze jest przecież opiekunczy. Zachowajcie trochę litości dla najslabszych ogniw, jak już musicie wylewać jad to wylejcie go na tych oszustów, a nie na ich ofiarę... nawet osoby waszym zdaniem "glupie" mają prawo do godnego zycia, wolnego od nękania przez naciągaczy. Przecież z dzisiejszą technologią ustalenie gdzie jest "centrala" operacyjna tych oszustw powinno zająć max tydzien, dlaczego nikt z tym nic nie robi...

    • 16 3

    • W końcu jakiś mądry głos! Mam dokładnie takie same odczucia.

      • 6 2

  • Są ostrzeżenia od strony banku

    Wystarczy wejść na koncie bankowym w zakładkę wiadomości. W tygodniu dostaje od swojego banku dwie lub więcej wiadomości z ostrzeżeniem przed oszustami. Tylko kto sprawdza te wiadomości...

    • 6 1

  • Tak naprawde ta przestroga jest bezwartościowa bo ona nie podała dlaczego ja okradli.A okradli bo zainstalowała aplikacje którą

    Przez sama rozmowę nie mogli jej okraść chyba ze podała im login i hasło a to tez teraz nie wystarczy,każdy bank ma obowiazek obecnie głebokie uwierzytelnianie to jest przepis unijny i potrzebny jest jeszcze 3 punk identyfikacji.
    Dlatego naiwniaków najłatwiej oszukac na aplikacje podaje sie im linka w sms i z niego instalują fałszywą aplikacje .

    • 5 0

  • Dobre (4)

    Utrzymuje się z zasiłku i alimentów
    Ciekawe skąd sześć tysi na rachunku

    • 11 9

    • 8 :) może ma dużo alimentów :)

      • 2 2

    • Dokładnie

      Też mnie to dziwi

      • 1 2

    • Alimenty od męża byłego. ;-)

      • 1 2

    • Jednak cebulak to cebulak. Rosyjskie zabory zrobily swoje

      • 4 2

  • Pani powinna zaskarżyć nie bank a dostawcę sieci komórkowej za umożliwienie oszustom podszywanie się. (1)

    Gdy się ureguluje kwestię możliwości podszywania się, wtedy ten sposób oszustwa przestanie istnieć.

    • 4 1

    • dzwonia z internetu dowolny nr mogą ustawić

      • 0 0

  • Przynajmniej sama sie przyznała do głupoty,ale dlaczego teraz niema chętnych by jej pomóc i finansowo wesprzeć! (1)

    Gdzie sa teraz te zatroskane krzykacze gdy chodzi o muzułmanów na Białoruskiej granicy .
    Polakami sie nie przejmuja maja ich gdzies ale gdy chodzi o emingrantów z afryki to nawet zrobią ustawki jak Ochojska.
    Ostatnio była zorganizowana zbiórka pieniędzy na pomoc rodzinie zaginionego bogatego lekarza .Ale na biedaków to juz niema zbiórki co?

    • 7 5

    • Leczysz się jakoś, czy pozwalasz chorobie rozwijać się?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane