• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka ostrzega: dałam się nabrać jak dziecko

Milena
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł. Telefon z infolinii banku okazał się próbą oszustwa. Nasza czytelniczka zbyt późno się zorientowała i straciła 8 tys. zł.

Kobieta samotnie wychowująca niepełnosprawną córkę padła ofiarą oszustów podszywających się pod konsultantów z jej banku. Straciła 8 tys. zł, które - jak mniema - są nie do odzyskania. Nasza czytelniczka swoją historią chce ostrzec innych przed podobnymi sytuacjami.



Oto jej list:

Prośba o ostrzeżenie innych osób przed oszustwem. Piszę do państwa jeszcze pod wpływem dużych emocji. 7 grudnia zostałam ofiarą cyberoszustów. Myślałam, że mnie ten problem nie dotyczy, jednak dałam się nabrać jak dziecko. Jak to wyglądało?

Najpierw dzwoni bot, potem konsultant oszust



Gdy dzwoni nieznany numer:

Dzwoni telefon z Warszawy, w słuchawce słyszę "bota", że jest próba włamania na moje konto z Bełchatowa, jeżeli to ty, powiedź "tak", jeżeli nie - odpowiedz "nie". Oczywiście pomyślałam sobie, że to nie o mnie chodzi i się rozłączyłam.

Czytaj też:Gdy dzwoni pan z banku i prosi o hasło...

Po chwili dzwoni konsultant z mojego banku. Pan się przedstawia, mówi, że rozmowa jest nagrywana. Wie, jak się nazywam, i mówi, że już wiedzą, kto chciał mi się włamać na konto i zawiadomią policję.

A potem prosi już tylko o dwie rzeczy, o zmianę hasła do logowania i pobranie aplikacji, żeby mogli sprawdzić, skąd się wziął wyciek danych z mojego telefonu i czy nie mam na nim wirusów.

Znikają pieniądze, dzwonię do banku z drugiego telefonu



Rozmowa trochę trwa, a ja widzę, że pieniądze znikają z konta.

Z drugiego telefonu zaczynam dzwonić na infolinię banku, jednak linia jest zajęta, słyszę komunikat "zadzwoń później", bo jest dużo osób na linii. Po 20 minutach udaje mi się.

Pana z infolinii proszę o sprawdzenie rozmowy z poprzednim konsultantem, bo już mam niemal pewność, że to jest oszust. Prawdziwy konsultant każe mi wyłączyć telefon, blokuje moje konto i kartę, mówi, że mam jechać na policję.

Pytam, czy może zablokować transakcje, które wyszły niedawno. Niestety, nie ma takiej możliwości.

Od razu jadę na policję, oczywiście dowiaduję się, że się nie odbiera takich telefonów.

Utrzymujemy się z zasiłku i alimentów



Następnego dnia złożyłam reklamację na te przelewy w banku razem z protokołem policji. Jednak z tym problemem zostałam sama, bo każdy mówił, że to moja wina.

Wiem, że to moja wina, tylko czemu bank nie informuje o przypadkach takich oszustw, a zamiast tego za każdym razem dostaję powiadomienia, że mogę wziąć pożyczkę?

Zobacz też: Straciła 100 tys. zł, nabrała się na "spoofing"

Dałam się nabrać, ale też szybko zrobiłam wszystko, żeby to odkręcić. Czemu na infolinii nie mogli cofnąć chwilę wcześniej puszczonego przelewu? Czemu gdy przelewam pieniądze na rachunki, to są one księgowane po godz. 12 czy 15 następnego dnia, a tu nic nie dało się zrobić?

Straciłam 8 tys. zł i są pewnie nie do odzyskania. Sama wychowuję niepełnosprawną córkę, więc wartość tych pieniędzy jest dla nas bardzo duża, bo utrzymujemy się z zasiłku pielęgnacyjnego i alimentów na córkę, która potrzebuje lekarstw i monitoringu 24 godziny na dobę.
Milena

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (391) ponad 20 zablokowanych

  • Wiem że to co napiszę będzie dość niepopularne. Mam pewien obraz z branzy gsm ktory jasno pokazuje że ludzie sami bardzo chętnie podają nr karty i kod cvv , lub tez wpisuja byle gdzie loginy/hasla ktore najczesciej maja ustawione do praktycznie każdej strony/usługi. Nie jest mi ich żal bo jesli pytam po co pani sciagnela aplikacje DHL skoro nie czeka pani na paczke , to odpowiada z podnieceniem ze moze ktos jej cos niespodziewanie wyslal. Niespodziewanie to właśnie wyczyscili pani konto ;) Jesli nie umiem prowadzić maszyny jaka jest samolot , to do niej nie wsiadam i nie pytam potem na około jak sie lata. Nie umiesz korzystać ze smartfona to go nie używaj - lub najpierw sie doedukuj. W znakomitej większosci przypadków ludzie robią to z własnej głupoty, niewiedzy, "zaspany byłem " , " ja to sie nie znam ". Tłumaczenie 12letniego dziecka.

    • 10 3

  • Szkoda że ta pani nie podała jeszcze nr PIN do karty (3)

    Jak dzwonię do banku - nigdy bank do mnie - to moje dane są weryfikowane do numeru majtek włącznie.
    Ale jak ktoś lubi gadać przez telefon i odbiera wszystkie połączenia - to tak ma

    • 10 6

    • (1)

      Przestań trollować bank nie raz i dwa dzwoni do klienta z nowymi ofertami ! Tylko trzeba wiedzieć że nigdy nie prosi o dane poufne .

      • 2 3

      • tak pajacyku - do ciebie pewno co chwila dzwonią banki z Seszeli, Kajmanów, San Escobar i o nic nie proszą...

        • 1 4

    • Podała coś lepszego niż pin. Złodzieje, dzięki wyłudzonym danym autoryzowali swoje urządzenie mobilne

      Przelewy i wypłaty w bankomatach autoryzują od tej chwili swoim telefonem.

      • 3 0

  • dziwne... a skąd wiedzą kto w jakim banku ma konto... czyzby banki handlowały naszymi nr tel ? (1)

    • 7 2

    • To pomyśl ile razy podawałeś swoje dane w jakimś durnym konkursie. W dzisiejszych czasach nie trzeba być detektywem. Ludzie dają sami dane jak na tacy.

      • 1 0

  • za głupotę niestety się płaci. Banki co chiwla wysyłają komunikaty że konsultanci nigdy nie proszą o hasła ani instalowanie jakiegoś oprogramowania.

    • 11 2

  • (12)

    Aż dziw bierze, że ktokolwiek w 2021 roku nabiera się na takie praktyki. Żenada. Jak widać niektórzy oprócz tego, że nie powinni mieć prawa głosu w wyborach, to jeszcze nie powinni mieć dostępu elektronicznego do banku.

    • 77 227

    • Co gorsza są ludzie, który jeszcze czytają o takich rzeczach i nadal nie wyciągają wniosków albo nie potrafią zrozumieć prostego mechanizmu działania przestępców!

      • 19 6

    • (2)

      Jeżeli masz te jedyne uciułane 10k i ktoś dzwoni że ktoś inny chce ci je ukraść to nie zrobisz wszystkiego żeby te pieniądze uchronić ? Każdy uczciwy człowiek zakłada ktoś kto dzwoni z taką informacją chce ci pomóc tu działają emocje i strach. System jest źle zabezpieczony , kiedy cały czas na koncie jest minimalny ruch i nagle zaczynają się dziwne ruchy bank powinien być czujny

      • 22 15

      • a od kiedy autoryzowany przelew to dziwne ruchy? (1)

        • 12 0

        • jeżeli wpłacam i wypłacam co jakiś czas 200 -300 zł i raptem jest ruch na 10 tys to ja bracownik banku znający metody wyłudzeń bym sprawdził

          • 2 1

    • Niestety ale to smutna prawda (3)

      Są ludzie naiwni albo zwyczajnie za głupi aby od nich zależały ważne sprawy. Dzięki temu od 7 lat rządzi nami parada oszustów i zlodziei

      • 20 14

      • Obudziłeś sie ze spiączki? (1)

        PO już nie rządzi.

        • 1 12

        • Niestety ale nie rzadzi, teraz rządzą złodzieje i przestępcy z twojej sekty

          • 5 1

      • Każdy kto wydaje taki osąd sam wydaje na siebie wyrok. Nie sądzcie abyście nie byli sądzeni.

        • 2 0

    • Jeśli się dziwisz, to znaczy, że sam możesz być ofiarą

      Na tym polega manipulacja i socjotechniki, że nawet nie wiesz, kiedy ktoś Cię urabia.

      Najpierw się śmiejecie ze starszych osób, wyrzucających 100 tys. przez okno policjantowi, a potem młodzi, lekko po 30stce sami przelewają temu samemu policjantowi kase na konto xD

      • 25 3

    • Ludzie są infantylnie naiwni

      Posłuchaj historii "aktywistek" z granicy jak to migranci zrobili pieszo z kotem 5000km w 3 dni, albo o innym który 6 nocy pływał w rzece...

      • 4 2

    • Trzeba być niesamowicie cynicznym żeby tak odpowiadać kobiecie która ma tak trudną sytuację.Pani postąpiła bardzo szlachetnie pisząc o tym zdarzeniu .Zrobiła to aby przestrzec innych . To jest prawdziwa postawa obywatelska.

      • 10 0

    • PAnie kierowco Porsche

      ... o ile nie jest to syrenka... Ciekaw jestem jak Ty byś reagował zaskoczony takim telefonem w danej chwili zabiegany, zalatany przed świętami itp... odrobinkę empatii...

      • 2 0

  • Przepraszam, oczy mnie bolą jak to czytam. (2)

    Nie wiem co trzeba mieć w głowie, żeby klikać w jakieś linki, ściągać aplikacje, słuchać głosu ze słuchawki i wykonywać polecenia. Przecież to już nawet nie jest śmieszne. To świadczy o zidioceniu społeczeństwa.

    • 19 6

    • (1)

      samotna matka wychowujaca niepelnosprawne dziecko ma troche inne zmartwienia na codzien i inaczej priorytetyzuje niektore sprawy w glowie zeby wszystko ogarnąc. owszem popelnila bląd ale nazywanie jej i**otka jest bezczelne, przemęczeni i wiecznie zestresowani ludzie mają prawo byc latwowierni.

      • 4 4

      • Proszę się nie kompromitować

        Każdy z nas ma jakieś problemy. Uważam, że ochydnym jest stosowanie takiego argumentu. Zaraz następny/a napisze do redakcji, że stopy procentowe podnieśli, budżet się nie spina, a w związku z tym dał/a się oszukać, bo był/a przemęczon/a nadgodzinami i łatwowierny/a.

        • 3 1

  • Zbiórka pieniędzy, plissss (4)

    Wiem, że niektórzy powiedzą że Pani sama sobie winna bo trąbią o podobnych oszustwach w mediach ale każdy z nas może mieć gorszy dzień, pogoda teraz nie sprzyja, wiem są osoby słabsze nie obrażając Pani ale sama mam nieraz problemy z koncentracją gdy za oknem taka pogoda, może ze względu na trudną sytuację rodzinną zróbmy zbiórkę pieniędzy dla tej Pani, plissss zaraz święta nie zostawiajmy jej z tym :)
    Dobro wraca!

    • 9 11

    • Do głupoty się nie dorzucam!

      • 3 3

    • Zrzutka .pl

      A skąd wiesz że to prawda ! A nie znowu artykulik walnięty przez Trójmiasto żeby czytalnosc była ! Zakazie otwarcie strony Trójmiasto dostaje kasę ! A jeżeli chcemy pomóc to ta pani powinna zgłosić to na zrzutka .pl i opisać tę nieszczęśliwą sytuację . Napewno ludzie pomogą .tak jak ostatnio na zaginionego lekarza .

      • 5 1

    • Dla staruszek, które dały się oszukać, też zrobisz zbiórki pieniędzy? Za głupotę się płaci.

      • 3 2

    • Bez przesady.

      • 3 1

  • "Czemu na infolinii nie mogli cofnąć chwilę wcześniej puszczonego przelewu? Czemu gdy przelewam pieniądze na rachunki, to są one księgowane po godz. 12 czy 15 następnego dnia, a tu nic nie dało się zrobić?" - Odpowiadam: Nie mogą cofnąć gdyż złodzieje wypłacają je natychmiast BLIK'iem z bankomatów a nie robią przelewy. Nie ma za co.

    • 6 4

  • Swego czasu widziałem jak w markecie grupka romów robiła szybkie zakupy na jedną kartę

    Płacąc oczywiście zbliżeniowo - wyłoili kogoś na dobre 300 ojro...

    • 2 1

  • Utrzymuje się z zasiłków no ładnie

    Ja pracuję i nie mam takiej kasy na koncie

    • 10 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane