• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik pyta o przejście na zakręcie. Urzędnicy: inaczej się nie dało

Maciej Korolczuk
14 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (208)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Przejście dla pieszych przy ul. Warszawskiej i Białostockiej powstało na łuku drogi, co zaniepokoiło okolicznych mieszkańców. Przejście dla pieszych przy ul. Warszawskiej i Białostockiej powstało na łuku drogi, co zaniepokoiło okolicznych mieszkańców.

Na ul. WarszawskiejMapka w pobliżu skrzyżowania z ul. Białostocką powstaje długo oczekiwane przez mieszkańców przejście dla pieszych, które ułatwi poruszanie się dzieci do pobliskiej szkoły. Zaniepokojenie naszego czytelnika wzbudziło jednak samo położenie zebry, którą wyznaczono na... łuku drogi, przez co piesi są przez kierowców słabo widoczni. Urzędnicy zapewniają, że przejście jest bezpieczne, a jego lokalizacja jest wymuszona warunkami terenowymi.



Przejście na zakręcie:

Pan Tomasz mieszka na Ujeścisku, w pobliżu ul. Warszawskiej. Jego syn chodzi do pobliskiej szkoły i dotychczas przekraczał ruchliwą jezdnię w miejscu, gdzie brakowało przejścia dla pieszych. Niedawno, gdy nasz czytelnik dowiedział się o planowanej budowie zebry, ucieszył się, że w końcu będzie bezpieczniej. Entuzjazm szybko jednak opadł, gdy okazało się, że przejście powstaje... na zakręcie.

- Na to przejście wszyscy czekali - mówi pan Tomasz. - Zebra skróci dzieciakom drogę do szkoły. Niestety ktoś wpadł na pomysł, żeby zrobić je na samym zakręcie. Przez to, gdy jedzie się autem, nie widać tam pieszego ani z jednej, ani z drugiej strony.

Urzędnicy: będzie dodatkowe oznakowanie i oświetlenie



Wątpliwości naszego czytelnika przekazaliśmy Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni, który realizuje inwestycję. Przejście powstaje bowiem w ramach tzw. umowy szesnastkowej, a więc przy wsparciu finansowym prywatnego inwestora w ramach innej inwestycji. Zadanie obejmuje budowę odcinka ul. Białostockiej oraz budowę odcinka chodnika wraz z przejściem dla pieszych przez ul. Warszawską.

- Pas drogowy ul. Warszawskiej jest na tym odcinku bardzo wąski - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Po obu stronach znajdują się ogrodzenia posesji prywatnych oraz duże różnice terenowe m.in. skarpa.
- Przejście było potrzebne, ale powstało w niebezpiecznym miejscu - uważa nasz czytelnik. Miasto zapewnia, że nowa zebra powstała przy ograniczonych warunkach terenowych. - Przejście było potrzebne, ale powstało w niebezpiecznym miejscu - uważa nasz czytelnik. Miasto zapewnia, że nowa zebra powstała przy ograniczonych warunkach terenowych.
Mając na uwadze wspomniane ograniczenia urzędnicy przewidzieli w tym miejscu dodatkowe oznakowanie oraz oświetlenie przejścia.

- W celu poprawy widoczności przejścia i bezpieczeństwa pieszych zastosowane zostaną w tej lokalizacji aktywne znaki D-6 "przejście dla pieszych" oraz dedykowane przejściom oświetlenie drogowe. Dodatkowo, uprzedzająco ustawiony zostanie aktywny znak D-6 "przejście dla pieszych" na relacji od ul. Lubelskiej - czyli tam, gdzie widoczność jest ograniczona - dodaje Kiljan.
Jak tłumaczy, w pracy nad projektem brano pod uwagę kilka aspektów. To m.in. warunki terenowe, gdzie analiza technicznych możliwości przebudowy wykazały, że jest to jedyne miejsce dla przeprowadzenia ruchu pieszego. Urzędnicy brali też pod uwagę ruch pieszy, jaki będzie generowany przez nową inwestycję mieszkaniową oraz nowe połączenie z ciągiem pieszym i rowerowym wykonane wzdłuż torowiska tramwajowego wybudowanego w ramach Nowej Warszawskiej.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Przejście w tym miejscu i nowy chodnik był postulowany przez mieszkańców od kliku lat

    Widoczność jest tam OK, nie wiem ile by ktoś musiał tam pruć żeby go to przejście dla pieszych zaskoczyło...

    • 5 5

  • kiedyś na kursach prawa jazdy uczyli, że na łuku nie robi się przejścia. Czy już tego nie nauczają???

    • 5 1

  • niebezpieczne przejście

    tylko kierowca zrozumie, dlaczego przechodzenie pieszych na łuku jest chorym pomysłem - pieszy pokrywa się ze słupkiem samochodu , robi się taki martwy punkt , gdzie pieszy jest zupełnie niewidoczny dla kierowcy- bez względu na prędkość jazdy , pieszy będzie widoczny jak wyjdzie z tego punktu - czyli dopiero prawie pod kołami. Mamy na osiedlu taki zakręt gdzie piesi sobie skracają i jest tam mnóstwo takich sytuacji. Może projektują to ludzie bez wyobraźni , bez prawa jazdy, albo jeżdżący tylko jako pasażer.

    • 6 1

  • przejscie niezgodne z prawem (1)

    poniewaz nie wolno wyznaczac przejsc na łukach ani przed i za lukiem jezdni

    farmazony urzednicy opowiadaja że oznacza i oswietla przejscie które jest nie zgodne z prawem

    kto poniesie kare za wyznaczenie przejscia nie zgodnie z prawem i do tego w niebezpiecznym miejscu

    chwile trawalo zeby w google znaleźć ze nie mozna zrobić przejscia w tym miejscu a urzednicy nie potrafili tego zweryfikować .

    wyraznie zakaz jest na łukach drogi i w okolicach łuków drogi robic przejścia dla pieszych

    • 4 2

    • zgłoś do prokuratury

      • 0 0

  • żaden problem wystarczy postawic znak ograniczajacy predkosc i nformacyjny o przejsciu.

    • 2 2

  • ul. Warszawska (3)

    Kolejne światła na ciągle zakorkowanej ulicy Niestety wzdłuż ul. Warszawskiej powstają coraz to nowe osiedla, dzięki którym tworzone są nowe zjazdy na ulicę, a co za tym idzie większy ruch. Poza tym w planach jest budowa dużego centrum usługowego pomiędzy os. Słoneczne Wzgórza a zajezdnią przy pętli Ujeścisko. Jak ta ulica będzie w stanie przenieść tak ogromny ruch? Wielka szkoda, że zrezygnowano z planów budowy obok linii tramwajowej nowej jezdni dla ul. Warszawskiej na rzecz ciągu pieszo-rowerowego

    • 3 2

    • Nie samochodom w mieście (2)

      Jest tramwaj i co Ci chodzi?

      • 0 3

      • ul. Warszawska

        Chodzi o to, że jakby została wybudowana nowa jezdnia przy linii tramwajowej to ruch samochodowy zostałby rozłożony na nową oraz stara ul. Warszawską, a możliwe, że obecna ul. Warszawska starałby się drogą osiedlową

        • 0 0

      • Spróbuj dojechać z Jasienia do Gdańska Głównego transportem miejskim, zwłaszcza z osiedli położonych w połowie Jabłoniowej... Nie polecam samochodozy, całe życie tego unikałam, ale gdybym musiała codziennie do pracy jeździć tamże, to wybrałabym samochód, niestety.

        • 0 0

  • Jechałem ostatnio tamtędy i jak zobaczyłem, że zrobili tam teraz przejście (1)

    to gdybym nie trzymał kierownicy to złapałbym się za głowę. Mieszkałem na Ujeścisku kilka lat, dobrze znam tę okolicę - tam rzadko kto jeździ przepisowe 40 km/h (o ile nie stoi się w korku na tym odcinku Warszawskiej) - niech drogowcy wymyślą coś naprawdę skutecznego, by nie było to miejsce ciągłych potrąceń i kolizji. Inna sprawa, że ludzie pewnie będą po staremu przechodzić przez jezdnię na prostym odcinku koło zbiornika retencyjnego, zamiast ryzykować na tym łuku.

    • 6 2

    • Niestety, na tym łuku jest wyjście z paru osiedli = ludzie, dla których to przejście będzie najkrótsze, będą ryzykować, zamiast obchodzić kawał drogi.

      • 0 0

  • Przejście przy nowy osiedlu

    To przejście znajduje się bezpośrednio obok jedynego wyjazdu oraz wjazdu na nowo powstaje osiedle przez co ruch tam będzie ogromny

    • 2 0

  • skrzyżowanie PCK i Gdańskiej

    Kiedy wreszcie poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu PCK i Gdańskiej . LCCorp alias Develia kończy tam właśnie budowę osiedla , wcześniej powstał w pobliżu LIDL i biedronka i do dziś nie poprawiono tego skrzyżowania. Jest ono w układzie "mijankowym" (ulica PCK wpada w Gdańską przed światłami) jest tam tylko "malowanka" na drodze do której co drugi samochód się nie stosuje , podjeżdżając do świateł czym uniemożliwia wyjechanie z PCK w kierunku Nowego Portu a jeszcze przejście dla pieszych wymalowane na samym początku ulicy Łozy powoduje ,że nie da się z tej ulicy inaczej wyjechać niż stojąc na przejściu w kolizji z idącymi pieszymi. Za ten majstersztyk drogowy należy się naszym włodarzom "darwin dekady" ...

    • 3 0

  • Dlaczego w tym kraju niczego nie można zrobić dobrze albo chociaż normalnie (7)

    Przejście dla pieszych na zakręcie, zakręty-katapulty, wyprowadzanie przystanków z zatoczek na jezdnię - kraj absurdów. Szkoda tylko że te absurdy realizowane są za naszą kasę przez niekompetentnych urzędników (również opłacanych z naszej kasy)

    • 163 18

    • (3)

      Przed przejściem jest ograniczenie do 40 - nie ma problemu z zauważeniem pieszych i zatrzymaniem się, zakręt "katapulta" ma ograniczenie do 50, jadąc z tą prędkością nic Ci się nie stanie, wyprowadzenie przystanku - dobre rozwiązanie stosowane od wielu lat w Europie Zachodniej. Wystarczy myśleć i nie jeździć "szybko i bezpiecznie"...

      • 12 22

      • W krajach cywilizowanych infrastrukturę buduje się tak, żeby jak najwięcej wybaczała (2)

        Natomiast w polandii robi się fuszerę na gruby hajs, zleconą firmie szwagra, żeby potem stawiać milion ograniczeń prędkości i zrzucać winę na jednostki. No nie, nie tak się robi w Europie Zachodniej

        • 2 7

        • infrastruktura w dobrze zarządzanych miastach skłania kierowców do odpowiedzialnej jazdy (1)

          infrastruktura wybaczająca kierowcom lekceważenie limitów prędkości nie jest infrastrukturą przyjazną dla ruchu pieszych i rowerzystów. Całe szczęście w Gdańsku powstaje coraz więcej rozwiązań przyjaznych dla pieszych i innych niezmotoryzowanych.

          • 1 2

          • W jaki sposób opisywane rozwiązanie jest przyjazne dla pieszych? I w jaki sposób skłania do odpowiedzialnej jazdy? Trochę się zagalopowałeś. Jest zwyczajnie felerne. Dla wszystkich.

            • 2 1

    • "wystarczy jechać zgodnie z przepisami"

      • 9 10

    • No bez jaj ! ktoś musiał być bardzo "wczorajszy" lokalizując przejście w tym miejscu!!!!

      • 8 4

    • piszesz nieprawdę

      wiele rozwiązań zastosowanych ostatnio w Gdańsku podniosło komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Kierowcy sami najbardziej dbają o utrudnianie sobie możliwości jazdy.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane