• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?

Artur/czytelnik trojmiasto.pl
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM. Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM.

Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur



Czy modernizacja taboru zlikwiduje problem przepełnionych kolejek SKM?

Od lat jestem stałym klientem trójmiejskiej SKM. Wolę korzystać z kolejek niż z samochodu, ale brak reakcji spółki na tak oczywistą rzecz, jak przyjście zimy i zwiększenie liczby pasażerów, zaskakują mnie.

Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.

Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.

Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.

Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.

Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.

Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.

Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Artur/czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • WSZYSTKO W MODERNIZOWANYCH

    wszystko będzie w modernizowanych kolejkach tylko kiedy , a teraz albo sauna albo mróz i bilety coraz droższe

    • 17 0

  • Pozdrowienia dla Pana Głuszka :)

    • 6 5

  • a na innym portalu imć Głuszek wywnętrzniał się, ze startują w przetargach w Warszawie na dzierżawę taboru (swojego do Warszawy)

    czyli jak widać mają za dużo... ale nie dla nas! Te .... zamiast kupować nowe pociągi i powiększać ilość taboru, oni sobie jeszcze wypożyczają innym. KASA, KASA, KASA się tylko liczy!

    • 30 0

  • ja mam tylko jedną prosbe, zacznijcie grzac w koncu jak nalezy...na zewnątrz jest -10 stopni a w skm nie wiele wiecej ...dzis myslalam ze zamarzne jak jechalam poranna skm o 6 rano!!

    • 17 1

  • Częstotliwość kursowania jest jeszcze ważniejsza,

    gdyż to ona wpływa na elastyczność poruszania się komunikacją zbiorową. Pociągi powinny jeździć maksymalnie co 7 minut, tak żebym nie musiał sprawdzać rozkładu wychodząc z domu. Niestety często trafiam na czasową "dziurę", w której przez 15, a czasami nawet 30min. nic jedzie! Paranoja.

    • 39 1

  • zamontowac termostat w wagonie to godzina pracy dla rozgarnietego elektryka...

    ale wolą czekac do calkowitej modernizacji wagonow (20 lat)

    • 14 0

  • Dlatego ciśniemy się jak szproty w puszce: (2)

    " Warszawska SKM jest zupełnie inną spółką, co nie znaczy, że ze sobą nie współpracujemy - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. - Obecnie bierzemy udział w przetargu przez nich ogłoszonym, na dzierżawę pociągów (po Warszawie jeżdżą już dwa wydzierżawione od trójmiejskiej SKM składy, dop.red.) My jednak budujemy własną politykę rozwoju. Chcemy przystosować cały nasz stary tabor do wysokich standardów."
    Zainteresowanych odsyłam do całego artykułu z którego jasno wynika że coś tu jest nie tak i ktoś tu kręci.

    • 34 0

    • Racja (1)

      Racja jeżdzą dwa składy skm trójmiasto po warszawie. Przykładem jest ostatni odcinek www.kolejtv.pl Więc ta cała odpowiedz Marcina Głusza to ściema. ja nie wiem że ludzie sie na to nabierają.

      • 12 0

      • Podróżny

        Prawda prawda
        Wracałem z Warszawy no i co zaobserwowałem z wagonu jak po szynach jeździ w barwach nasza skm trojmiasto. Ech jak ładnie mydlą czytelnikom portalu te nasze oczka

        • 6 0

  • Przez ostatnie 3 lata zmodernizowano 6 składów

    4 x EN 57 i 2 x EN 71 ( jako zmodernizowane mam na myśli tylko te ze zmienionymi czołami)
    A teraz ma być zmodernizowane 21 składów tak? No to przy średniej 6 na 3 lata wychodzi mi 10,5 roku :)
    Za 10,5 roku te zmodernizowane już będą nadawały się na złom :) Ale wtedy pewnie jeszcze raz je się zmodernizzuje, a potem znowu te 21 sztuk i tak w kołko

    • 15 0

  • Peron SKM ??? (1)

    Mm pytanie do autora tego artykułu. Dlaczego pokazane jest zdjęcie peronu 1 w sopocie? (co do stacji sopot może się mylę ale jest to jeden z dalekobieżnych). Analizując zdjęcie to natłok ludzi jest na koniec składu (dwie jednostki EN57) czyli jeśli to sopot to wejście na peron jest po stronie zadaszonej. I w takich sytuacjach tworzy się tzw. puszka sardynek z tyłu pociągu bo nikt nie wsiadł z początku składu !!!

    • 4 3

    • Pokazany jest peron dalekobieżny, bo to z niego odjeżdżają w Sopocie Sprintery.

      • 1 0

  • I dlatego jak ktoś mi mówi że mam jeździć komunikacją miejską, to śmieję się w głos. (3)

    Będę jeździć, jak będzie w tym mieście jakaś komunikacja. W normalnych krajach NAJPIERW władze zapewniają jakieś ludzkie warunki transportu, a potem zachęcają ludzi do korzystania z nich.

    • 20 4

    • Wybór należy do Ciebie. (1)

      Tylko potem nie jęczeć że są korki,że nie ma gdzie zaparkować.A w każdym samochodzie jedzie tylko kierowca.

      • 7 2

      • Chyba nie zrozumiałeś co ona napisała

        Będą warunki - ludzie przesiądą się do komunikacji miejskiej.
        Póki co, polityka komunikacyjna miasta Gdańska kończy się w sferze werbalnej...

        Zrozumiałbym to narzekanie na kierowców generujących korki, gdyby autobusy i tramwaje byłyby w miarę komfortowe i nie zatłoczone do granic możliwości; a skoro takie nie są, to czego wy - narzekacze - oczekujecie?
        Że ktoś zrezygnuje z samochodu i będzie odwalał codziennie drogę krzyżową w autobusie w oczekiwaniu na lepsze czasy? Macie nas za masochistów, czy co?

        • 2 1

    • to sie wyprowadź do normalnego kraju!!! broni ci kto??

      nie po to nas olek chromawy wprowzdał do unii żebys siedziała uwiązana jak pies przy budzie

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane