• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?

Artur/czytelnik trojmiasto.pl
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM. Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM.

Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur



Czy modernizacja taboru zlikwiduje problem przepełnionych kolejek SKM?

Od lat jestem stałym klientem trójmiejskiej SKM. Wolę korzystać z kolejek niż z samochodu, ale brak reakcji spółki na tak oczywistą rzecz, jak przyjście zimy i zwiększenie liczby pasażerów, zaskakują mnie.

Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.

Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.

Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.

Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.

Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.

Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.

Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Artur/czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • metro niieeee (2)

    przeciez te siedzenia jak w metro to głupota, mniej ludzi usiadzie i w tych pociagach nie ma jak sie trzymac i kazdy an kazdego wpada przy hamowaniu;/ jak dla mnie to masakra.wole starsze wersje pociagow gdzie sa normalne krzesełka.

    • 22 4

    • lea (1)

      ja też uważam, ze te nowe składy są nieprzystosowane, nie ma się czego trzymać, tak naprawdę będzie jeszcze mniej miejsca i bardziej niebezpiecznie. Wolę układ jak w starych SMK-ach

      • 3 0

      • metro nieeeeeeeee

        metro to najgorsze rozwiązanie , a pośrodku ludzie i tak nie mają się czego trzymać, ani o co oprzeć

        • 4 0

  • No tak...

    Powstaje tylko pytanie kiedy te wszystkie ulepszenia???

    Na Euro 2012???

    • 5 0

  • To ja znam lepszy myk...

    O godzinie 17 jest przerwa 30 minut między kolejkami z Gdańska do Wejherowa! A jeszcze o 17.30 puszczony jest krótki skład, wtedy to dopiero jest ścisk!

    • 14 0

  • nowe składy (6)

    Nowe składy nie podobają się nie dlatego, że wszystko co nowe wzbudza opór, ale jest w nich fatalnie rozwiązany problem trzymania się pasażerów stojących. Mało "rur" do trzymania, rzadko rozmieszczone albo za wysoko - trzeba mieć powyżej 180 cm i zadzierać rękę wysoko. Wystarczy że Szanowni Panowie Decydenci przejechaliby sie raz czy dwa w godzinach szczytu i wskazówki dla Szanownych Inżynierów Projektantów gotowe. Zasady ergonomii wykładane są na politechnice z pewnością. Najwyższy czas wziąć za cel potrzeby człowieka, a nie idęę dla idei.

    • 33 0

    • Dokładnie (1)

      Ja mam 160 cm wzrostu i praktycznie żadnych szans na normalną jazdę na stojąco w tym wagonie, do tych rączek na górze to ledwo na palcach sięgam, a przecież kolejkami dojeżdżają też dzieci.
      Widać, że decydenci SKMki nigdy nimi nie kursowali, albo wszyscy są wyrośnięci. To mają być składy dla WSZYSTKICH a nie tylko dla tych "słusznego" wzrostu.

      • 15 0

      • Decydenci z SKM dojeżdżają do pracy w zajezdni na Cisowej samochodami, albo w zamkniętych, ciepłych przedziałach razem z kierownikiem pociągu, więc nas pasażerów mają w głębokim ..... poważaniu.

        • 8 0

    • poręcze w częsci metro są źle rozmieszczone - na środku, symetrycznie. (3)

      Czesto brakuje mniejsca na przejscie przez wagon - niech beda niesymetrycznie rozmieszczone, sziedzenia powinny byc poprzedzielane podlokietnikami,

      w czesci z fotelami - fotele z wysokimi oparciami w konf 3+2.

      • 5 0

      • "sziedzenia powinny byc poprzedzielane podlokietnikami" (2)

        popieram,grubasy zajmują nieraz dwa miejsca jednym pupskiem,
        może niech płacą za dwa bilety

        • 5 0

        • (1)

          Grubasy, jak grubasy, ale mnie do szału doprowadzą panie, które siedzą na jednym siedzeniu, a na drugim musi siedzieć ich torebka. Spróbuj zwrócić uwagę, to zostaniesz tak objechany, jakbyś na budowie pracował. Żadna z tych tłuków nie wpadnie na to, żeby torebkę wziąć na kolana. Ale to już za trudne, bo mózg wtedy pracuje nad ripostami dla oponentów.

          • 11 3

          • panie ?

            to mezczyzni rozwalaja sie na siedeniach zajmujac min 1,5. obrzydliwie rozkraczeni albo chamsko rozpychajacy sie. i jak tu sie znalezc w miejscach kubelkowych? co do torebek - tyle samo koliet z zakupami co facetow z torbami mozna zaobserwowac. zadnej przewagi

            • 0 0

  • nowe wagony, nowe siedzenia- wagon merto=zero komfortu

    przy montowaniu, których nikt chyba nie uważał ze są dla ludzi w wzroście 1,2 - 1-5 m, bo wyźsi nóg nie mają gdzie trzymać, nie sposób, aby dwie dorosłe osoby usiadły naprzeciw siebie i miały miejsce na nogi, mam tutaj na myśli wagony z nowymi siedzeniami w ślicznym czerwonym kolorze, który jest jak najbardziej trafiony, siedzenia wygodne, chociaż szkoda, że tapicerowane, bo przez to mniej higieniczne, ale miejsca na nogi dwóch dorosłych pasażerów, siedzących naprzeciw siebie brak. Nie popieram wagonów typu metro, bo to nie jest dobre rozwiązanie, czy latem, czy teraz w czasie mrozów pasażerowie wiedzą na pewno, o czym piszę, wystarczy jeden niezbyt trzeźwy obijający się o wszystkich pasażer albo bezdomny. A pomimo tego komfort podróży w takim wagonie jest na bardzo niskim, jeśli nie żadnym poziomie, zwłaszcza przy tej cenie biletów. Przydałoby się trochę zmian w SKM, ale takich przemyślanych a nie byleby coś zmienić. Poranne kolejki do Wejherowa już w Gdańsku Przymorzu dość pełne zawsze jednoskładowe, a wcześniejsza do Gdyni-Chyloni dwuskładowa, która w stosunku do rozkładowego czasu odjazdu i tablicy odjeżdża ok 2-3 minut wcześniej, zazwyczaj dość pusta z wieloma siedzącymi wolnymi. Podobnie po 15 w Gdyni-Redłowie kolejka jadąca w stronę Gdańska Głównego, ale kończąca bieg w Tczewie jest tak przepełniona juz na 3 przystanku od początku swojego biegu, że należałoby chyba pomyśleć o 2 składzie, bo nie za to pasażerowie płacą ciężkie pieniądze, żeby na 3 przystanku dopychać się do przedziału, o siadaniu nie marząc nawet. Jeżdżę od wielu lat codziennie, więc moją opinia powstała na podstawie doświadczeń moich i moich znajomych.

    • 24 1

  • doczepić to sobie można przyczepe do traktora (2)

    nie można proszę autora "doczepić" jedngo czy dwóch wagonów
    jak na częstego uzytkownika jesteście obywatelu mało spostrzegawczy
    jeżdżą tzw. składy, dłuższe lub krótsze
    po drugie po tak długim czasie korzystania z skm jeszcze nie wpadliście na to, że pasażer i owszem dobry jest kiedy płaci coraz więcej za coraz bardziej gów****e warunki, ale jak zaczyna pisać skargi to staje sie malkontentem, pieniaczem i jednostką aspołeczną

    mnie od dłuższefo czasu denerwuje co innego
    jaki idiota pousuwał śmietniczki spod okien??? żeby wyrabiać w obywatelach nawyk pozostawienia miejsca w takim stanie w jakim sie go zastało trzeba ludziom dać szanse
    ile ja już widziałem pustych opakowań po kubusiach czy skórek po bananach
    co do krzesełek, to jak pisałem wcześniej dobre są do masowania gruczołu krokowego, nie wiem co tam masuje paniom, ale jak dla mnie i krzesełka i sposób ich montowania wzdłuż okien jest debilny rodem z krainy schizofrenii
    przestrzeń pomiędzy nimi jest tak drastycznie mała, że ruch ręką trzeba wykonywać bardzo wolno uważając by nie wybic oka sąsiadowi albo żeby nie pomyślał, że mu chcemy zaiwanić piter na "doliniarza"

    • 14 5

    • jak Ci sie nie podoba (1)

      to sie wyprowadz do innego kraju gdzie koleje sa wygodniejsze hipokryto

      • 1 3

      • jak nie umiesz zaprojektować krzesełka albo masz zanik gruczołu krokowego (od nadmiaru kurczaków i dopalaczy), to spadaj na

        madagaskar sieroto PO cudzie:-)

        • 0 1

  • To kłamstwa (3)

    jechałem ostatnio SKM, cała była pusta, wiozła powietrze, zamiast ludzi.

    • 4 17

    • ostatnio

      a tak wogóle jeździsz sporadycznie

      • 0 0

    • (1)

      pewnie o 5 rano w niedzielę, hm?

      • 0 0

      • Propunuję się przejechac w niedzielę o 5 rano,

        nie ma gdzie usiąść tyle ludzi.

        • 3 2

  • Modernizacja taboru to jedno...

    Ale faktem jest, że nasze składy są nieco za krótkie. Na warunki trójmiejskie, składy czterowagonowe nie powinny jeździć solo, a jedynie połączone ze składem trójwagonowym. A już totalnym debilizmem jest wypuszczanie składów czterowagonowych na trasę Gdańsk-Wejherowo lub nawet do Lęborka.

    • 8 0

  • (2)

    Pojawiła się zima i skm są opóźniane.To jest Masakra.Ja codziennie jeżdźę z Lęborka do Sopotu i w tych pociągach jest zimno a ludzi zawsze pełno a składów ciągle brak.

    • 9 0

    • jeżeli ludzi jest pełno, to nie może być zimno:-P

      bo jeden grzeje drugiego, a do tego nasze oddechy również podnoszą temperature
      no chyba, że kolega dojeżdża składem z powybijanymi szybami

      • 0 2

    • dot.ogrzewania w kolejce?

      tak zgadzam sie z Toba jezdze z Wejherowa do Gdyni kolejki sa nie ogrzewane MASAKRA....

      • 0 0

  • podejście (2)

    Oczywiście nie powinno to mieć miejsca, ale Ci "śmierdziele" to także ludzie...

    • 1 8

    • to usiądź koło jednego w kolejce :) (1)

      • 5 0

      • albo weź go sobie do chaty na zimę :-]

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane