• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?

Artur/czytelnik trojmiasto.pl
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM. Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM.

Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur



Czy modernizacja taboru zlikwiduje problem przepełnionych kolejek SKM?

Od lat jestem stałym klientem trójmiejskiej SKM. Wolę korzystać z kolejek niż z samochodu, ale brak reakcji spółki na tak oczywistą rzecz, jak przyjście zimy i zwiększenie liczby pasażerów, zaskakują mnie.

Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.

Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.

Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.

Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.

Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.

Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.

Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Artur/czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • "cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu" - szkoda ze w Warszawie też a dotacje się ciągnie, tylko skąd???

    w leasingu są składy trójmiejskiej SKM w Warszaffce, te z fotelmi "z autobusu" i gumowymi ramami okien np.

    Czy SKM Trójmiasto jest dla Trójmiasta?

    • 10 0

  • w nowomodernizowanych trupach (2)

    warto zainstalowac liczniki pasazerow - takioe fotokomory maja juz szynobusy NEWAGu i ine nowe pociagi w Polsce.
    Kazdy kurs dodstarcza danych automatycznie - ile wsiadlo/wysiadlo. Ile trza itd?

    • 11 0

    • Słyszeli...

      Slyszeli, i takie cos jest zainstalowane w zmodernizowanch SPOTach.
      Tylko ze nikt z tego nie korzysta.

      • 2 0

    • przydałoby się do rekordu guinessa

      • 4 0

  • powrót z pracy

    zauważyłam to również w porach wieczornych, jazda pociagiem o godzine 21.47 i 22.18 z gdyni ze wzgórza jsst to nagminne,

    • 4 0

  • obiecanki cacanki

    Po pierwsze: problem z przepełnionymi składami ma miejsce nie tylko w godzinach szczytu. Wyjeżdżająca z Gdańska Głównego o 21 i jadąca do Słupska kolejka co dziennie jest zapchana tak, że ciężko wsiąść.
    Po drugie: ciekawe kiedy te obiecanki zostaną spełnione?!

    • 7 0

  • "będą zmodernizowane", "zainstalujemy", "wyposażymy", "będzie wiecej przestrzeni", "problemy...zostaną zlikwidowane",

    montowane" To wszystko w czasie przyszłym ale żadnej konkretnej daty czy choćby za ile czasu tak ma być za miesiac czy 5 lat.

    • 6 0

  • dlatego przesiadam się do samochodu (1)

    • 1 2

    • a stać cię?

      samo OC w Gdańsku to 1600zł rocznie.

      • 0 2

  • A ja mam takie pytanie- czemu w godzinach szczytu między 17 a 18 została wyrzucona już jakiś czas temu jedna skm-ka do Wejherowa??? Fajnie, że są sprintery, ale powinny uzupełniać rozkład, a nie zastępować tradycyjne połączenie, przez co przez pół godziny nic nie jedzie do Wejherowa.

    Druga sprawa to fakt, że punkt godzina 19, kiedy kolejki zmieniają częstotliwość na co 15minut, co druga kolejka jeździ tylko do Gdyni Głównej. Przecież to jeszcze nie jest późny wieczór, a do Grabówka, Chyloni itd dojedziesz tak często jak do Wejherowa.

    • 8 1

  • ...

    I jest jak to zwykle bywa w "firmach" typu SKM. Pasażer zwraca się z prośbą o rozwiązanie bieżących problemów, a dyrektor marketingu i sprzedaży (który do pracy jeździ autem), odpowiada, że już niedługo, w najbliższej przyszłości... I jest jak zwykle...

    • 17 0

  • Potrzebny jest peron Gdańsk-Śródmieście

    Nie ma jak dojechać na południe Gdańska, to jest konieczność, aby centrum było choć trochę przejezdne.

    • 6 0

  • na tym zdjeciu to jakis dramat

    ciemno, buro, tloczno...
    wygladaj jak ucieczka z getta.

    zywa reklama srodkow komunikacj miejskiej.

    Niech z tego korzystaja zieloni. Ja klade lache na takie luksusy. Wole jechac, po gdanskich wybojach, maluchem do pracy :)

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane