• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?

Artur/czytelnik trojmiasto.pl
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM. Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM.

Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur



Czy modernizacja taboru zlikwiduje problem przepełnionych kolejek SKM?

Od lat jestem stałym klientem trójmiejskiej SKM. Wolę korzystać z kolejek niż z samochodu, ale brak reakcji spółki na tak oczywistą rzecz, jak przyjście zimy i zwiększenie liczby pasażerów, zaskakują mnie.

Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.

Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.

Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.

Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.

Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.

Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.

Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Artur/czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • kiedy zostańa wyremontowane wagony????????

    CIEKAWE KIEDY BĘDZIE MOŻNA POJECHAĆ TYMI WYREMONTOWANYMI WAGONAMI ?????????

    HMMM 21SZT A EURO TUŻ TUŻ,

    • 3 0

  • :):)

    Jeżdżę codziennie rano z Gdyni do Wrzeszcza oczywiście wagonem zwierzęcym bo inaczej tego ścisku nie da się nazwać :):)

    Pozdrawiam wszystkich ścigających się do drzwi podjeżdżającej kolejki i wpychających , popychających itd :) ZOO FOR LIFE!!!

    • 9 0

  • Jak wprowadzą skałdy typu metro to porzucam jazdę eskaemką

    Nie będę codziennie sterczał jak kołek przez 20 minut i marnował czas. Albo SKM przyspieszy dwukrotnie, albo niech zachowa miejsca siedzące

    • 8 1

  • mieszkasz w miescie

    i z pewnymi rzeczami trzeba sie pogodzic. wszedzie jest tlok w godzinach szczytu, czy to gdansk, warszawa, paryz czy nowy jork. W polsce i tak nei jest zle. Skm jest ok.

    • 1 8

  • Do tego tłoku czasem musi się wbić matka z wózkiem.

    Niektórzy nie jadą tylko do pracy ale wcześniej odwożą dzici do żłobków/przedszkoli.
    O ile jednostka sobie poradzi z tym tłokiem, to samej z wózkiem czasem płakać się chce gdy podjeżdża puszka sardynek na torach.

    Muszę też wspomnieć że na peronach brakuje podjazdów dla wózków i muszę liczyć że ktoś pomoże pokonać nam schody :-( A co mają powiedzieć niepełnosprawni?

    • 13 0

  • SKM = Syf Kiła i Mogiła

    w taką pogodę lepiej jechać 2h autem niż 0,5h SKM

    • 5 0

  • ...

    na stacji Chojnice stoi kilkanaście (jeśli nie kilkadziesiąt) wagonów (bezprzedziałowych, piętrowych) oraz lokomotyw - SKM niec weźmie w dzierżawę od PR !

    • 5 0

  • słodko, jak bydło

    wywalić siedzenia, niech stoją, zajmą mniej miejsca - skoro do roboty jechać muszą, tam się nasiedzą...
    Może od razu towarowe wagony puścić?
    echh :(

    • 10 0

  • SKM

    SKM osiągnęła poziom "dla Polaków" ...

    • 1 0

  • Siedzenia w układzie "metro" to moim zdaniem porażka. A to dlatego, że nikt nie chce stać z genitaliami na wprost twarzy siedzących osób ani stać między ich nogami. Na skutek tego przestrzeń między tymi siedzeniami jest bardzo niechętnie zajmowana a przez to niewykorzystana. Najlepsze moim zdaniem są siedzenia typu tramwajowego: po jednym po obu stronach i ustawione w tym samym kierunku. Dzięki temu nogi jednego pasażera znajdują się pod tyłkiem drugiego co oszczędza miejsce, a inni pasażerowie nie mają oporu ze staniem blisko siedzącej osoby, dzięki temu że ta jest do niech odwrócona bokiem. Oczywiście taki układ siedzeń to mniej miejsc siedzących wobec starych układów (boksy po 4 siedzenia) ale dużo więcej miejsca dla stojących pasażerów.

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane