- 1 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (80 opinii)
- 2 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (21 opinii)
- 3 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (66 opinii)
- 4 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (437 opinii)
- 5 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (306 opinii)
- 6 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (220 opinii)
Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?
Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur
Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.
Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.
Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.
Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.
Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.
Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.
Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-02 12:44
hehe, gigantyczna metropolia na 700tysi mieszkańców
kolejki zatłoczone i pojawiają się argumenty typu "a widziałeś aby w nowym jorku czy Londynie nie było zatłoczonych kolejek"
Przypominam:
Trójmiasto: 700tyś mieszkańców
NY: 20mln
Londyn: 15mln
Problemem chyba nie jest przepustowość magistrali kolejowej biegnącej przez 3city, tylko brak przepustowości w głowach dyrekcji.
Jestem bardzo ciekaw jakie są wpływy z biletów a jakie koszty na prąd i utrzymanie składów.- 8 1
-
2010-12-02 12:45
(1)
nie lepiej jest z tramwajami, jednastka z chelmu jest zawsze zatloczona ze ledwo mozna sie zlapac, a tu jeszcze rezygnuja z jedynki... no comment
- 2 0
-
2010-12-02 12:51
Ale rozumiesz, że zamiast "1" teraz jeździ "6", prawda? I potrafisz zrozumieć, że nie ważne ile różnych numerków jeździ a tylko i wyłącznie to, jaka jest częstotliwość kursów na interesującej cię relacji?
- 2 1
-
2010-12-02 12:49
(1)
SKM więcej nie puści bo nie ma - tak się tłumaczy. Ale przecież pasażerom nie o to chodzi żeby SKM puszczała wszystko co ma albo żeby robiła co w jej mocy. Pasażerom chodzi o to, żeby między Gdynią a Gdańskiem była porządna komunikacja. Jeśli brakuje składów to władze miast powinny stawać na głowie żeby zakupić nowe (ale używane też by pomogły) i wspomóc najważniejszy szlak komunikacyjny w aglomeracji. Bo to trochę marna pociecha, że SKM robi co może - bo problem w tym że niewiele może.
- 12 0
-
2010-12-02 14:01
w elektrowozowni w Cisowej stoi sporo składów ale są od lat wycofane z ruchu i żeby je uruchomić trzeba by je wysłać na kompleksowy remont
- 2 0
-
2010-12-02 12:57
straszna bieda, ale mnie interesuje jedno
dlaczego nie powstanie jakiś nowy prywatny przewoźnik? Mamy tyle torów przez trójmiasto... aż się o to prosi
- 2 1
-
2010-12-02 13:03
Tak sie zastanawiam,hmmm (1)
Gdzie sie podziali ci ktorzy jeszcze nie tak dawno dawali wspaniale rady zeby zamaist samochodami poruszac sie komunikacja miejska?
- 4 0
-
2010-12-02 18:07
zapadli w zimowy sen :)
- 2 0
-
2010-12-02 13:07
"Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy." (1)
hahahaha, dobry jestes facet, najlepiej upchac wszystkich jak sardynki, niech stoja, po co maja siedziec? te lawy maja mniej miejsc! zakupic wagony dodatkowe, to jest rozwiazanie problemu! obudzcie sie w koncu, co za belkot marketingowy nam wciskacie??
- 11 1
-
2010-12-02 17:21
no Głuszek jest właśnie od marketingu, a jego szefo od zarządzania ośrodkami wczasowymi
dlatego mamy Syf Kiłę Mogiłę a nie szybką kolej miejską
- 1 0
-
2010-12-02 13:32
(1)
Euro 2012
Mam nadzieję że władze UEFA to mądrzy ludzie i zabronią organizacji tak wielkiej europejskiej imprezy w tym tak bardzo zacofanym miejscu jakim jest Trójmiasto.
Jeżeli tutaj nie ma czym dojechać to szczytem nieodpowiedzialności byłoby zezwolenie na organizację europejskich czy światowych imprez tutaj.
Pozostaje mieć nadzieję że SKM, PR, IC, itp w końcu splajtują a przewozy kolejowe przejmie Deutsche Bahn AG i skończy się ten koszmar.- 5 1
-
2010-12-02 13:59
całe to Euro to będzie porażka jakich mało nie da się gębą nadrobić zacofania opóźnień.Autostrad nie będzie dworców nie będzie szybkiej kolei nie będzie linia do Warszawy będzie gotowa w 2014 czy 2015 roku nowe składy SKM to za mało a gdzie remonty wszystkich stacji szyn trakcji bez tego ciągle będą awarie.Autostrady będą mieć zaledwie wylany asfalt miejsc dla podróżnych stacji paliw barów nie zdążą zbudować poza stadionami w zasadzie niczego nie uda się zrobić do maja/czerwca 2012 Kibice z Europy zapoznają się z infrastrukturą kolejową i drogową pamiętającą czasy Edka Gierka najwyżej trochę przypudrowaną.
- 3 0
-
2010-12-02 13:38
SKM
SKM właśnie w tej chwili "ZASKOCZONA ZOSTAŁA" zimą.
- 2 1
-
2010-12-02 14:00
To nie socjalizm. ludziom nie ma się wygodnie podróżować
tylko przewóz ma przynośić zysk. Im więcej dyrektor skm napcha ludzi to składów tym więcej zarobi. I dlatego pociągi są zapchane. Proste :)
- 4 0
-
2010-12-02 14:03
Brak kanarów ;) Będzie
Przynajmniej
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.