• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?

Artur/czytelnik trojmiasto.pl
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM. Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM.

Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur



Czy modernizacja taboru zlikwiduje problem przepełnionych kolejek SKM?

Od lat jestem stałym klientem trójmiejskiej SKM. Wolę korzystać z kolejek niż z samochodu, ale brak reakcji spółki na tak oczywistą rzecz, jak przyjście zimy i zwiększenie liczby pasażerów, zaskakują mnie.

Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.

Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.

Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.

Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.

Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.

Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.

Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Artur/czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • 17 en 57 i 4 ew 58 będą do 30 maja 2012

    • 0 0

  • SKM Starogard (3)

    dlaczego jeszcze nikt nie wpadł żeby wydłużyć trase skm aż do Starogardu? myślę, że byli by chętni zważywszy na fakt, że b. dużo ludzi dojeżdża stamtąd do pracy w trójmieście

    • 3 2

    • kwestia podziału wpływów w województwie pomiędzy PR i Regio a SKM

      • 1 0

    • bo do Starogardu ni ma stromu:)

      • 0 0

    • brak trakcji

      Do Starogardu Gd. nie została doprowadzona sieć trakcyjna. Po prostu nie ma prądu :D

      • 0 0

  • co nam po modernizowanych składach (2)

    skoro wystarczy wjechanie na delikatny łuk, aby wszystkie drzwi w składzie zaraz się pootwierały. Trzeba mieć szczęście, żeby usiąść w przedziale w którym: 1) są drzwi, 2) można je otworzyć/zamknąć, 3) ma się gwarancję, że nie będzie trzeba co chwile ich zamykać (o ile będzie na to ochota).

    Poza tym niestety pojawia się także problem z podejściem ludzi - widzi delikwent otwarte drzwi, to przechodząc przez nie nie zamknie ich - bo po co? W domu firanek nie trzeba zamykać, ponadto przecież były otwarte. Gorsze są jednak barany, które po otwarciu drzwi idą dalej jakby nigdy nic - pod tym względem już nawet panowie z Renomy znacznie się poprawili.

    • 1 1

    • a po co drzwi wewnątrzprzedziałowe w pociągu miejskim? (1)

      w tramwaju też takie masz?

      • 1 2

      • Po to, żeby zimą chłód nie wpadał do środka, kiedy kolejka jest puszczona na długie trasy i niekiedy musi stać 10 minut, bo ma mijankę - zresztą nie tylko na długie. Jakoś przez ponad 20 lat produkowali takie składy, więc raczej było na nie zapotrzebowanie, zresztą te składy przez PR i Regio są wykorzystywane przecież w lokalnych połączeniach kolejowych.

        Przy okazji - w niektórych tramwajach zimą to nawet obecność drzwi nic nie daje, poza tym jest to rodzaj transportu typowo miejskiego, więc panują w nim nieco inne zasady.

        • 2 0

  • Sopot - Gda 9.14 nie wejdziesz

    Idiotyczny rozklad - studenci wala na tę kolejkę i nie wejdziesz, następna ok .ale dopiero 9.24. A rok temu z okładem były co 7 minut. No i wieczór - zapomnij. Jakby człowiek do teatru, kina i knajpki nie mógł iśc jak za komuny. Trzy lata temu było dobrze, to PełOz marszałkuniem na czele poprawiło SKM. I krotki skład. Masz samochód to nim jedz, taka ekologia po PełOwsku

    • 3 1

  • bez przesady, przez prawie caly dzien kursuja co 7 minut, to wystarczająco często- nie musza mieć pół kilometra przecież

    • 0 1

  • SKM

    Szczera prawda,rano w godzinach szczytu i w godzinach popołudniowych składy powinny być dłuższe.Korzystam z skm przez cały rok i ludzie do pracy jąda jak bydło.Nie długo zaczną puszczać tylko pierwszy skład. :(((

    • 5 0

  • NIEREALIZOWANA STRATEGIA SKM

    Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o. o. nie realizuje przyjętej na początku istnienia spółki strategii rozwojowej. Ona realizuje wyłącznie interesy wewnętrznych układów, w tym związków zawodowych, a zwłaszcza związku zawodowego maszynistów. Dzieje się tak od czasu kierowania tą spółką przez Mikołaja Segenia na początku jej istnienia, do chwili obecnej, chociaż pod innym kierownictwem. To jest typowy kolesiowo-rodzinno-związkowy układ kolejowy, który od zawsze dyktował warunki na kolei. A nasze trójmiejskie i wojewódzkie samorządy nie wtrącają się w ten układ, w imię zasady nie brudzenia sobie rąk g...em (to samo np. dotyczy służby zdrowia). Gdyby od początku poważnie potraktowano sprawę SKM-ki, to dzisiaj jeździlibyśmy szybkim i wygodnym taborem przystosowanym do obsługi Trójmiasta, a Spółka byłaby w lepszej kondycji finansowej.

    • 3 0

  • SKM składy

    Witam!
    podobna sytuacja panuje w kolejce SKM która odjeżdża ze stacj SOPOT o godzinie 5.39.Odpewnego czasu jeździ tam również krótki skład i ludzie gniotą sie jak \"sardynki w puszce\".Popieram całą mocą autora artykułu bo z usług SKM korzystam od blisko 30 lat, dawniej nie było takich rótkich skłądów a kolejki na trasie Gdynia-Chylonia -Gdańsk Głowny kursuwały co 6 minut!!!

    pzdr.Janusz Pawelczyk

    • 5 0

  • Logistyka

    Wg mnie, specjaliści od logistyki SKM inteligencją nie grzeszą.. Im dalej jedzie skm-ka, tym krótszy skład. Do Chyloni jeżdżą dłuższe niż np. do Słupska czy Lęborka.
    Poza tym skoro ludzie rano w ciągu kilku godzin wyjeżdżają 8 pociągami na h, to po 8h pracy muszą wrócić, ale wtedy już maja do dyspozycji 2-3 kursy na godzinę:/
    Jeszcze jedno.. dlaczego nie można przedłużyć kursów z Chyloni do Rumi czy Redy gdzie liczba pasażerów zmniejsza się o połowę?
    To tylko takie luźne sugestie..

    • 5 0

  • komunikacja miejska - smiechu warte

    autobusy wiecznie sie spozniaja, bez wzgledu na pore roku (199, 122)
    tramwaje wiecznie zapchane tak, ze nie mozna jednej nogi wcisnac
    a o skm nie wspomne... tyle ludzi, ze oddychac nie mozna, a jeszcze jak wszscy kaszla i kichaja to w ogole przyjemniacko....
    jak bym nie musiala to nawet ZA DARMO bym taka komunikacja nie jezdzila....
    a tymczasem nic zrobic sie nie da, kolejna tego typu opinia nic nie zmieni.... a ja dalej jezdzic musze.... i to za grube pieniadze....
    a to Polska wlasnie.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane