• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?

Artur/czytelnik trojmiasto.pl
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM. Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM.

Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur



Czy modernizacja taboru zlikwiduje problem przepełnionych kolejek SKM?

Od lat jestem stałym klientem trójmiejskiej SKM. Wolę korzystać z kolejek niż z samochodu, ale brak reakcji spółki na tak oczywistą rzecz, jak przyjście zimy i zwiększenie liczby pasażerów, zaskakują mnie.

Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.

Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.

Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.

Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.

Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.

Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.

Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Artur/czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    polecam fajna stronkę dla fanów pociągów - znajdzie tu wszystkie pociagi i lokomotywy wszystkich przewożników towarowych i osobowych i zdjecie wszystkich pociagów -

    • 2 2

    • Ale jaka to jest stronka?!

      • 0 0

  • Głuszek, ciekawe czy w boże narodzenie postawisz na SKM jak będziesz jechał do domu..

    Pewnie bałbyś się że jednak coś z nowu zawiedzie i że nie zjesz karpia.

    • 0 0

  • Jak za komuny.

    • 2 0

  • ogrzewanie?????????

    Dlaczego w kolejkach jest zimo??? pewnie oszczedzaja i mysla kiedy zwiekszyc oplaty za biulety???

    • 1 0

  • wygodne ławy...

    ławy nie są wygodne, nic co nie ma podparcia na śpiącą lecącą głowę nie jest wygodne...
    tradycyjne ustawienie foteli jest najlepsze, ludzie nawet stojący mogą się trzymać na dłuższej trasie siedzeń. Proszę spróbować jazdy na stojąco z Gdyni do Gdanska w pociągu z krzesłami tylko pod oknami - tragedia

    • 2 1

  • Zarząd SKM jest cudowny. Pasażerowie nie mogą wejść do pociągu bo jest za mało składów a SKM na to, że już za 2 czy 3 lata będzie o tyle lepiej, że nie da się wejść do odnowionego składu. Co za ulga!

    Jak dla mnie to mogą jeździć nawet takie jak teraz, byle jeździły. Nie obawiam się o to, że przyjedzie stary pociąg, obawiam się o to, czy w ogóle jakikolwiek przyjedzie.

    SKM powinno być zreorganizowane. Miasta powinny zlecać kursy a SKM tylko je wykonywać. Tak jak działa komunikacja miejska: przewoźnik się nie martwi że autobusem jedzie tylko jedna osoba bo i tak ma z tego pieniądze. A SKM nie ma interesu w zwiększaniu liczby kursów. SKM należy kupić (lokalne samorządy) i przekazać pod zarząd ZKM Gdynia, a ZTM Gdańsk trzymać od tego interesu z daleka.

    • 4 0

  • Każdy dyrektor komunikacji miejskiej

    czy to skm, zkm, mzk i pkp pr powinien mieć obowiązek dojeżdżania do pracy tym, za co odpowiada.

    • 5 0

  • AUTOR CHCIAŁ NAPISAĆ: ŁAJZY PRZESIADAJĄ SIĘ Z AUT DO SKM, CZYLI:

    1. PANIE PROWADZĄCE SIEDZĄC NA PODUSZCZE I DOTYKAJĄC BIUSTEM KLAKOSNU (W NADZIEJI, ŻE WIĘCEJ WIDAĆ BLIŻEJ PRZEDNIEJ SZYBY);

    2. PANOWIE I PANIE POSIADAJĄCY ŚLEPOTĘ KURZĄ;

    3. LUDZIE W MOCHERACH, CZAPKACH Z LISA, NUTRII itp. I OKULARACH +/-5 I POWYŻEJ.

    4. WSZYSCY KTÓRZY WIEDZĄ, ŻE NIE POWINNI MIEĆ PRAWA JAZDY, ALE JAKOŚ SIĘ ŚLIZGAJĄ PO MIEŚCIE.

    • 1 3

  • Bzdury

    Pan Głuszek chyba nie jest zorientowany co dzieje się w jego firmie. Po 1. remontowane pociagi nie będą miały siedzeń w układzie metro, bo przetarg takiego układu nie przewiduje. I to akurat bardzo dobrze. Po 2. kłamstwem jest, że wszystkie składy są w użytku. Ciekawe co robią co najmniej 2 jednostki (6 wagonów) w warszawskim SKM????? Nie są potrzebne na miejscu????

    • 3 0

  • A kogo to z SKM i Urzędu Marszałkowskiego

    obchodzi, jak się i w jakich warunkach mieszkańcy Trójmiasta przemieszczają.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane