- 1 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (80 opinii)
- 2 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (21 opinii)
- 3 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (66 opinii)
- 4 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (437 opinii)
- 5 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (306 opinii)
- 6 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (220 opinii)
Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?
Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur
Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.
Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.
Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.
Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.
Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.
Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.
Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-03 11:43
wagony typu metro bez sensu
mniej miejsc siedzących, na nich ludzie siedzący z czyimś tyłkiem przed oczami, a po środku ludzie turlający się od ściany do ściany, nie mający się czego przytrzymać (do górnych uchwytów statystycznie połowa nie sięga). rzeczywiście, mega komfort! proponuję, żeby p. Głuszek z tydzień pojeździł do pracy SKM, bo nie ma zielonego pojęcia, o czym mówi!!! jak można zarządzać czymś, czego nie widziało się na oczy??
- 6 0
-
2010-12-03 20:18
inteligencja pociągowa
Patrzycie na meneli że brudzą w skm. azobaczcie na tą intelencje szczegolnie w nocne vekendy jak syfią w poc chleją piwsko i mowią ze studiują w trojmiesciei wymuszają przejazdy na gape
- 2 0
-
2010-12-03 21:55
zwiększyć częstotliwość do Redy i dodać więcej wagonów
codziennie jeżdżę na trasie skm reda- gdynia główna i nikogo nie zdziwię jak stwierdzę, że ilość ludzi wsiadających/wysiadających w Redzie jest nieproporcjonalnie większa niż na innych stacjach. Kolejki powinny kursować tu co 7 min. wsiadając z rana w redzie do skm marzę by mieć miejsce przy poręczy bo o siedzącym można zapomnieć. z żalem tez się przyglądam kobietom z wózkami próbującymi wcisnąć się do wagonu. eh ale kogo to obchodzi
skazana jestem na ten rodzaj transportu i mogę tylko narzekać. Może ktoś ze spółki dopatrzy się tego faktu, że rozbudowały się znacznie Reda, Rumia i w związku z tym więcej ludzi z tych miast korzysta z skm.- 2 2
-
2010-12-05 21:30
SKM zawsze miała w d... pasażerów bo nie ma praktycznie konkurencji na tej trasie. I wciąż tylko obiecują że cośtam.
1 - Pociągi brudne odkąd pamiętam. 2 - Kontrole biletów dotyczą tylko zwykłych grzecznych pasażerów. Awanturujący się pijacy, dresiarze czy śmierdzący menele jeżdżą bez żadnego problemu. 3 - Rozkład jazdy jest dla SKM a nie dla pasażera, zawsze można zrzucić winę na pogodę, awarię energetyczną itp. A informacji dla czekających na peronach oczywiście ZERO. 4 - o dłuższych składach w miarę potrzeb też słychać co najmniej od 20 lat. I co ? I d.... 5 - wystarczy .... tak można bez końca.
- 3 0
-
2010-12-16 10:34
Skoda Ku...a Mowic !!
od poczatku tygodnia, calkowity rozklad przejazdow,ludzie jak sardynki po 30 minut czekaja na syfiaste pociagi, placac jak za zboze!! no to ja sie pytam: ILE SA WARTE 3 KILOMETRY? ? (ESKAEMEM)????????
- 1 0
-
2010-12-16 10:42
SKM???
ILE SA WARTE 3 KM??? brud smrod i ubostwo- patologiczny rozklad jazdy . .zapraszamy kadre kierownicza skm zeby zaczela sama dojezdzac do i z pracy
- 0 0
-
2010-12-18 20:40
Zakaz fotografowania...
... to już teraz wiecie, dlaczego jest zakaz fotografowania na PKP? :-) Żeby nikt z zewnątrz nie mógł zobaczyć, jak ten cały syf wygląda.
- 0 0
-
2010-12-21 22:04
Nie rozumiem dlaczego zzesto SKMki zima sa tak kiepsko ogrzewane. Ostatnio jechalam do Gdyni i spowrotem do Gdanska i w Skmce była po prostu lodówka!!
- 0 0
-
2010-12-26 17:52
proste pytanie prosta odpowiedz...
reszte taboru zamiast wyremontowac opylili na zlom ... no i pupa....
- 0 0
-
2011-01-02 20:21
taka prawda .duzo ludzi jedzie z pracy i potem sa tloki.tego nie widza ze sa kieszonkowcy w skm i sa zniszczone.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.