• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego SKM nie da dłuższych składów?

Artur/czytelnik trojmiasto.pl
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM. Nie zawsze łatwo dostać się do kolejek SKM.

Pojawił się pierwszy śnieg na drogach i wiele osób rezygnuje z jazdy do pracy samochodem, przesiadając się do kolejek. Te są coraz bardziej zapchane, a SKM nie reaguje, puszczając wciąż te same, bardzo krótkie składy - pisze nasz czytelnik, pan Artur



Czy modernizacja taboru zlikwiduje problem przepełnionych kolejek SKM?

Od lat jestem stałym klientem trójmiejskiej SKM. Wolę korzystać z kolejek niż z samochodu, ale brak reakcji spółki na tak oczywistą rzecz, jak przyjście zimy i zwiększenie liczby pasażerów, zaskakują mnie.

Dojeżdżam do pracy do Wrzeszcza z Gdyni Chyloni. Przeważnie korzystam z tzw. Sprintera. Już wcześniej zauważyłem, że SKM zmniejszyło długość składu tego pociągu, mimo że tradycyjnie jest on zawsze szczelnie wypełniony przez pasażerów. Tuż przed nim jedzie zwykła kolejka, która zawsze jest jeszcze bardziej zapchana.

Wszystko to jednak nic w porównaniu z tym, co dzieje się od początku tego tygodnia, czyli od momentu, gdy warunki na drogach pogorszyły się, a część kierowców, przynajmniej czasowo, zdecydowała się korzystać z transportu publicznego. Trudno wejść do kolejek, nie mówiąc nawet o podróżowaniu nimi w miarę przyzwoitych warunkach. Składy jak były, tak są krótkie.

Tymczasem wystarczyłoby doczepienie jednego czy dwóch wagonów i ludzie nie musieliby się tłoczyć jak sardynki w puszce. Rozumiem, że sieć trakcyjna jest stara, że są awarie, że zimowa aura powoduje czasem opóźnienia, ale nie rozumiem, dlaczego nie można, choćby minimalnie, powiększyć składów. Mam nadzieję, że to nie forma "oszczędzania" na pasażerach, którzy przecież muszą dojechać do pracy czy domu, więc i tak jakoś wepchną się do kolejek.

Przy okazji miałbym jeszcze jedną prośbę do SKM. Jest zima, więc jest zimno, ale czy jest choćby cień szansy na to, aby temperatury w różnych składach były w miarę jednolite? Co kolejka, to inne warunki. Raz człowiek czuje się jak w piekarniku, a raz jak w lodówce. Mam nadzieję, że da się to prosto wyregulować.

Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Oprócz wymaganych przeglądów cały tabor, jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie.

Zdaję sobie sprawę, że jazda w godzinach szczytu to duży dyskomfort dla pasażerów. Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu "metro" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu.

Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.
Artur/czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • moja propozycja

    narty dla każdego a zamiast SKM na torach zrobić wyciąg krzesełkowy... szybciej taniej bezpieczniej

    • 1 0

  • TABOR JEST W WARSZAWIE!!

    Głuszczak kłamie!! Nasze SKM- ki jeżdżą w Warszawie !!!!!!! Sprowadzić je do Trójmiasta, bo nie ma czym jeździć!!!!

    • 10 0

  • Odpowiedz Pan Dyrektora jest co najmniej śmieszna. W stylu \"ja o chlebie ty o niebie\" Mowa o problemie tu i teraz a nie o tym, jak nam będzie dobrze za dwa lata. Doraźne problemy też trzeba rozwiązywać a nie bajać o modernizacji.

    • 2 0

  • GŁUSZEK - chciał powiedzieć...

    Zamiast SIEDZIEĆ w długich składach, wywalimy siedzenia i będziecie STAĆ w krótrzym \"metrze\" (które nie wiedzieć czemu lubi stać np 10 minut na Oliwie. . . ). Proste?

    Panie głuszek (celowo z małej), można było mniej ściemniana a więcej prawdziwych powodów. CO nas to obchodzi że macie mało pociągów? MAŁO? to sprywatyzować! To lek na wszystkie NIEMOŻLIWE rozwiązania

    • 2 0

  • Syfna Kolej (M)Wiejska głłupie tłumaczenie

    że nic nie da się zrobić na szczeście od 2 lat jeżdzę samochodem to mimo korków lepsze rozwiązanie.

    • 0 2

  • A kiedy zawitaja u nas zawodowi upychacze ?
    To by rozwiazalo kilka kwestii;
    - wiecej pasazerow miescilo by sie w skmce
    - dodatkowe miejsca pracy, np. dla tych \"smierdzieli\" jak ktos wykwintnie ujal
    - wieksze wrazenia podczas jazdy

    • 0 0

  • o metro, super!

    i nowe wagoniki, i 10 osób będzie miało gdzie siedzieć a 50 będzie stało bez trzymanki!koleś w 2 zdaniach odpowiedział czemu sie kisimy w skm i leje wode jak to będzie zarąbiście... ała

    • 3 0

  • bo bida w kraju, a ośrodki wczasowe w górach dla kolejarzy za coś trzeba utrzymać...

    nawet sobie nie zdajecie sprawy ile ich w całej Polsce jest, zarówno w górach jak i nad morzem, wysyłają tam całe rodziny kolejarzy, którzy oczywiście nawet 1 grosza na bilet tam i z powrotem nie wydają... wszystko funduje \"bogate* i w dobrej kondycji PKP, powiedzcie więc mi skąd wziąć na te dodatkowe wagony ?

    • 2 2

  • wagonom typu metro mówię NIE!

    oto powody:
    1.Mniej miejsc siedzących, a jazda na stojaka jest niebezpieczna - zwłaszcza jak nie ma sie czego przytrzymać. Obecne trzymanie za ucho fotela jest wygodne i daje pewność uchwytu niskim osobom, nie to co rura u góry.
    2. Jazda bokiem do kierunku jazdy jest niewygodna, bo siła oddziałowujaca na pasażera w trakcie jazdy przechyla go stale na jeden bok, od czego ten zaczyna boleć. Przy gwałtownym hamowaniu wszyscy lecą aż do motorniczego.
    3. Siedzacy bokiem do kierunku jazdy bedą narazenia na zdeptanie stóp przez przechodzących, a przechodzacy na potniecie sie o wystajace stopy.
    4. Wagony SKM są szersze od wagonów metra, dlatego można ustawić w nich siedzenia tak jak teraz, czyli lepiej. Metro jest zmuszone do oszczędzania przestrzeni kosztem wygody i bezpieczeństwa. Siedzenia w SKM są ustawione bardzo ciasno, że itak podróżni trzymają nogi \"na zakładkę\" z tymi co siedza naprzeciw. Nie sądzę aby wzdłuzne ustawienie siedzeń istotnie zwiększyło ilość podróżnych, jaką mozna wepchać do środka.

    • 9 3

  • dobry koleś...

    1. \"Dlatego zdecydowaliśmy, że wszystkie 21 pociągów, które będą zmodernizowane, wyposażymy w otwartą przestrzeń typu \"metro\" z siedzeniami zlokalizowanymi w jednym ciągu pod oknami. Zamiast krytykowanych przez pasażerów kubełkowych foteli, zainstalujemy wygodne ławy. Będzie więcej przestrzeni i jestem przekonany, że zminimalizujemy w ten sposób dyskomfort podróżowania w rannych i popołudniowych godzinach szczytu\" tylko nie wiadomo kiedy - może za 2 - 3 lata, a na razie ludzie się ciśnijcie i płaćcie i płaczcie,
    2. \"Problemy z temperaturą w składach zostaną zlikwidowane, ponieważ we wszystkich modernizowanych pociągach SKM będą montowane wydajne systemy ogrzewania poprzez nadmuch ciepłego powietrza. Zniknie problem ze zbyt gorącymi lub niedogrzanymi składami, ponieważ w nowym systemie nadmuchowym ilość ciepła można będzie bardzo dokładnie regulować.\" - jak wyżej, nie wiadomo kiedy, na razie im was więcej tym cieplej, więc cieszcie się, że macie się się dokogo przytulić to jest przynajmniej cieplej,
    Mam wrażenie, że gdyby skm wprowadziło wagony towarowe, tak jak przewożą bydło to koleś tak by to opisał że bylibyśmy wszyscy szczęśliwi i w ogóle wdzięczni, że mamy czym jechać.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane