• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • W Orange

    Tak robią lepiej zakończyć umowę i wziąć nową. Jest taniej i masz nowy sprzęt

    • 2 0

  • Umowa

    Jestem w Netii od prawie 5 lat, z czego 4 lata w 2 umowach. Ostatni rok bez umowy, te same warunki, cena ta sama co 5 lat. Mogę zrezygnować z miesięcznym wypowiedzeniem. Zero problemów. 40 za tv i internet. Git

    • 1 2

  • Ale w czym problem? (1)

    > Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient.

    Trochę Ci zajęło dojście do tego dość oczywistego wniosku.

    • 5 2

    • Nie 2szedzie można iść do innego dostawcy, u nas jest tylko UPC i to wykorzystuje, ale na nich też jest sposób.

      • 0 0

  • Po Primo!

    Jeżeli jesteś nie zobowiązany umowa na okres wiążący, to trzymasz ich za jaja!! Słuchaj co maja do zaoferowania i dyktuj warunki! Internet z 300gb na 600gb i znowu umowa na 24miechy za ta sama kase ? Śmiech na sali!!!!

    • 0 0

  • Ja tez jestem klientka od bardzo dawna jednego z duzych operatorów. (2)

    Najbardziej mnie wkurza ze za to ze zostaje mam płacić jednorazowa kwotę za przedłużenie umowy. Taka opłata jest dla nowych klientow bo do domu przychodzi instalator . Ale z jakiej racji stary klient ma to tez placić jak nikt nie przychodzi bo to tylko przedłuzenie umowy jest. Stwierdzili ze jak się nie zgadzam to od czasu konca umowy mam płacic więcej bo promocja się skonczy. Nawet nie zadzwonili ze się skonczyla umowa .Jak zadzwoniłam ja rozmowa przebiegała jakby ich nie interesowalo czy zostaje czy nie. Jak mi sie nie podoba to pa. Ostatnio gdy zadzwoniłam w innej sprawie stwierdzili ze jak przedłużę z nimi umowę teraz mimo ze do konca zostało pół roku to ceny mi nie powyższą bo jak poczekam do konca umowy to na pewno kolejne opłaty będą wyższe . Powiedzialam ze się zgodzę jak mi anulują ta opłatę jednorazową . Stwierdzili ze w takim razie mam czekac na koniec umowy bo teraz nie pójdą mi na ręke bo i tak nie moge zerwac umowy. A dobrze wiedzą ze tu gdzie mieszkam mam innych operatorów i mogę sobie zmienić. I mają to gdzieś. Co za czasy nastały.

    • 5 0

    • Te wyższe opłaty, to o ile wyższe? Było to w regulaminie?

      • 0 1

    • Ale jaja, jaka to firma?

      • 0 0

  • Oj naiwna, naiwna

    Tak robią wszystkie firmy. Podobnie przy zatrudnianiu: nowi dostają od razu większą pensjję niż starzy pracownicy

    • 5 0

  • Z orange to samo.mam numer od 22 lat i zamiast placic mniej to wciskaja k... drozszy abonament (1)

    • 6 0

    • No cóż, inflacja

      • 0 0

  • Nowy klient cenniejszy, bo "rozwojowy".

    Poszanowanie wieloletnich klientów już dawno "poszło się bujać". Nowych klientów trzeba przywabić, żeby w następnym roku było więcej stałych do dojenia. I tak się kręci interes. Funkcjonuje to też w bankach, telekomunikacji, pewnie gdzieś jeszcze.

    • 4 0

  • Operatorzy komórkowi to samo. Ci na O, mam z żoną 2 telefony w abonamencie za załóżmy 50 zł na miesiąc. Internetu tyle, że nigdy nie zdarzyło nam się go wyczerpać. I co jakiś czas mają akcje, że dzwonią do mnie, że mają dla mnie super ofertę za załóżmy 75 zł/ miesiąc. Pytam się co jest takiego atrakcyjnego w tej ofercie,cze mam 25 zł więcej płacić. I pada odpowiedź, że więcej internetu. Jak dalej drąże temat, żeby sprawdziła czy wykorzystuje ten internet co mam, następuje cisza. Za chwilę, ale niech pan wysłucha do końca. Banda deb... która myśli,cze wszyscy tak mają jak oni.

    • 2 0

  • Prosta matematyka (1)

    Nowych klientów jest znikomy odsetek więc firma może pozwolić sobie na wabik w postaci bardzo dużych rabatów, a stałych klientów mają powiedzmy 90% gdzie przy kilkuset tysiącach abonentów rabat w wysokości nawet 10zł jest odczuwalną stratą.

    • 1 0

    • "Nowych klientów jest znikomy odsetek"

      Dlatego znaczenia nabiera znaczenie słowa "churn" i podkradanie klientów konkurencji...
      W zasadzie można starać się utrudniać takie przepływy, ale "podkradanie" znacznie łatwiej wykazać i zaliczyć premię.

      Wręcz można uzgodnić taki przepływ między firmami i wszyscy będą zadowoleni (dostaną premię)...
      A ludziska tracą życie na studiowaniu dziesiątków stron umowy...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane