- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (145 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (92 opinie)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (73 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?
Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.
"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"
Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.
No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.
Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – sprzęt elektroniczny z drugiej ręki w dobrych cenach - sprawdź ogłoszenia
Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.
Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.
Złote góry za półdarmo dla nowych
Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.
Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.
![UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3361/150x100/3361817__kr.webp)
Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (260) ponad 10 zablokowanych
-
2023-06-11 08:49
Państwowy Urząd Kontroli powinien zająć się monopolistyczną postawą UPC .
- 6 0
-
2023-06-11 08:59
Bo to jest wlasnie biznes po polsku
Chamstwo I przepychanki
- 4 0
-
2023-06-11 09:27
Banki
Podobnie w bankach. Nie cenią starych klientów, jak będą tak postepować, to mogą pożałować, bo klient nie lubi cwaniactwa.
- 3 0
-
2023-06-11 09:36
Mam umowe u rozowych
Juz na czas nieokreslony. Gdybym podpisal dzis nowa placilbym 2x wiecej za to samo. Wiem ze maja scisk ale tego nie zmienie.
- 0 1
-
2023-06-11 09:37
W firmie Vectra
klient jest źle traktowany od momentu podpisania umowy. Omijać tą fatalną firmę.
- 5 0
-
2023-06-11 09:47
Ja nie odnawiam i mam spokój.
- 3 0
-
2023-06-11 10:42
nic dziwnego czyli robienie w chu każdego przez każdego
- 6 0
-
2023-06-11 11:03
Z Plusa uciekłem, bo nieźle mnie kroili.
Nawet obiecanki ,cacanki nie pomogły. Jak się zawiedziesz raz, to już do tej sieci nigdy nie wrócisz. I nie żałuję.
- 3 0
-
2023-06-11 11:13
UPC - potwierdzam (1)
W ciagu 6 lat przy odnawianiu co 2 lata oferta coraz gorsza czyki drozej za to samo.
W tym roku wypowiedzenie i za internet mobilny rachunek w wysokosci 50% tego co byloby w UPC.
Wystarczy i GB w pakiecie i predkosci. Internet z kabla wyginie jak telefon stacjonarny.- 3 0
-
2023-06-11 17:17
A kto ci kazał odnawiać co dwa lata?
- 0 1
-
2023-06-11 11:23
moja mama była w Multimedii wiele lat, ale zerwała bo płaciła krocie. była w Playu (tv internet) przez jakiś czas, ale przestało się jej podobać i wróciła do Multimedii/Vectry. najwyraźniej trzeba zrywać umowy i zakładać je na nowo, by być nowym klientem. może u niektórych nie przejdzie, bo nowy klient musi być naprawdę nowy, a u niektórych wystarczy, że umowa będzie nowa
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.