• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • bo tak są konstruowane zadania premiowe "manażerii"

    ...wychowanej na mało chlubnych wzorcach "amway"...

    • 4 0

  • To norma... (2)

    Mam podobnie od 10 lat. Ale, najwyraźniej ludzie lubią być przywiązani do tego samego, bo nie odchodzą ( w tym ja). Ostatnio zgodziłam sie na przyspieszenie netu, w ramach tej samej ceny, dobre i tyle. Ale wiem, że nowi maja znacznie lepsze warunki.

    • 0 0

    • Bo ludzie nie mają czasu na bieganie od Annasza do Kajfasza i zmienianie co chwila bo tam złotówkę taniej.

      • 0 0

    • U nas jest jeden dostawca i ma monopol więc wykorzystuje. Miałam już tego dosyć, wymowilam umowę, dzwonili parę razy wciąż z za wysoką kwotę, ja wciąż odmawiałam , aż wreszcie już jak było prawie na finiszu zadzwonili z jakiegoś innego działu i płace teraz połowę mniej. Tym bardziej że chciałam tylko podstawowy pakiet, nie z jakimiś super hiper kanałami i super netem

      • 0 0

  • (1)

    Najlepsze jak dzwonią z ofertą przedłużenia i wciskają ci pięć złotych droższą ofertę wmawiając że to promocja.

    • 2 0

    • Dokładnie, i jeszcze nie zadowoleni, że nie chcesz, bo aktualny pakiet i prędkość neta ci odpowiada.

      • 0 0

  • Mam tak samo! (1)

    Co roku gorsze warunki na wznowieniu w multimedii i Vectra. Teraz się połączyli. UPC ma stałe kwoty niezmiennie.
    A co gorsza pamiętajcie o zerwaniu umowy na miesiąc przed bo inaczej za ostatni miesiąc dowalą wam składkę za miesiąc w wysokości 600 zł.

    • 0 0

    • Gdzie tak jest?

      • 1 0

  • Zrywać umowę i nowa podpisywać to tyle samo zabawy co przy uzgadnianiu warunków przedłużenia. Ja zrywam i podpisuje umowę z tymi samymi

    • 3 0

  • Jeżeli widzę, że ktoś o mnie nie dba bo się przyzwyczaił, że po prostu jestem

    to odchodzę

    • 0 0

  • Naciągacze

    Niestety UPC sprzedaje razem z kilkoma programami, które oglądam cały wóz coraz mniej wartego nawozu. Czekam tylko na koniec rozgrywek sportowych i to będzie huczne rozstanie po latach.

    • 1 0

  • Nic prostszego

    Pani Joanno, zalecam nie straszyć wypowiedzeniem umowy, tylko ją po prostu wypowiedzieć. Dopiero po wypowiedzeniu przekona się Pani ile telefonów dostawca usług do Pani wykona i jak bardzo będzie elastyczny i szczodry... ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia! :)

    • 0 0

  • nie ma co ukrywać że chodzi o UPC

    to ich praktyka od lat

    • 1 0

  • Bo firmy wiedzą, że większości nie będzie chciało się przenosić dlatego dają super ofertę na początek żeby zwabić nowych, a potem podwyższają.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane