• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • Upc juz tak ma :)

    • 5 0

  • nienormalna (2)

    10 lat i nie wie co ma zrobić ....

    • 3 2

    • wie (1)

      właśnie pisze, że wie, i co roku robi, ale - słusznie - uważa to za nienormalne. Bo wie też, że u innego dostawcy będzie to samo.

      • 1 0

      • Po co użera się co roku? Ja od lat nie kontaktuje się z nimi. Oni od czasu do czasu dzwonią do mnie, ale odmawiam zmian.

        • 0 0

  • Handel

    Sami jesteśmy sobie winni. Polak statystycznie nie ma honoru. Za 1zł mniej kupi od kogoś kto go wcześniej wydymał. Więc odpowiadam na pytanie dlaczego... Bo mogą! Do czasu jak nie będziemy konsekwentnie wymagali szacunku od takich firm, tak będzie ten handelek wyglądał. Traktują nas tak, jacy jesteśmy.

    • 7 2

  • Gdzie jest wypowiedz dostawcy uslug

    Upc, play....

    • 4 0

  • a na ch.. komu telewizja w dzisiejszych czasach?

    trochę jak by ktoś chciał teleksem się komunikować.

    • 6 4

  • Operatorzy bazują na nieświadomości klienta (3)

    Pracowałem podczas studiów u jednego z operatorów, ich oferta i podejście do sprzedaży to polityka wciskania wszystkiego na siłę, jak najwięcej mimo że klient nie potrzebuje ma dostać, większość ludzi przychodzących do salonu to jak zombi, zero zrozumienia co do nich mówisz podpisują umowy bez przeczytania i na tym bazuję operator, klient świadomy poszuka w internecie porówna, i w życiu nie podpisze takich warunków.
    Podsumowując rynek telekomunikacyjny w Polsce to dziki zachód.

    • 9 0

    • (1)

      tak robią wszyscy banki ,operatorzy ,Energa,OPEC i co jeszcze padnie od lat tdk to się kręci.

      • 1 0

      • Obrot

        To jest ekstraklasa. G11 ukryta i trzeba poglowkoeac by znalezc

        • 0 0

    • to raczej poziom marketingowców...

      ...wychowanych jedynie na wzorcu "dwie pizze za cenę jednej"...

      Klient tego nie potrzebuje, firma nie ma z tego zysku...
      Bo nikt nie bada kosztów takiego działania i jego skutków...
      Zombie są po obu stronach biurka, a zyskują "krawaciarze" średniego szczebla pokazujący rosnące słupki...
      Bo przecież odbiorcy tych "słupków" nie przyznają się, że nic z tych słupków nie rozumieją...
      Ważne, że rosną...

      • 0 0

  • Nie pojawiła się nazwa tego operatora z wiadomych przyczyn ale jestem przekonany o firmie której nazwa przypomina mi model samochodu firmy OPEL na V a kończy się na A

    Doskonale Panią (autorkę tekstu) rozumiem, gdyż mamy te same problemy przy podpisywaniu umów.
    Nie ma miesiąca aby nie było problemu z dostępem do internetu, rzadziej z TV.
    Technik z zewnętrznej firmy, która świadczy support dla firmy wprost mi powiedział że awarie były są i będą się pojawiać a przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, że firma skupuje mniejsze firmy telekomunikacyjne i przyłącza do swojej sieci nie rozbudowując obecnej infrastruktury

    • 2 0

  • Wujek dobra rada (1)

    Wystarczy zakończyć umowę i podpisać nową jako nowy klient

    • 3 1

    • W UPC trzeba odczekać miesiąc żeby podpisać umowę na ten sam adres.

      • 0 0

  • Ja nawet zapytałam firmę telefoniczną dlaczego tak jest, że nowi mają wiele zniżek, chłopak odpowiedział mi, żeby zapytać dyrekcję on tu tylko "sprząta"

    • 3 0

  • nie (1)

    nie spotkałem się aby tzw stary klient był traktowany na równi z nowym,tak postępuje UPC od początku istnienia w Polsce,każda następna umowa jest dużo gorsza od poprzedniej,postanowiłem nie przywiązywać wagi do swoich aktualnych dostawców

    • 5 0

    • Każdy klient UPC z długim tzw stażem jest na pozycji straconej.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane