- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (136 opinii)
- 2 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (100 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (362 opinie)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (177 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (314 opinii)
- 6 Pogadaj z radnym przy lemoniadzie (61 opinii)
Nowa rampa na Długim Pobrzeżu jest bezużyteczna. Ale zostanie poprawiona
Spacerujący z wózkami dziecięcymi mają problem z pokonaniem schodów na Długim Pobrzeżu, bo pochylnie na nich nie są dostosowane do rozstawu kół wózków.
Ma taki rozstaw torów, że prawie żaden wózek nie jest w stanie po niej zjechać. Powstała w ramach przebudowy Długiego Pobrzeża rampa tuż przy Zielonej Bramie jest praktycznie bezużyteczna. Zostanie jednak przebudowana.
- Podjazd na Długim Pobrzeżu jest, ale za szeroki
- Miasto obiecuje, że wadę naprawi
- Przebudowa Długiego Pobrzeża za 41 mln zł
Użytkownicy wózków, zarówno dziecięcych, jak i inwalidzkich, o bezproblemowym spacerze wyremontowaną częścią Długiego Pobrzeża na razie mogą jedynie pomarzyć.
Podjazd na Długim Pobrzeżu jest, ale za szeroki
Głównym powodem jest umieszczona wzdłuż schodków rampa, która ma rozstaw torów większy niż rozstaw kół większości wózków. Na miejscu zmierzyliśmy, że jej wewnętrzny rozstaw wynosi ok. 53 cm.
Z tego powodu staje się dla użytkowników wspomnianych pojazdów bezużyteczna, co w niekomfortowej sytuacji stawia zarówno rodziców małych dzieci, jak i osoby niepełnosprawne. W ciągu raptem kilku minut w tym miejscu natknęliśmy się na kilkanaście osób, które miały problem ze skorzystaniem z pochylni.
Jednak pierwszy sygnał w tej sprawie dostaliśmy od czytelników Raportu z Trójmiasta. Bardzo dziękujemy za zdjęcia.
Długie Pobrzeże - fuszerka dla wózków (87 opinii)
Miasto obiecuje, że wadę naprawi
Miejscy urzędnicy mają świadomość fuszerki, bo deklarują, że nowo wybudowana rampa zostanie wkrótce poprawiona.
- Podjazd zostanie poprawiony poprzez zwężenie środkowych stopni, dzięki czemu będzie umożliwiał przejazd wózków o węższym rozstawie kółek niż obecnie - zapewnia Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska.
Użytkownikom wózków pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i albo omijać ten fragment nabrzeża, albo liczyć na uprzejmość innych przechodniów, którzy pomogą wózek znieść bądź wnieść.
Przebudowa Długiego Pobrzeża za 41 mln zł
Reprezentacyjne nabrzeże Motławy od lat czekało na gruntowny remont. Pierwsza część prac remontowych, dotycząca Rybackiego Pobrzeża
Dalszą część przebudowy finansuje miasto, a zakres prac wyceniono na 41 mln zł. Zakładano, że wybranemu w przetargu wykonawcy wystarczy 71 tygodni na uporanie się ze wszystkimi robotami. To mniej więcej rok i cztery miesiące. Oznaczałoby to, że remont zakończyłby się na przełomie zimy i wiosny 2024 r. Dziś wiemy, że tak się nie stało, a powodem był m.in znacznie gorszy, niż zakładano, stan nabrzeża.
Opinie (256) 8 zablokowanych
-
2024-06-19 14:53
Opinia wyróżniona
rampa długie pobrzeże (9)
Był kiedyś wiceprezydent Gdańska, który z własnej woli (mam nadzieję) wsiadł na wózek i się dowiedział, że rozwiązania są do bani. Szanowni Włodarze miasta, jeżeli robicie coś dla niepełnosprawnych, to myślcie. Dużo nie trzeba, tylko zmierzyć, sprawdzić w którą stronę drzwi się otwierają np. w toalecie, Robicie do tzw. protokołu. Jest dostosowanie,
Był kiedyś wiceprezydent Gdańska, który z własnej woli (mam nadzieję) wsiadł na wózek i się dowiedział, że rozwiązania są do bani. Szanowni Włodarze miasta, jeżeli robicie coś dla niepełnosprawnych, to myślcie. Dużo nie trzeba, tylko zmierzyć, sprawdzić w którą stronę drzwi się otwierają np. w toalecie, Robicie do tzw. protokołu. Jest dostosowanie, a to że ono nie nadaje się do użytku, to sprawa drugorzędna. Ja po wspomnianym podjeździe targałam moją córkę na wózku. Nie sama, bo nie dałabym rady, naprawdę, a daję radę w 24 godzinnej opiece. Do roboty i na wózki
- 242 9
-
2024-06-23 12:30
Takie podjazdy są również od wielu lat koło Ergo Areny. Nikt tego do tej pory nie naprawił. Nie da się tamtędy przejechać wózkiem. Dyletanctwo trwa od lat i firmuje je swoim nazwiskiem A.Dulkiewicz
- 1 0
-
2024-06-19 17:34
Kto nadzorował prace i kto poniesie konsekwencje? To bym chciał przeczytać (2)
- 31 1
-
2024-06-20 10:00
dyscyplinarka dla głąba...
- 3 1
-
2024-06-20 09:22
uśmiechnięty nadzór nie wymaga bo to opresyjne
- 4 1
-
2024-06-19 17:34
Każdy radny, prezydent powinnien wejść na wózek i przejechać sie po mieście
- 23 1
-
2024-06-19 15:57
Kto to zatwierdził i podpisał (1)
Powinien bulić że swojej kieszeni. Ale pasożyty urzędnicze Polsce nie ponoszą odpowiedzialności
- 38 1
-
2024-06-19 16:01
deweloper
- 2 6
-
2024-06-19 15:14
Brawo za dobra pamięć! To było 14 lat temu, ale faktycznie było ;) (1)
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Prezydencki-eksperyment-Gdansk-z-perspektywy-wozka-n38596.html
- 23 2
-
2024-06-19 19:02
Dzięki za przypomnienie
Fajnie przeczytać artykuł i komentarze w których jeszcze nie było Svencjusza
- 21 2
-
2024-06-19 15:09
Opinia wyróżniona
Problem jest z więcej niż jedną rampą (7)
Nie tylko ta jedna rampa jest za szeroka, jakiś czas temu napotkałem taki sam problem na rampie przy jednej z bram, chyba była to Brama Świętego Ducha. Rampa niziutka, na 1-2 stopnie, ale tak samo skopana.
- 96 3
-
2024-06-23 12:32
To samo jest od wielu lat przy Ergo Arenie. Niedoróbki są wciąż nie naprawione. Spróbujcie tam przejechać wózkiem.
- 0 0
-
2024-06-20 14:23
a kto odebrał jako inspektor budowlany tę inwestycję i ile łapówki przymknął za przymykanie oka na to tamto i owamto ... tam jest wiele innych rzeczy do poprawy ale potrzebny inspektor z prawdziwego zdarzenia a nie kurdupel przekupny znajomek
- 1 0
-
2024-06-20 12:12
słuszna ideologia budowlańców
dzieci do piaskownicy
- 0 0
-
2024-06-20 06:47
(1)
Jaka rampa? Jaka pochylnia czy ludzie w Gdańsku wiedzą w ogóle o czym piszą?
- 1 3
-
2024-06-20 07:34
Przecież to nie są ludzie z Gdańska
Ludzie z Gdańska wiedzą, że w Bramie Świętego Ducha, nie ma żadnych ramp, schodów, podjazdów itd.
- 0 3
-
2024-06-19 15:59
11-tu klaska uszami, a przy Bramie Św. Ducha nie ma żadnej pochylni (1)
- 3 2
-
2024-06-20 14:24
czepialstwo na siłę ...głupiemu radość
a jak nie napiszą ci dokładnie to sam się nie kapniesz ... normalny jesteś czy jakiś niedorobiony umysłowo ?
- 0 0
-
2024-06-19 14:31
(18)
Projektant zapewne jest wiecznym singlem,jakby miał dziecko,wiedziałby na co zwrócić uwagę i jakie mogą wystąpić trudności w poruszaniu się z wózkiem.Fuszerka fuszerke goni,ale tak to jest moi mili jak się wybiera najtańszą ofertę a nie celuje w jakość...mam nadzieję że w końcu toalety będą.
- 30 18
-
2024-06-19 14:41
Opinia wyróżniona
Najtańsza oferta nie ma nic wspólnego z dyletanctwem projektanta (8)
W najdroższych ofertach projektanci też popełniają błędy. Przez wiele lat pracy zawodowej nie spotkałem projektu, który by nie zawierał błędów.
- 109 27
-
2024-06-20 06:15
No właśnie (1)
Takich mamy właśnie teraz absolwentów szkół wyższych . Redaktorzy poczytnych pism nie potrafiący napisać poprawnie krótkiego tekstu. Dlatego Aa boję się przejeżdżać przez mosty budowane przez współczesnych inżynierów
- 5 1
-
2024-06-20 09:23
Siedz cicho na tej koparce robolu
- 0 0
-
2024-06-20 01:11
Chodzi o miliony
Nie, że ja ze szwagrem zrobię taniej.
- 1 0
-
2024-06-19 21:34
błedem jest wypuszczANIE projektów z wadą
- 2 1
-
2024-06-19 17:33
ile zapłaciłeś za projekt? najnizszą cenę? i za to chciałeś miec najwyzszą jakość?
- 0 2
-
2024-06-19 16:55
Moze sam jestes dyletantem. (1)
Skad wiesz ze to wina projektanta? Moze poprostu zrobili niezgodnie z projektem.
- 4 1
-
2024-06-19 17:14
Morze jest szerokie i głebokie.
Błąd na etapie wykonawczym wyjdzie przy odbiorze. Chyba, że inspektor jest leniwy, nieuważny i nie sprawdził.
- 3 2
-
2024-06-19 15:09
Nie znasz się, suweren wie lepiej.
Szklanka wódki suwerenowi prawdę powie. A ci przytuli gdy smutny.
- 4 4
-
2024-06-19 16:54
A skad wiesz ze to nie blad wykonawczy? (2)
Przeciez pelno u nas firm ktore robia byle jak bo szef goni zeby szybko bo nastepna robota.
- 5 2
-
2024-06-19 21:35
a kto odbierał projekt, ślepy (1)
- 10 3
-
2024-06-19 22:16
Napewno nie projektant!!!
- 5 1
-
2024-06-19 15:40
"jakby miał dziecko,wiedziałby na co zwrócić uwagę" (2)
raczej nie sądzę że ,wiedziałby na co zwrócić uwagę - za dużo żądasz. Projektant stworzył bubla bo jest dyletantem który nie słyszał o czymś takim jak norma PN i BN , jemu się tylko wydawało , że ma wiedzę. To jedno , a drugie , że po projektancie "ktoś" sprawdza czy projekt spełnia normy i ten "ktoś" też dał du...y , a na końcu dał du..y inwestor,że nie sprawdził. Tu akurat łatwo sprawdzić kto jest winien bo wszyscy podpisują się z imienia i nazwiska zatwierdzając i akceptując projekt. Amen
- 24 2
-
2024-06-19 19:35
pierwszy raz układałeś podjazd dla wózków? nie widziałeś że jest za szeroki? (1)
- 4 0
-
2024-06-23 19:22
To trzeba studiować jakieś normy
Aby przy budowie nie wpaść na to czy raczej tym podjazdem nie wjedzie niepełnosprawny?
- 0 0
-
2024-06-19 14:40
Peowski portal i wypociny, czytacie je przed publikacją (2)
Skrótce naprawiona
- 7 19
-
2024-06-19 14:44
Cicho, ten Svencjusz to wariat (1)
- 6 10
-
2024-06-19 15:01
Daleko mu do ciebie.
- 7 4
-
2024-06-19 13:07
(5)
i tak robią w polsce jak za komuny brak nadzoru
- 43 6
-
2024-06-20 13:16
Brawo inżynierom
Właśnie jest za dużo nadzoru . Teraz każdy pcha się do nadzoru , tylko w 90% to tępaki z papierem.
- 1 0
-
2024-06-19 15:51
Etam, poprostu na wschodzie mają szerszy rozstaw torów
- 3 0
-
2024-06-19 14:22
Podjazdy za komuny mialy własciwą szerokosc (2)
wystarczy myslec jak się coś robi i zapewnić nadzór
- 11 2
-
2024-06-19 15:34
ale miały też nieodpowiednie nachylenie do dzisiejszych przepisów
- 1 1
-
2024-06-19 14:54
A nie przez pół dnia bumelować.
- 2 2
Wszystkie opinie
-
2024-06-19 13:07
(5)
i tak robią w polsce jak za komuny brak nadzoru
- 43 6
-
2024-06-19 14:22
Podjazdy za komuny mialy własciwą szerokosc (2)
wystarczy myslec jak się coś robi i zapewnić nadzór
- 11 2
-
2024-06-19 14:54
A nie przez pół dnia bumelować.
- 2 2
-
2024-06-19 15:34
ale miały też nieodpowiednie nachylenie do dzisiejszych przepisów
- 1 1
-
2024-06-19 15:51
Etam, poprostu na wschodzie mają szerszy rozstaw torów
- 3 0
-
2024-06-20 13:16
Brawo inżynierom
Właśnie jest za dużo nadzoru . Teraz każdy pcha się do nadzoru , tylko w 90% to tępaki z papierem.
- 1 0
-
2024-06-19 14:31
(18)
Projektant zapewne jest wiecznym singlem,jakby miał dziecko,wiedziałby na co zwrócić uwagę i jakie mogą wystąpić trudności w poruszaniu się z wózkiem.Fuszerka fuszerke goni,ale tak to jest moi mili jak się wybiera najtańszą ofertę a nie celuje w jakość...mam nadzieję że w końcu toalety będą.
- 30 18
-
2024-06-19 14:40
Peowski portal i wypociny, czytacie je przed publikacją (2)
Skrótce naprawiona
- 7 19
-
2024-06-19 14:44
Cicho, ten Svencjusz to wariat (1)
- 6 10
-
2024-06-19 15:01
Daleko mu do ciebie.
- 7 4
-
2024-06-19 14:41
Opinia wyróżniona
Najtańsza oferta nie ma nic wspólnego z dyletanctwem projektanta (8)
W najdroższych ofertach projektanci też popełniają błędy. Przez wiele lat pracy zawodowej nie spotkałem projektu, który by nie zawierał błędów.
- 109 27
-
2024-06-19 15:09
Nie znasz się, suweren wie lepiej.
Szklanka wódki suwerenowi prawdę powie. A ci przytuli gdy smutny.
- 4 4
-
2024-06-19 16:55
Moze sam jestes dyletantem. (1)
Skad wiesz ze to wina projektanta? Moze poprostu zrobili niezgodnie z projektem.
- 4 1
-
2024-06-19 17:14
Morze jest szerokie i głebokie.
Błąd na etapie wykonawczym wyjdzie przy odbiorze. Chyba, że inspektor jest leniwy, nieuważny i nie sprawdził.
- 3 2
-
2024-06-19 17:33
ile zapłaciłeś za projekt? najnizszą cenę? i za to chciałeś miec najwyzszą jakość?
- 0 2
-
2024-06-19 21:34
błedem jest wypuszczANIE projektów z wadą
- 2 1
-
2024-06-20 01:11
Chodzi o miliony
Nie, że ja ze szwagrem zrobię taniej.
- 1 0
-
2024-06-20 06:15
No właśnie (1)
Takich mamy właśnie teraz absolwentów szkół wyższych . Redaktorzy poczytnych pism nie potrafiący napisać poprawnie krótkiego tekstu. Dlatego Aa boję się przejeżdżać przez mosty budowane przez współczesnych inżynierów
- 5 1
-
2024-06-20 09:23
Siedz cicho na tej koparce robolu
- 0 0
-
2024-06-19 15:40
"jakby miał dziecko,wiedziałby na co zwrócić uwagę" (2)
raczej nie sądzę że ,wiedziałby na co zwrócić uwagę - za dużo żądasz. Projektant stworzył bubla bo jest dyletantem który nie słyszał o czymś takim jak norma PN i BN , jemu się tylko wydawało , że ma wiedzę. To jedno , a drugie , że po projektancie "ktoś" sprawdza czy projekt spełnia normy i ten "ktoś" też dał du...y , a na końcu dał du..y inwestor,że nie sprawdził. Tu akurat łatwo sprawdzić kto jest winien bo wszyscy podpisują się z imienia i nazwiska zatwierdzając i akceptując projekt. Amen
- 24 2
-
2024-06-19 19:35
pierwszy raz układałeś podjazd dla wózków? nie widziałeś że jest za szeroki? (1)
- 4 0
-
2024-06-23 19:22
To trzeba studiować jakieś normy
Aby przy budowie nie wpaść na to czy raczej tym podjazdem nie wjedzie niepełnosprawny?
- 0 0
-
2024-06-19 16:54
A skad wiesz ze to nie blad wykonawczy? (2)
Przeciez pelno u nas firm ktore robia byle jak bo szef goni zeby szybko bo nastepna robota.
- 5 2
-
2024-06-19 21:35
a kto odbierał projekt, ślepy (1)
- 10 3
-
2024-06-19 22:16
Napewno nie projektant!!!
- 5 1
-
2024-06-19 14:32
Tam wszystko jest do poprawki płyty są krzywo poukładane i to na całej długości (5)
Ciekawe kto to odbierze za publiczne pieniądze może być zrobiony byle jak, fajnie?
- 81 4
-
2024-06-19 14:48
serdecznosci i nic wiecej
- 6 1
-
2024-06-19 14:53
(2)
Oj tam, oj tam - a ty się znasz na układaniu płytek? Doktorat zrobiłeś? ;)
- 2 5
-
2024-06-19 14:59
(1)
Tak.
- 4 1
-
2024-06-19 15:48
To POkaż.
- 1 0
-
2024-06-19 14:57
Dokładnie
41mln i taka fuszerka, ktoś to etapami przecież musi odbierać
- 9 0
-
2024-06-19 14:34
Jeszcze nie skończyli a już z..@li
Przypadek?
- 42 3
-
2024-06-19 14:34
Opóźnienia (7)
Termin zakończenia remontu nie zostanie dotrzymany ze względu na gorszy stan pobrzeża niż Zakładano. To przepraszam bardzo na jakiej podstawie oceniano czas oraz koszt realizacji? Kpina i kompromitacja jak w przypadku niemal każdej inwestycji, która jest opłacana z publicznych pieniędzy. Wstyd
- 80 9
-
2024-06-19 15:06
Sugerujesz, że powinni nieinwazyjnie magicznym radarem sprawdzić stan podziemia na całej długości przed inwestycją?
Skąd taki przyrząd wziąć?
- 7 8
-
2024-06-19 15:13
(3)
A jak mieli ocenić stan pobrzeża, skoro dopiero po jego rozbiórce uwidoczniło się co jest pod spodem. Mówimy o Gdańsku, który ma setki lat.
- 4 3
-
2024-06-19 15:20
(2)
Złoża surowców pod skałami mają lat tysiące, a jakoś ludzie potrafią je znaleźć i ocenić opłacalność eksploatacji.
- 5 2
-
2024-06-19 15:37
Bzdurne porownanie.
- 2 3
-
2024-06-19 17:05
Używając sprzętu, który by te leciwe kamieniczki budowane za PRL rozsypał w drobny mak.
- 0 1
-
2024-06-19 15:18
(1)
Chyba remontu domu/mieszkania jeszcze nie robiłaś/eś. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wystarczy odmalować ściany wymienić drzwi i podłogę ale jak zaczniesz już cokolwiek ruszać to okazuje się, że do wymiany jest połowa instalacji itp i powierzchowny remont zamienia się w inwestycje życia, która kosztuje 2x więcej niż zakładałeś.
- 2 1
-
2024-06-19 15:37
Daj suwerenowi marzyć po pijaku.
- 1 0
-
2024-06-19 14:37
Za tą fuszerkę powinien zapłacić (3)
projektant.
To proste i oczywiste.- 60 1
-
2024-06-19 15:11
Widzę, że masz projekt przed nosem skoro wiesz, że to nie wykonawca wykonał źle, bo mu się płytek docinać nie chciało.
Jakie jeszcze projekty masz w domu fachowcu?
- 5 8
-
2024-06-19 16:57
A moze ty za oczernianie projektanta (1)
Bez dowodow. Moze poprostu wykonawca zle wykonal prace?
- 3 2
-
2024-06-21 21:15
i nikt
tego nie nadzorował podczas budowy?Olewka?
- 1 0
-
2024-06-19 14:37
Za czyje? (1)
Przebudowa za pieniądze autora projektu?
- 39 0
-
2024-06-29 12:31
nie kumam jak można taki projekt dac do realizacji..nikt tego nie sprawdza czy same dzbany tam pracują?
- 0 0
-
2024-06-19 14:38
Na Żabiance był remont i eurokomuna kazała podjazdy rozebrać, bo "za strome". (4)
No to teraz ciężko, ale bezpiecznie rowerek na ramię. Władza wie lepiej.
- 42 13
-
2024-06-19 15:05
Nie euro komuna tylko nadzór budowlany pod kierownictwem jakiegoś nieroba z PiS. Pewnie czekali na kopertę ? :)))) (2)
- 9 9
-
2024-06-19 16:27
PiS nie ma nic do rzeczy-. Przepisy unijne nakazują maksymalne nachylenia przy podjazdach
Schody były robione wg starych przepisów. Ale remont już za unijną kasę i z sensownego udogodnienia trzeba było zrezygnować. To że przy takiej ilości miejsca można by w ogóle ze schodów zrezygnować, to inna sprawa.
- 4 0
-
2024-06-21 11:38
To nie PiS tylko platforma wydaje takie durne decyzje.
- 0 0
-
2024-06-19 15:08
No masz, a u wujka Putina z dala od eurokomuny można budować co się chce.
- 0 3
-
2024-06-19 14:41
(5)
Gdyby Gdańsk należał do Niemiec to Niemcy nigdy by nie pozwolili na taką fuszerkę
- 30 12
-
2024-06-19 14:44
(3)
Przecież należy, nieformalnie.
- 2 5
-
2024-06-19 14:56
kulawy oraz Mateusz MoRadziecki chcieliby żeby tak było i zrobili nawet w tym kierunku pierwsze kroki sprzedali naszym (2)
wrogom Lotos za 1% wartości czyli oddali praktycznie za darmo. Po co nam gdańszczanom oraz Polakom rafineria skoro jest w Moskwie i Berlinie :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 6 8
-
2024-06-19 15:03
Leżeć mnie cichutko i nie ujadać.
- 3 3
-
2024-06-20 06:34
Przykro ze masz takie male iq i nic nie rozumiesz
- 0 1
-
2024-06-21 05:51
Niestety ale to prawda
- 0 0
-
2024-06-19 14:41
Niestety dzisiaj Projektant przeważnie nie pracuje w Biurze Projektów tylko we własnym M zdalnie :)))) (2)
Dlatego takie błędy. Ostatnio zwróciłem uwagę budowlańcom - droga dość spora osiedlowa dwupasmowa miała 5,60 szerokości. Droga dojazdowa do Parkingu we wszystkich Lidlach jest taka wąska że ciężko się minąć a miejsca jest w bród żeby zaprojektować szerszą. Przez ostanie 8 lat Polska pod tym względem została znokautowana :)))))))))))))))
- 23 14
-
2024-06-19 15:05
Zatrzymałeś się na ostatnich ośmiu latach? To dziwne. Żyjesz znacznie dłużej i nie zauważyłeś wcześniejszych fuszerek? Zaręczam, że jest ich znacznie więcej. Sprawdź. Stać cię chyba na to, nieprawdaż?
- 3 2
-
2024-06-20 06:36
Szeryf sie znalazl co wie lepiej jak robic drogi i czy w tym miejscu mozna robic szersza
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.