• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa rampa na Długim Pobrzeżu jest bezużyteczna. Ale zostanie poprawiona

Ewa Palińska
19 czerwca 2024, godz. 14:30 
Opinie (256)

Spacerujący z wózkami dziecięcymi mają problem z pokonaniem schodów na Długim Pobrzeżu, bo pochylnie na nich nie są dostosowane do rozstawu kół wózków.

Ma taki rozstaw torów, że prawie żaden wózek nie jest w stanie po niej zjechać. Powstała w ramach przebudowy Długiego PobrzeżaMapka rampa tuż przy Zielonej Bramie jest praktycznie bezużyteczna. Zostanie jednak przebudowana.





Użytkownicy wózków, zarówno dziecięcych, jak i inwalidzkich, o bezproblemowym spacerze wyremontowaną częścią Długiego Pobrzeża na razie mogą jedynie pomarzyć.

Podjazd na Długim Pobrzeżu jest, ale za szeroki



Głównym powodem jest umieszczona wzdłuż schodków rampa, która ma rozstaw torów większy niż rozstaw kół większości wózków. Na miejscu zmierzyliśmy, że jej wewnętrzny rozstaw wynosi ok. 53 cm.

Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi. Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi.
Z tego powodu staje się dla użytkowników wspomnianych pojazdów bezużyteczna, co w niekomfortowej sytuacji stawia zarówno rodziców małych dzieci, jak i osoby niepełnosprawne. W ciągu raptem kilku minut w tym miejscu natknęliśmy się na kilkanaście osób, które miały problem ze skorzystaniem z pochylni.

Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi. Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi.
Jednak pierwszy sygnał w tej sprawie dostaliśmy od czytelników Raportu z Trójmiasta. Bardzo dziękujemy za zdjęcia.

11:21 18 CZERWCA (aktualizacjaakt. 13:40)

Długie Pobrzeże - fuszerka dla wózków (87 opinii)

Na zdjęciu widać wspaniały, nowy (i drogi) podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu, który niestety jest bezużyteczny, bo jego rozstaw jest większy niż rozstaw kół w większości wózków. Chwilę wcześniej pan na wózku inwalidzkim musiał być przenoszony przez obcych ludzi, bo napotkał na ten sam problem. Bardzo proszę redakcję o zainteresowanie się tematem, bo niczego tak nie lubię, jak marnotrawienia pieniędzy z naszych podatków.
Na zdjęciu widać wspaniały, nowy (i drogi) podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu, który niestety jest bezużyteczny, bo jego rozstaw jest większy niż rozstaw kół w większości wózków. Chwilę wcześniej pan na wózku inwalidzkim musiał być przenoszony przez obcych ludzi, bo napotkał na ten sam problem. Bardzo proszę redakcję o zainteresowanie się tematem, bo niczego tak nie lubię, jak marnotrawienia pieniędzy z naszych podatków. Zobacz więcej


Miasto obiecuje, że wadę naprawi



Miejscy urzędnicy mają świadomość fuszerki, bo deklarują, że nowo wybudowana rampa zostanie wkrótce poprawiona.

- Podjazd zostanie poprawiony poprzez zwężenie środkowych stopni, dzięki czemu będzie umożliwiał przejazd wózków o węższym rozstawie kółek niż obecnie - zapewnia Joanna BieganowskaUrzędu Miasta Gdańska.
Użytkownikom wózków pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i albo omijać ten fragment nabrzeża, albo liczyć na uprzejmość innych przechodniów, którzy pomogą wózek znieść bądź wnieść.



Przebudowa Długiego Pobrzeża za 41 mln zł



Reprezentacyjne nabrzeże Motławy od lat czekało na gruntowny remont. Pierwsza część prac remontowych, dotycząca Rybackiego PobrzeżaMapka, zakończyła się w połowie 2022 r. Finansowała je spółka Granaria, która musiała to zrobić w ramach prowadzonej na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego zabudowy Wyspy Spichrzów.

Harmonogram prac na remontowanym Długim Pobrzeżu. Harmonogram prac na remontowanym Długim Pobrzeżu.
Dalszą część przebudowy finansuje miasto, a zakres prac wyceniono na 41 mln zł. Zakładano, że wybranemu w przetargu wykonawcy wystarczy 71 tygodni na uporanie się ze wszystkimi robotami. To mniej więcej rok i cztery miesiące. Oznaczałoby to, że remont zakończyłby się na przełomie zimy i wiosny 2024 r. Dziś wiemy, że tak się nie stało, a powodem był m.in znacznie gorszy, niż zakładano, stan nabrzeża.

Opinie (256) 8 zablokowanych

  • robili Ukraincy więc ,przezwyczajeni do szerokich torów pociągów to zrobili bubel

    • 6 3

  • Opinia wyróżniona

    rampa długie pobrzeże (9)

    Był kiedyś wiceprezydent Gdańska, który z własnej woli (mam nadzieję) wsiadł na wózek i się dowiedział, że rozwiązania są do bani. Szanowni Włodarze miasta, jeżeli robicie coś dla niepełnosprawnych, to myślcie. Dużo nie trzeba, tylko zmierzyć, sprawdzić w którą stronę drzwi się otwierają np. w toalecie, Robicie do tzw. protokołu. Jest dostosowanie, a to że ono nie nadaje się do użytku, to sprawa drugorzędna. Ja po wspomnianym podjeździe targałam moją córkę na wózku. Nie sama, bo nie dałabym rady, naprawdę, a daję radę w 24 godzinnej opiece. Do roboty i na wózki

    • 243 9

    • Brawo za dobra pamięć! To było 14 lat temu, ale faktycznie było ;) (1)

      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Prezydencki-eksperyment-Gdansk-z-perspektywy-wozka-n38596.html

      • 23 2

      • Dzięki za przypomnienie

        Fajnie przeczytać artykuł i komentarze w których jeszcze nie było Svencjusza

        • 21 2

    • Kto to zatwierdził i podpisał (1)

      Powinien bulić że swojej kieszeni. Ale pasożyty urzędnicze Polsce nie ponoszą odpowiedzialności

      • 38 1

      • deweloper

        • 2 6

    • Każdy radny, prezydent powinnien wejść na wózek i przejechać sie po mieście

      • 23 1

    • Kto nadzorował prace i kto poniesie konsekwencje? To bym chciał przeczytać (2)

      • 31 1

      • uśmiechnięty nadzór nie wymaga bo to opresyjne

        • 4 1

      • dyscyplinarka dla głąba...

        • 3 1

    • Takie podjazdy są również od wielu lat koło Ergo Areny. Nikt tego do tej pory nie naprawił. Nie da się tamtędy przejechać wózkiem. Dyletanctwo trwa od lat i firmuje je swoim nazwiskiem A.Dulkiewicz

      • 1 0

  • "Podjazd zostanie poprawiony poprzez zwężenie środkowych stopni" (4)

    i wtedy nie bedzie miejsca na postawienie stopy. Problem na miare smrodu z Szadolek.

    • 13 1

    • (3)

      a jak inaczej to można zrobić? inzynierku znad granicy

      • 2 2

      • rozwalic i zbudowac nowy, na ten przyklad - geniuszu po 3 klasach wiejskiej szkoly. (2)

        • 2 1

        • Ze zwężonym podjazdem, czy z takim jak jest teraz? (1)

          • 0 0

          • Najlepiej pełną rampę bez stopni

            Wtedy każdy wózek wejdzie

            • 1 0

  • "Podjazd zostanie poprawiony poprzez zwężenie środkowych stopni" - czyli miasto idzie na ręke wykonawcy aby... (2)

    ...zmniejszyć koszt naprawy usterki? Nie jakość a bylejakość...

    • 8 2

    • a co mistrzu proponujesz ? (1)

      poszerzyć?

      • 1 2

      • Naprawić całość tak aby podjazdy nie miały 50cm szerokości

        Tylko tyle ile mają teraz ale a m iejsza dziura pomiędzy nimi

        • 0 0

  • Cudze pieniądze,żadnej odpowiedzialności.

    Tak się można bawić.

    • 12 0

  • Żałosne

    Ktoś to zaprojektował, ktoś to wykonał i ktoś to zatwierdził. Wszyscy siebie warci...

    • 13 1

  • ale oco chodzi to Gdański standard i łapówka pod stołem dla urzednika co przyklepie wszystko!

    • 9 2

  • Ile jeszcze

    Aranzowanych filmikow? Wiecznie problem z ludzmi z wozkami i bachorami.

    • 4 18

  • To jak z rondami w Gdańsku. (1)

    Byle skrzyżowanie to robią rondo (chyba taka moda albo dobry biznes). Tylko projektanci ronda nie przewidzieli, że autobus musi się zmieścić.

    • 17 1

    • Polecam U.K., tam jak jest mało miejsca na autobus, robią płaske rondo (czasmi nawet po prostu malują farbą)

      Czyli... tak jak u nas.
      Ty gdzieś w życiu byłeś ??

      • 0 1

  • To musiał jakiś wybitny uczony (1)

    Przygarniety z granicy projektować. Jeden z tych, o których Biejat mówi, że są nam potrzebni do rozwoju gospodarki. Gratuluję.

    • 11 2

    • wybitni to są ci co tu komentują

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane