• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa rampa na Długim Pobrzeżu jest bezużyteczna. Ale zostanie poprawiona

Ewa Palińska
19 czerwca 2024, godz. 14:30 
Opinie (256)

Spacerujący z wózkami dziecięcymi mają problem z pokonaniem schodów na Długim Pobrzeżu, bo pochylnie na nich nie są dostosowane do rozstawu kół wózków.

Ma taki rozstaw torów, że prawie żaden wózek nie jest w stanie po niej zjechać. Powstała w ramach przebudowy Długiego PobrzeżaMapka rampa tuż przy Zielonej Bramie jest praktycznie bezużyteczna. Zostanie jednak przebudowana.





Użytkownicy wózków, zarówno dziecięcych, jak i inwalidzkich, o bezproblemowym spacerze wyremontowaną częścią Długiego Pobrzeża na razie mogą jedynie pomarzyć.

Podjazd na Długim Pobrzeżu jest, ale za szeroki



Głównym powodem jest umieszczona wzdłuż schodków rampa, która ma rozstaw torów większy niż rozstaw kół większości wózków. Na miejscu zmierzyliśmy, że jej wewnętrzny rozstaw wynosi ok. 53 cm.

Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi. Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi.
Z tego powodu staje się dla użytkowników wspomnianych pojazdów bezużyteczna, co w niekomfortowej sytuacji stawia zarówno rodziców małych dzieci, jak i osoby niepełnosprawne. W ciągu raptem kilku minut w tym miejscu natknęliśmy się na kilkanaście osób, które miały problem ze skorzystaniem z pochylni.

Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi. Podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu ma zbyt duży rozstaw torów, by mogły z niego skorzystać osoby na wózkach i z wózkami dziecięcymi.
Jednak pierwszy sygnał w tej sprawie dostaliśmy od czytelników Raportu z Trójmiasta. Bardzo dziękujemy za zdjęcia.

11:21 18 CZERWCA (aktualizacjaakt. 13:40)

Długie Pobrzeże - fuszerka dla wózków (87 opinii)

Na zdjęciu widać wspaniały, nowy (i drogi) podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu, który niestety jest bezużyteczny, bo jego rozstaw jest większy niż rozstaw kół w większości wózków. Chwilę wcześniej pan na wózku inwalidzkim musiał być przenoszony przez obcych ludzi, bo napotkał na ten sam problem. Bardzo proszę redakcję o zainteresowanie się tematem, bo niczego tak nie lubię, jak marnotrawienia pieniędzy z naszych podatków.
Na zdjęciu widać wspaniały, nowy (i drogi) podjazd dla wózków na Długim Pobrzeżu, który niestety jest bezużyteczny, bo jego rozstaw jest większy niż rozstaw kół w większości wózków. Chwilę wcześniej pan na wózku inwalidzkim musiał być przenoszony przez obcych ludzi, bo napotkał na ten sam problem. Bardzo proszę redakcję o zainteresowanie się tematem, bo niczego tak nie lubię, jak marnotrawienia pieniędzy z naszych podatków. Zobacz więcej


Miasto obiecuje, że wadę naprawi



Miejscy urzędnicy mają świadomość fuszerki, bo deklarują, że nowo wybudowana rampa zostanie wkrótce poprawiona.

- Podjazd zostanie poprawiony poprzez zwężenie środkowych stopni, dzięki czemu będzie umożliwiał przejazd wózków o węższym rozstawie kółek niż obecnie - zapewnia Joanna BieganowskaUrzędu Miasta Gdańska.
Użytkownikom wózków pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i albo omijać ten fragment nabrzeża, albo liczyć na uprzejmość innych przechodniów, którzy pomogą wózek znieść bądź wnieść.



Przebudowa Długiego Pobrzeża za 41 mln zł



Reprezentacyjne nabrzeże Motławy od lat czekało na gruntowny remont. Pierwsza część prac remontowych, dotycząca Rybackiego PobrzeżaMapka, zakończyła się w połowie 2022 r. Finansowała je spółka Granaria, która musiała to zrobić w ramach prowadzonej na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego zabudowy Wyspy Spichrzów.

Harmonogram prac na remontowanym Długim Pobrzeżu. Harmonogram prac na remontowanym Długim Pobrzeżu.
Dalszą część przebudowy finansuje miasto, a zakres prac wyceniono na 41 mln zł. Zakładano, że wybranemu w przetargu wykonawcy wystarczy 71 tygodni na uporanie się ze wszystkimi robotami. To mniej więcej rok i cztery miesiące. Oznaczałoby to, że remont zakończyłby się na przełomie zimy i wiosny 2024 r. Dziś wiemy, że tak się nie stało, a powodem był m.in znacznie gorszy, niż zakładano, stan nabrzeża.

Opinie (256) 8 zablokowanych

  • Standard Gdański

    • 9 0

  • Z...bali koncertowo

    Jeszcze nie oddane do końca a już z...bali! jak zwykle

    • 12 0

  • W tym ciemnym kraju nie da się inaczej. Jesteśmy jeszcze sto lat za cywilizowaną Europą.

    • 11 2

  • Ja nie rozumiem, kto to projektował? (2)

    Przecież to są jakieś standardy i normy. Tak jak np. wysokość i długość stopni w schodach...

    • 19 1

    • (1)

      Nie kojarzę normy mówiącej o maksymalnej/minimalnej szerokości stopni między torami na takich rampach

      • 2 0

      • Ok, to damy dwa metry.

        • 1 1

  • Pokażcie kto podpisał protokół odbioru tego..........

    • 25 1

  • A czy te prace ktoś w ogóle nadzoruje? Nie wiedzą jak wózek wygląda?! Masakra!

    • 23 1

  • Tak sie buduje w Gdańsku gdyby ktos niepodał tego w mediach to by ogłosili pełny sukces.Wiec zaco biora kase urzedniki szkodniki

    dlaczego sa bezkarni!!

    • 16 0

  • Wina projektanta,

    czy wykonawcy, któremu wyszło inaczej z docinania płyt?

    • 7 1

  • Jeszczevpoprosimy o nazwisko projektanta (3)

    I komisji odbiorczej z UM

    • 18 1

    • Miś i myszka Miki.

      • 1 0

    • Mariusz Zabitowski . Potrzebujesz jeszcze jakieś info więcej

      • 0 0

    • lubi,e takich madrali

      • 0 0

  • Ciekawe (1)

    Ciekawe kto zapłaci za poprawę fuszerek. Podatnicy czy wykonawca? Inwestycja za kupę kasy, więc ktoś z miasta powinien wytknąć błędy i dopiero gdy będzie wszystko dobrze podpisać odbiór i można zapłacić za wykonanie.

    • 15 0

    • naiwny jestes zawsze za wszystko placa mieszkancy

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane