• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Niech lepiej organizuje sobie plan inwestycyjny na swojej działce na terenie zalewowym. Po co Dulkiewicz wydawała pieniądze, aby zrobić przejście naziemne na wysokości Uniwersytetu Medycznego. Facet pewnie nawet nigdy nie korzystał z tych przystanków a przejeżdzał przez nie, aby dostać się do głównego miasta.

    • 5 0

  • głosy tych, co jadą np z OBC na wygwizdowie

    ludziom w centrum te przystanki są potrzebne, ale rozumiem, że jak wsiadasz przy w Oliwie i jedziesz na Zakoniczyn czy Inne przedmieścia, Łostowice, czy co to tam jest, to liczysz każdą zmarnowaną minutę.

    • 4 2

  • Klonowa musi zostać bo jest zbiorkomem z Dworcem we Wrzeszczu, przynajmniej do momentu doprowadzenia

    linii bezpośrednio do dworca

    • 7 0

  • Zlikwidujmy wszystko, zostawmy tylko poczatkowy i koncowy

    Kto chce likwidowac tramwaje, przeciez one sa od tego, zeby zbierac ludzi jak najczesciej i rozwozic jak najblizej miejsc docelowych

    • 14 0

  • Chłopie masz coś z głową? Może czas najwyższy udać się do specjalisty.

    • 6 0

  • Ree

    Przystanki tak jak kolejka niech ludzie więcej chodzą

    • 1 6

  • Zlikwidować należy przejścia naziemne

    • 6 0

  • Hahaha

    Jak za dużo to przecież istnieje alternatywa to kolejka miejska jak nie pasuje odczepcie się już od tramwaji i autobusów ja już niewiem auta be tramwaje be autobusy be zaraz rowery be hulajnogi be nawet chodzenie będzie be to najlepiej nigdzie się nie ruszać ale po czasie też będzie be masakra ludu co się z wami dzieje

    • 5 1

  • Tramwaj nr 5 nie zatrzymuje sie kolo opery a na politechnice tak

    • 7 0

  • Ktoś tu ma problem z logicznym myśleniem. (2)

    Wydłużone przystanki będą skracać czas tracony na przesiadkach. Natomiast likwidacja części przystanków spowoduje że ludzie będą dygać dwa razy dalej niż teraz. Młodemu to rybka, ale społeczeństwo nieuchronnie się starzeje i niedługo orędownicy wycinania przystanków sami staną przed tym problemem. A czas płynie zaskakująco szybko...

    • 13 0

    • Autor ma rację! (1)

      Bardzo dobry pomysł. Kawałek się przejść nie zaszkodzi. Najlepiej, może jeszcze przystanek zróbmy dla mieszkańców domków kolejowych między Galerią Bałtycką a Wojska Polskiego, bo to za długi odcinek. I może jeszcze przy Teatrze Miniatura też wybudujmy, bo dzieci nie będą nóżki boleć jak pojadą na spektakl. W du*ach się wszystkim poprzewracało, bo za daleko, bo za wąskie perony, a po co, a czemu.....
      Co za bezmózgowie!

      • 0 2

      • zbiorkom i tak zapewnia użytkownikom spacery

        pomiędzy przystankami jest po kilkaset metrów

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane