• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • sorry gosciu ale nie znasz sie

    • 5 3

  • Niech sam sie zlikwiduje

    • 7 2

  • Ta... wszystko zlikwidować....

    niszczyć jest łatwo

    • 7 2

  • Samochodziarze głosują w ankiecie żeby zlikwidować

    im przeszkadza komunikacja miejska.
    najlepiej wszędzie pobudować jak najwięcej pasów.
    kosztem komunikacji miejskiej i zielenii

    • 5 2

  • tramwaje są dla wszystkich, młodych i osób starszych (3)

    Rozumiem, pośpiech w dotarciu do celu, brak problemu w dłuższym dojściu do celu. Ale pamiętajmy, że ze zbiorczej komunikacji miejskiej korzystają też ludzie starsi, wydłużenie odległości od przystanków może ich, po prostu, odciąć od sklepu, lekarza. Czy Ci którzy chcą likwidacji przystanków spotkali w tramwajach starsze osoby, ledwo się poruszające, jadące 1 przystanek do sklepu, z kartką na zakupy? Pewnie nie.... zabierzecie im te przystanki i co? Nie dotrą do sklepu i do lekarza. Byle szybciej, szybciej mogli sprawni, młodzi, poruszać się po mieście. A ci starsi się tu nie odezwą. Oni są z innej epoki, przed internetem. Ale oni tu są, oni na to co teraz mamy się składali swoimi podatkami. Chcesz dotrzeć punktualnie do pracy czy na spotkanie? Wyjdź wcześniej z domu!

    • 7 1

    • Teraz najlepszy przykład ze motorniczy ma siano we łbie :) (1)

      • 0 1

      • Łeb...

        ... to Ty masz, do tego zakuty.

        • 0 0

    • Czy tylko przy tych przystankach jest lekarz i sklep?

      Nie sądzę! Wydaje mi się, że chyba nie przeczytał Pan lub Pani tego artykułu ze zrozumieniem, gdzie dokładnie miałyby zostać przebudowane i zlikwidowane przystanki. Ja przeczytałem i uważam, że pomysł jest dobry.

      • 0 0

  • Co za egoizm, (1)

    jak można nie dbać o ludzi starszych, dla nich przejść 150 - 200 metrów to czasem droga nie do pokonania !!! Obudźcie się młodzi - wy również będziecie starzy, chorzy na osteoporozę, będziecie podpierać się laską, albo chodzić o kulach !!
    Wydaje mi się, że temat jest " nadany " aby bez krzyku wydłużyć przystanki !!

    • 10 2

    • Ahoj

      Ty Ahoj, skąd się urwałeś/aś? To tramwaje wożą tylko staruszków? I tylko tych co wsiadają akurat na Politechnice czy Reja?

      • 1 0

  • To nie skm, żeby musiało jakoś wybitnie szybko jeździć. To ma być ułatwienie dla każdej osoby, by mogła poruszać się po mieście. Chcesz szybciej idź na skm i nie zabieraj innym szansy na bliższe dojście do określonego miejsca.

    • 6 0

  • całkowicie go popieram pod warunkiem ze zlikwiduje przystanki z których nie korzystam :)

    • 5 1

  • Najlepiej zrobić niektore tramwaje pospieszne i niech wyprzedzają te niepospieszne.

    Tak jak na kolei, ten szybszy będzie miał tylko cztery przystanki.

    • 2 1

  • Bzdurny pomysł, (1)

    To może zostawić po jednym przystanku w każdej dzielnicy? Tramwaje są do wożenia pasażerów, a nie żeby sobie jeżdziły po mieście.

    • 5 2

    • Dlaczego bzdury.

      Tramwaj ma służyć do szybkiego (bez korków) przemieszczania się po mieście, a nie do jazdy 25 km/h niczym karoca i zatrzymywać się co 200 m, bo wszyscy dookoła nagle chorzy, z kulami, na wózkach. Sami inwalidzki dookoła!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane