• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Trudno kupić bilet w Gdańsku. I nie mówcie mi o sr*plikacjach i kupowaniu w necie. Nawet przed chwilą szajsbuk się wykrzaczył, chcę mieć możliwość kupić bilet normalny, z papieru!

    • 8 0

  • Nie,nie, nie (1)

    Absolutnie nie dla likwidacji jeżeli chodzi o przystanek na ul. Klonowej. Jest to najbliższy przystanek do dworca kolejowego i autobusowego. Wystarczy parę kroków i pasażerowie są bezpośrednio na dworcu. Ponadto ul. Klonowa jest punktem ważnym w miejskiej komunikacji

    • 6 1

    • Tak, tak, tak!

      To się przejdziesz parę metrów do przystanku Jaśkowa Dolina.

      • 0 0

  • Ktoś to wymyślił w Urzędzie Miasta i się podszywają pod motorniczego

    albo zapłacili mu, żeby to autoryzował, a wy się nabieracie, że to niby artykuł czytelnika

    • 6 1

  • Tak, zlikwidujmy przystanek pod szpitalem, super pomysł. (1)

    • 9 0

    • Bardzo dobry pomysł!

      Dlaczego Ty człowieku nie czytasz tekstu ze zrozumieniem, albo w ogóle go nie czytasz. Masakra!

      • 0 1

  • Jeżeli ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym jest 50 km/h to nie można jej tramwajom podwyższać (1)

    zapytajcie drogówki jakie muszą być spełnione warunki do podwyższenia prędkości w mieście, może 200 na godzinę jeździj sobie ty motorniczy

    • 6 0

    • Tu się bardzo mylisz, poczytaj dobrze przepisy

      • 0 0

  • Proponuję zlikwidować tramwaje skoro to my dla nich a nie one dla nas:(

    • 5 0

  • Kiedy drogówka zacznie sprawdzać radarem prędkość tym tramwajom ?

    czy oni są poza prawem ?

    • 5 1

  • Moim zdaniem tramwaje powinny ježdzić od pętli do pętli

    bez przystanków.
    Będzie szybciej, taniej i weselnej.

    • 6 0

  • Przystanki należy poszerzać

    żeby piesi mieli więcej miejsca.
    jak będą biec na drugi tramwaj na tym przystanku to wręcz taranują się

    • 4 0

  • Przy tej okazji

    propozycja likwidacji, razem z kładkami, przystanków tramwajowych nad Jana Pawła. Pasażerowie praktycznie nie stracą - przystanki obok są bardzo blisko. A oszczędności jakie...

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane