• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Brawo!!!

    Bardzo logiczne i merytoryczne argumenty.
    Oponentom proponuję powtórną lekturę, chwilę namysłu, a potem wyrażenie swojej opinii, nawet krytycznej, jednak z uzasadnieniem.

    • 2 4

  • Ja korzystam z przyst. Politechnika

    Jeśli jeżdżę 5 to mam zasuwać na Wyspiańskiego np o 5.30 rano?
    Trochę słaby pomysl

    • 5 0

  • Nie tylko przystanki tramwajowe ale i autobusowe. Za dużo tego jest. Zlikwidować należy wiele połączeń. (1)

    Po co wozić powietrze? To chore pomysły PiS podczas ich rządów. Po co tyle posterunków policji czy straży pożarnej, szczególnie Ochotniczej. To wszystko kosztuje a pieniądze potrzebne są na wiele innych potrzeb. Ludzie, kto to widział tyle rozżutności? PiS tworzył fikcyjne miejsca pracy dla swoich. Ludzie sobie świetnie radzili bez dodatkowych komisariatów, bez dziwnych połączeń PKS i pora to zmienić! PO jest naszą nadzieją i nowym startem dla wszystkich. Zrozumcie to w końcu!!

    • 0 3

    • po tworzy fikcyjne miejsca pracydla swoich. zrozum to w koncu.

      • 0 0

  • Kiedy metro w Trójmieście z Gdańsk południe do Gdyni Cisowa

    Polska to jednak 20 lat za Niemcami tam prawie w każdym dużym mieście metro u nas tylko warszawa

    • 1 1

  • do tego przejścia dla pieszych wszędzie-podwale, chmielna, brama wyżynna do tego zmiana sygnalizacji co chwila

    zbyt krótkie cykle świateł (plus zielone dla pieszych, których np.wcale nie ma na przejściu)

    • 2 0

  • Kompletnie się nie zgadzam!

    To nic nie da, jest za dużo samochodów w mieście, które blokują wszędzie płynny ruch komunikacji! Zacząć trzeba od wprowadzenia zakazu posiadania więcej niż jednego samochodu na małżeństwo! Oraz części z nich niewpuszczać w ogóle do miasta! Dodatkowo miasto powinno wprowadzić swoją flotę taxówek, które powinny być darmowe dla posiadaczy prawa jazdy jeśli chodzi o mieszkańców danego miasta. Kierowca musi mieć wybór jadąc rano do pracy. Albo dobra komunikacja dla niego, albo darmowa lub pół darmowa taxi miejska. Jeśli natomiast miasto chce usprawnić tramwaje, to powinni wprowadzić tak jak w autobusach "Przystanek na żądanie" omijając puste przystanki jak politechnika czy Chodowieckiego. Absolutnie natomiast nie można rezygnować z przystanku Klonowa, jest to ważny przystanek, który szybko dowozi do okolic dworca i dla mieszkańców ulic Partyzantów, czy Jesionowa. Oraz pobliskich szkół i zakładów pracy.

    • 2 3

  • Zlikwidować te przystanki i połowę przejść na ale zwycięstwa i grunwaldzkiej. I wtedy będzie to miało sens

    • 2 2

  • idotyczny pomysł (1)

    Tak może pisać tylko człowiek, który nie korzysta z tych przystanków na co dzień, a portal podchwytuje te i**otyzmy

    • 6 2

    • Doprawdy?

      Rozumiem, że wsiadasz na Klonowej i wysiadasz na Politechnice pięć razy dziennie. To rzeczywiście byłby pech. Dla zdrowotności, jak mawiał Pawlak na Jaśkową Dolinę i wysiadka przy Operze Bałtyckiej.

      • 0 0

  • bezmyślne wypociny (1)

    autor zdrowy - zapewne w tylko w nogach, ale z umysłem chyba już gorzej, komunikacja miejska służy ludziom starszym, słabszym, schorowanym i tym, którzy nie wsiadają z zakupami do auta zaparkowanego tuż pod sklepem, którzy wiecznie narzekają, że miejsc parkingowych brakuje. W pipidówkach to może być parę przystanków na całe miasto - w gdańsku i tak jest ich za mało. Dziwne, że takie wypociny się publikuje

    • 8 2

    • Komentujący też chyba schorowany.

      Raptem wszyscy są starzy, chorzy, niedołeżni. Z wielkim zakupami się przemieszczają od Klonowej do Reja i z powrotem. Widocznie pochodzisz z pipidówy, skoro takie brednie piszesz. Jedź do Wrocławia, Warszawy, Szczecina, Zabrza to zobaczysz jak wygląda komunikacja tramwajowa. Powiedz mi człowieku o zdrowych zmysłach, gdzie Tobie w Gdańsku jeszcze brakuje przystanków tramwajowych? W jakim konkretnym miejscu?

      • 0 0

  • Pan Krzysztof jest głupi (2)

    ja będzie miał 75 lat to pogadamy, czy przejście 150m robi mu różnicę

    • 4 3

    • Odezwał się nie-głupi.

      A może to emeryt 75+ i doskonale wie, co pisze. Bardzo dobry pomysł. Trzeba trochę polikwidować, bo rzeczywiście za blisko siebie są te przystanki. Wejhera - Gospody / Pomorska, Przeróbka - Lenartowicza to samo!

      • 0 0

    • w sumie racja - zróbmy przystanki co 50m...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane