• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Zgadzam się....

    ...ludzie są bezczelni, i jeszcze są gotowi pomysleć, że ztm i zkm są w Gdańsku dla nich.

    • 0 0

  • Ze wszystkim jest syf w tym Gdansku

    Tramwaje, na ulicach syf, brud, donice na 2 metry, kwiatów nie widać, zajmują pół chodnika. Dziury na jezdniach. Śmietniki takie, że śmieci nie można wrzucić. Czy ktoś odpowiada za wizualizacje, estetykę miasta, dzielnic. To nasze pieniądze są bezmyślnie wydawane. Pani prezydentka nie panuje nad tym, a jej zastępcy to dramat. Pani Chabior tylko o prawach ucznia może gadać, o lgbt jakby to było najważniejsze. Są inne problemy.
    Czas na zmiany

    • 0 1

  • A co z tramwajem na Bohatero Getta we Wrzeszczu???

    Ja pytam po co?????
    Czy ktoś myśli???

    • 0 0

  • Brak logiki

    Przystanek Miszewskiego do Politechniki to 700 metrów, więc jakby następny przystanek był dopiero przy Operze to w sumie dawałoby 1 km.
    Przystanek przy Klonowej jest bardzo popularny, bo wysiadają na nim ludzie idący do dworca PKP i pętli autobusowej, oraz przechodzący na osiedla za torami.
    Duże odległości są pomiędzy przystankami autobusowymi, to chociaż radujmy się tramwajami.

    • 2 0

  • Odpowiedzmy sobie na jedno pytanie:

    Tramwaje są dla ludzi, czy ludzie dla tramwajów?
    Jeśli komuś za długo jechać tramwajem, to niech bierze rower i jedzie we własnym tempie.
    Własnym autem musi podjechać pod same drzwi szkoły, pod same drzwi sklepu, pod samą klatkę mieszkania,
    Ale jak musiałby jadąc wózkiem inwalidzkim jechać po sfatygowanych chodnikach, bo mu zlikwidowali przystanek, to chyba by inaczej gadał.

    • 0 0

  • Można zlikwidować prawie co drugi przystanek.

    Odległości między przystankami są śmiesznie małe. Pasażerowie mogą przejść się kilkaset metrów dalej, co im tylko na zdrowie wyjdzie. Tyle, że nikt rozsądny nie czyta tych komentarzy...

    • 0 0

  • Śmiech na sali

    Autorowi pomysłu radzę zmienić leki, bo chyba za mocno uderzyły do głowy. Komunikacja miejska jest dla ludzi. To nie są wyścigi tramwajów, kto pierwszy dojedzie do pętli.

    • 0 0

  • Znowu nawiedzony ?

    • 0 0

  • Czytelnik- ekspertem?

    Co raz lepiej się dzieje w waszych głowach....

    • 0 0

  • Politechnika

    Na tym przystanku wysiadają dziesiątki studentów. Wysadzanie ich przy operze tworzyłoby korki do przejscia dla pieszych już nap peronie. Pan sobie sprawdziinp. przystanek na Bażyńskiego o 8 rano...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane