• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Jestem przeciwny wydłużeniu peronów przystanków. Nie powinno się ograniczać liczby przystanków. (1)

    Jestem osobą 65+. Jak na przystanku zatrzymają się dwa tramwaje to nie zdążę dojść do tramwaju, który zatrzyma się dalej ode mnie. Z komunikacji tramwajowej korzysta wiele osób starszych wiekowo.

    • 7 2

    • A autobusy?

      A jak dwa autobusy przegubowe wjadą przy Bramie Wyżynnej lub Dworcu Głównym PKP to właśnie te 65+ są najbardziej zdrowi i pierwsi w kolejce do zajęcia miejsca. Nie tylko starsze społeczeństwo jeździ.

      • 0 0

  • (1)

    większych głupot chyba w życiu nie czytałem.... likwidacja przystanku przy akademii medycznej... może i GUM'ed oraz akademię medyczną przenieść?

    • 9 1

    • Najwidoczniej nie umiesz czytać!

      Jakbyś przeczytał tekst ze zrozumieniem, o ile go w ogóle przeczytałeś, to byś takiego durnego komentarza nie pisał. Ot tyle w temacie.

      • 0 0

  • (1)

    Osoby starsze i schorowane nie wysiadają przy Akademii, a na Traugutta. I już teraz to jest dla nich wyczyn ,aby dojść do przystanku autobusowego. A ten pan proponuje przesuniecie go jeszcze dalej. Niestety w Gdańsku komunikacja między dzielnicami opiera się na przesiadkach, a często te przystanki są od siebie oddalone.
    Artykuł jest o tramwajowych przystankach,ale przystanek przy cmentarzu na Łostowickiej kiedyś był naprzeciwko bramy wejściowej, a teraz ? Trzeba się nieźle nachodzić,aby dojść do cmentarza po opuszczeniu autobusu.

    • 5 1

    • Naprawdę?

      Przecież przejście dla pieszych byłoby również na tym samym skrzyżowaniu, więc dojście do autobusu to jest ta sama ilość kroków. Nie wiem, skąd te dziwne wyliczenia. A jeżeli chodzi o przystanek autobusowy przy cmentarzu Łostowickim to rozumiem, że to udręka dojść kilka metrów od przystanku do głównej bramy, ale potem latać po wielohektatowej nekropolii to już nie problem. Po prostu czytam i nie wierzę, jakich argumentów i czego ludzie nie wymyślą, aby tylko powiedzieć : nie, bo nie!

      • 0 1

  • Może ktoś w końcu popatrzy

    Jak u tych niedobrych Niemców wyglądają torowiska. Szynę od asfaltu oddziela ok 5 cm materiału plastycznego co zapobiega kruszeniu asfaltu .gdańskie tumany! Podpatrujcie dobre sprawdzone rozwiązania a nie tworzycie buble za koszmarne pieniądze. Dziś zobaczyłem produkt geniuszy od FALI. "Przyłóż kartę i czekaj" na co aż ptaszek wyleci? Jakieś 2 rodzaje urządzeń, cholera wie co i gdzie przyłożyć. A we Wrocławiu o dawna jest nowocześni i światowo ale nie można tego wykorzystać.

    • 4 0

  • Podobnie na Siedlcach

    • 1 1

  • Oleśka dalej będzie budowała przejścia naziemno podziemne bo to najtaniej. Wszędzie na świecie są schody ruchome u nas nie ma na to kasy bo się miliardy wydaje na rowery elektryczne szkoda że nie z napędem atomowym

    • 3 1

  • Przystanki tramwajowe

    W ogóle zlikiwidujmy- na nogach lub może konno w 21 wieku podróżujmy A politycy i celebryci samolotem bo dbają o matkę ziemię

    • 3 1

  • Jesteś chry to jak sonie przejdziesz się od tramwaju do UCK około kilometr yo na pewno wyjdzie to tobie na zdrowie

    • 2 0

  • Temat zastepczy.Dostaliscie kase lobuzy z Brukseli?To prosze mi chodniki wyremontowac i ulice...bo kratery sa z lepiszcza

    Kiedy w tym miescie zaczniecie dbac o czyste chodniki...Syf przy samej Grundwaldzkiej.SSklep rowerowy a pod nim tony petow i liscie,

    • 2 0

  • Przystanki

    Co za bzdura z ta likwidacja przystankow?!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane