• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Trójmiasta przyjadą zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych

Maciej Naskręt
17 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Klimatyzowane, szybkie i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych - takie mają być zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych, które od połowy 2014 roku będą przyjeżdżać do Trójmiasta z Malborka i Bydgoszczy.



Kolejowa spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych (oznaczenie EN57), poruszających się po całej Polsce. To nowość, bo do tej pory sama spółka nie ogłaszała przetargów. Zamówienia przeprowadzały urzędy marszałkowskie, które potem przekazywały nowe składy w zasób przewoźnika.

Jakie są korzyści dla Trójmiasta w przetargu ogłaszanym przez centralę spółki w Warszawie?

- Wśród 44 składów znajdą się także cztery stacjonujące w oddziale w Bydgoszczy i sześć pociągów należących do oddziału warmińsko-mazurskiego. Składy należące do tych oddziałów obsługują trasy Bydgoszcz - Laskowice Pomorskie - Tczew - Gdynia i Malbork - Tczew - Gdynia, zatem korzystający z naszych usług mieszkańcy Pomorza również będą mogli podróżować zmodernizowanymi pociągami - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Zmodernizowane składy będą przypominały wyremontowane SKM-ki, ale w przeciwieństwie do nich będą miały klimatyzację. Przód zmodernizowanych składów EZT będzie posiadał reflektory halogenowe oraz lampy sygnałowe w technologii LED. Nowe napędy i wózki mają umożliwić na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120 km/h. Natomiast trzy rodzaje hamulców (pneumatyczny, elektropneumatyczny i elektrodynamiczny) mają umożliwić zatrzymanie pociągu na odcinku 850 metrów.

Co przede wszystkim powinna zmienić kolej, by podróżowało nią więcej pasażerów?

Coś dla pasażerów poza klimatyzacją? Będzie bezpieczniej, bo na podłodze pojawi się materiał antypoślizgowy. Ściany wewnętrzne i panele sufitowe wykonane zostaną z tworzyw sztucznych. Przebudowane zostanie oświetlenie, zostaną zainstalowane nowe półki bagażowe oraz stoliki.

Każdy z EZT-ów będzie posiadać dwie toalety zabudowane w obiegu zamkniętym, z których jedna zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiadać będzie miejsce do przewijania niemowląt. Przedział pasażerski zyska nowe okna oraz ergonomiczne fotele.

Będzie też coś dla rowerzystów. W każdym składzie pojawią się cztery uchwyty na rowery.

Prace nad modernizacją mają potrwać 18 miesięcy od chwili rozstrzygnięcia przetargu. Otwarcie ofert ma nastąpić na początku kwietnia. Przewozy Regionalne szacują, że przebudowa 44 EZT pochłonie nie więcej niż 310 mln zł. O wyborze ofert zdecyduje cena.

Opinie (114) 6 zablokowanych

  • wsiąść do pociągu byle jakiego... (1)

    Każdy z tych 5 punktów jak będzie spełniony to da się wsiąść do pociągu byle jakiego...

    • 3 1

    • Nie wsiądziesz do pociągu byle-jakiego bo inny bilet musisz mieć na pociąg Przewozów Regionalnych, inny na SKM-kę itd, teraz rozumiesz? Kiedyś chcąc jechać z Sopotu szło się na SKM-kę, ale i przeskakiwało na peron obok słysząc zapowiedź pociągu osobowego, teraz się tak nie da.

      • 2 1

  • te pociagi na Euro mialy byc,chory kraj

    • 8 2

  • G....o

    owinęło się w papierek i udaje,że cukierek

    • 10 3

  • W najlepsze trwa niekończąca się reanimacja trupa (3)

    120 km/h /było 110/ - "rewelacja", siedzenia niczym zydle w starożytnym tramwaju, jakie wózki? czy znowu przy 100 km/h trzeba będzie krzyczeć żeby się dogadać? jakie silniki?
    Z resztą ze starej baby nie da się zrobić młodej laski

    • 14 6

    • nieważne,ważne ze jest pusty stadion...

      • 7 1

    • aha, to w dziedzinie wózków i silników to nie ma u nas postępu ? (1)

      To dlaczego bydgoska PESA ma tak mnóstwo zamówień z Niemiec ?

      • 4 2

      • Coś nie kumasz

        PESA produkuje EZT od podstaw a tu jest reanimacja 50-letniego czegoś

        • 11 1

  • A kiedy Pomorski ZPR Gdynia będzie miał zmodernizowane kible? (1)

    Bo na razie modernizują zakłady ościenne Olsztyn i Bydgoszcz, a

    nasz Urząd Marszałkowski się opiernicza.

    Kibel - nazwa EZT EN57

    • 7 0

    • już mają

      już mają. Co najmniej dwa bo tyle widuję w Gdańsku Głównym.
      Skądinąd to nawet niezmodernizowany tabor PR jest o niebo lepiej utrzymany niż SKM. W środku o dziwo jest czysto, siedzenia wygodne, żarówki się palą a jak się drzwi do przedziału zepsują to są naprawiane a nie jak w SKM demontowane na stałe i potem piździ jak kolejka na Zaspie stoi 10 minut na mijance

      • 8 0

  • Panie redaktorze pociągi na trasie Gdynia - Malbork - Elbląg podstawia ZPR w Gdyni

    Natomiast ZPR Olsztyn obsługuje trasę pociągów Regio Motława i Łyna w relacji Olsztyn - Iława - Malbork - Tczew - Gdańsk Gł. (Gdynia)

    • 4 0

  • umożliwić na podwyższenie

    umożliwić podwyższenie lub pozwolić na podwyższenie.

    • 1 0

  • niech zmienia na nowe i ten kolor ,korym jesdzi podlaska kolej jest fajny,bo.. (1)

    ten zolto-niebieski nas juz mdli!!!

    • 3 2

    • Biało-zielone jeżdzą w Warszawie i ludzie po podróży takimi pociagami dostają wymiotów i ataków epilepsji

      • 0 1

  • Super kible (3)

    Ten pociąg wygląda jakby przyjechał prosto z Białorusi albo Chin ludowych.

    • 13 1

    • Nie obrażaj (1)

      Chin.....Niedługo beda mieli więcej lini duzych prędkości niż cała Europa do "kupy"

      • 5 0

      • W Chinach...

        W Chinach ciuchcia pokonuje 1318km w 4godz i 48minut. Takie to są zacofane te Chiny.

        • 0 0

    • Raczysz Waść żartować.

      Popatrz sobie na chińskie koleje i na to co jeździ w Chinach ludowych :)

      • 2 0

  • Może uda im się zdążyć na Euro!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane