• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Trójmiasta przyjadą zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych

Maciej Naskręt
17 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Klimatyzowane, szybkie i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych - takie mają być zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych, które od połowy 2014 roku będą przyjeżdżać do Trójmiasta z Malborka i Bydgoszczy.



Kolejowa spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych (oznaczenie EN57), poruszających się po całej Polsce. To nowość, bo do tej pory sama spółka nie ogłaszała przetargów. Zamówienia przeprowadzały urzędy marszałkowskie, które potem przekazywały nowe składy w zasób przewoźnika.

Jakie są korzyści dla Trójmiasta w przetargu ogłaszanym przez centralę spółki w Warszawie?

- Wśród 44 składów znajdą się także cztery stacjonujące w oddziale w Bydgoszczy i sześć pociągów należących do oddziału warmińsko-mazurskiego. Składy należące do tych oddziałów obsługują trasy Bydgoszcz - Laskowice Pomorskie - Tczew - Gdynia i Malbork - Tczew - Gdynia, zatem korzystający z naszych usług mieszkańcy Pomorza również będą mogli podróżować zmodernizowanymi pociągami - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Zmodernizowane składy będą przypominały wyremontowane SKM-ki, ale w przeciwieństwie do nich będą miały klimatyzację. Przód zmodernizowanych składów EZT będzie posiadał reflektory halogenowe oraz lampy sygnałowe w technologii LED. Nowe napędy i wózki mają umożliwić na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120 km/h. Natomiast trzy rodzaje hamulców (pneumatyczny, elektropneumatyczny i elektrodynamiczny) mają umożliwić zatrzymanie pociągu na odcinku 850 metrów.

Co przede wszystkim powinna zmienić kolej, by podróżowało nią więcej pasażerów?

Coś dla pasażerów poza klimatyzacją? Będzie bezpieczniej, bo na podłodze pojawi się materiał antypoślizgowy. Ściany wewnętrzne i panele sufitowe wykonane zostaną z tworzyw sztucznych. Przebudowane zostanie oświetlenie, zostaną zainstalowane nowe półki bagażowe oraz stoliki.

Każdy z EZT-ów będzie posiadać dwie toalety zabudowane w obiegu zamkniętym, z których jedna zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiadać będzie miejsce do przewijania niemowląt. Przedział pasażerski zyska nowe okna oraz ergonomiczne fotele.

Będzie też coś dla rowerzystów. W każdym składzie pojawią się cztery uchwyty na rowery.

Prace nad modernizacją mają potrwać 18 miesięcy od chwili rozstrzygnięcia przetargu. Otwarcie ofert ma nastąpić na początku kwietnia. Przewozy Regionalne szacują, że przebudowa 44 EZT pochłonie nie więcej niż 310 mln zł. O wyborze ofert zdecyduje cena.

Opinie (114) 6 zablokowanych

  • Barwy jakby kibice Angielsko-Irlandcy przyjechali (2)

    • 2 0

    • Podlasie..

      • 0 0

    • Raczej walijscy:)

      • 0 0

  • Kurka rurka, trzeba będzie jeździć do Gdańska "Laskowicami"

    Stare, niezmodernizowane kible są mimo wszystko dużo wygodniejsze.

    • 5 1

  • A jużem panie myśloch, że we SKM coś drygnęło...

    a tu qpa, drygnęło tylko w spodniach na widok sąsiadki.

    • 3 0

  • po co

    Pieniądze wyrzucone w błoto.już widzę tych amatorów piwka i szlug jak się rozkładają w takich cudach.długo to nie wytrzyma

    • 4 0

  • ilu ludzi wchodzi do takiego pociagu?
    z tysiąc?
    i oni mają dostac DWA KIBLE i CZTERY RAKI NA ROWERY?

    a co dla reszty? kaczki i baseny?

    Polski bus: Astromega 1 kibel na 80 ludzi, z wykrywaczem okupantów-papierośników...
    To dlatego ostatnio parchy atakują Sir Briana.

    • 4 0

  • savoire vivre w pociągu

    Jak widzę rozkładającą/cego, ze śmierdziuchami-stopami na siedzeniu, to myślę gdzie to to się chowało, a niejednokrotnie to studentki, jeszcze głośno gadające przez komórkę. Cały przedział ich. Pomyśleć, że takie barachło ma siedzieć na świeżutkiej tapicerce, obrzydlistwo.

    • 6 1

  • terefere

    I znowu wsiądą stoczniowcy i będą palić i pić. A reszta pasażerów stłamszona będzie się modlić, żeby już wysiedli

    • 2 0

  • przestancie katować pasazerów ożywianymi truposzami

    EN-57 to dinozaury. Modernizacja to ożywianie trupa. Zrobił swoje, zasłużył się wielce, należy go czule wspominać, ale dać mu już spoczywać w spokoju.

    Cienko się dzieje, skoro do nowych kosztownych inwestycji doczepia się prapradziadka. Może skromniej z betonem a porządniej z zabawkami?

    • 4 0

  • a mi się podoba

    mają przypominać wyremontowane SKMki (więc po co te zdjęcia pojazdów z przyszlości?) :)
    i super, wreszcie klimatyzacja będzie i mam nadzieje, że już nie będą próbowali nas upiec w pociągach, bo to co się teraz dzieje toż to istna masakra- piekło za życia? tylko czy wszyscy zasłużyli..
    a perony też piękne się robią, tylko władze pociągowe zapomniały o Orłowie, bo tam nadal licho, nie mam rzecz jasna na myśli kładki nad torami, bo zapowiada się fantastycznie.
    ogólnie idzie, powolutku, ale idzie ku lepszemu, tak trzymać! tylko ruchy Panowie, ruchy ;)

    • 3 0

  • moze tak . moze nie .................

    "Do Trójmiasta przyjadą zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych" Macieju to narazie przetarg na ,........... a reszta to lanie wody

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane