• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Trójmiasta przyjadą zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych

Maciej Naskręt
17 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Tego typu pociągi przyjadą do Trójmiasta za półtora roku. Na zdjęciu zmodernizowany skład elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 w barwach podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Klimatyzowane, szybkie i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych - takie mają być zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych, które od połowy 2014 roku będą przyjeżdżać do Trójmiasta z Malborka i Bydgoszczy.



Kolejowa spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych (oznaczenie EN57), poruszających się po całej Polsce. To nowość, bo do tej pory sama spółka nie ogłaszała przetargów. Zamówienia przeprowadzały urzędy marszałkowskie, które potem przekazywały nowe składy w zasób przewoźnika.

Jakie są korzyści dla Trójmiasta w przetargu ogłaszanym przez centralę spółki w Warszawie?

- Wśród 44 składów znajdą się także cztery stacjonujące w oddziale w Bydgoszczy i sześć pociągów należących do oddziału warmińsko-mazurskiego. Składy należące do tych oddziałów obsługują trasy Bydgoszcz - Laskowice Pomorskie - Tczew - Gdynia i Malbork - Tczew - Gdynia, zatem korzystający z naszych usług mieszkańcy Pomorza również będą mogli podróżować zmodernizowanymi pociągami - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Zmodernizowane składy będą przypominały wyremontowane SKM-ki, ale w przeciwieństwie do nich będą miały klimatyzację. Przód zmodernizowanych składów EZT będzie posiadał reflektory halogenowe oraz lampy sygnałowe w technologii LED. Nowe napędy i wózki mają umożliwić na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120 km/h. Natomiast trzy rodzaje hamulców (pneumatyczny, elektropneumatyczny i elektrodynamiczny) mają umożliwić zatrzymanie pociągu na odcinku 850 metrów.

Co przede wszystkim powinna zmienić kolej, by podróżowało nią więcej pasażerów?

Coś dla pasażerów poza klimatyzacją? Będzie bezpieczniej, bo na podłodze pojawi się materiał antypoślizgowy. Ściany wewnętrzne i panele sufitowe wykonane zostaną z tworzyw sztucznych. Przebudowane zostanie oświetlenie, zostaną zainstalowane nowe półki bagażowe oraz stoliki.

Każdy z EZT-ów będzie posiadać dwie toalety zabudowane w obiegu zamkniętym, z których jedna zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiadać będzie miejsce do przewijania niemowląt. Przedział pasażerski zyska nowe okna oraz ergonomiczne fotele.

Będzie też coś dla rowerzystów. W każdym składzie pojawią się cztery uchwyty na rowery.

Prace nad modernizacją mają potrwać 18 miesięcy od chwili rozstrzygnięcia przetargu. Otwarcie ofert ma nastąpić na początku kwietnia. Przewozy Regionalne szacują, że przebudowa 44 EZT pochłonie nie więcej niż 310 mln zł. O wyborze ofert zdecyduje cena.

Opinie (114) 6 zablokowanych

  • Bez sensu jest ładowanie takich pieniędzy w modernizację takiego złomu

    Chyba kiedys trzeba będzie kupić nowe? Czy za trzydzieści kilka lat znowu ogłoszą przetarg na modernizację tego samego złomu? Ktoś chyba niezła kasę "przytula" na takich pomysłach...

    • 8 2

  • Były potiomkinowskie wsie, a teraz mamy potiomkinowskie składy PR

    To nie jest reanimacja trupa, bo to sprzeczność i pusty gest, to jest pudrowanie trupa.

    • 4 1

  • tylko jedno słowo cisnie się na usta - ŻENADA

    • 6 0

  • Pudrowane trupy, ale z warmińsko-mazurski elf pojeździ jako IR Łyna przynajmniej (1)

    to jest najnowocześniejsza jednostka na pomorskich torach obok szynobusów NEWAGu.

    • 1 1

    • i od czasu do czasu zaglada tu nowoczesny Słoneczny Kolei Mazowieckich

      • 2 0

  • te składy to tak jak byśmy starą babę .....

    ..ubrali i wytapetowali jak nastolatkę lub z Tupolewa zrobili dreamlinera ......Polacy są mistrzami w rzeżbieniu w g.wnie

    • 9 2

  • Wczoraj takim zmodernizowanym składem jechałem i wiozłem nim rower. Wreszcie w końcu kolej pomyślała o rowerzystach

    • 1 1

  • A pluskwy gdzie !?

    • 6 1

  • Super! Przyjemnie jest jeździć czystym i zniszczonym pociągiem..... Niestety nie wszystkie oszolomy to rozumieją. Niektórzy wynoszą takie wzorce z domu- nabazgrac coś na scianie , brać na suficie Łapać karać i pałować .

    • 3 1

  • za 310 milionów Gdynia kupiłaby 256 autobusów long CNG

    Powtażam, 256 autobusów long CNG

    • 7 0

  • Raj dla graficiarzy :) (1)

    • 0 3

    • Lamus toy to twoje "cru"???

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane